Producent okien i drzwi drewnianych, plastikowych i aluminiowych. Zajmuje się profesjonalną stolarką okienną od 20 lat. Działa przede wszystkim na rynku warszawskim.

Branża
budowlana
Domena
Cel

wzrost pozycji

Efekt
36 fraz w TOP 10
3600% więcej fraz w TOP 10
198% większy ruch na stronie
Opinia klienta

Trafiliśmy do Grupy TENSE z polecenia, zależało nam na zwiększeniu rozpoznawalności marki i widoczności witryny – co udało się osiągnąć. Najbardziej zależy nam na wzroście sprzedaży i taki cel nam przyświeca.

Jerzy Borkowski

Co zrobiliśmy?
Analiza

To kluczowy etap współpracy. Na podstawie analizy strony budujemy strategię pozycjonowania. Rozpoczęliśmy od właściwego ustawienia Google Analytics i Google Search Console, tak żeby opierać nasze analizy na rzetelnych danych.

Ustaliliśmy, że strona nie była wystarczająco rozbudowana, żeby można ją było pozycjonować. Stwierdziliśmy problem z protokołem SSL, brakowało treści i meta tagów. Poza stroną również było sporo do nadrobienia – brakowało linków naturalnych oraz właściwie jakichkolwiek wzmianek o firmie Klienta w sieci. W wyniku analizy wyodrębniliśmy liczne obszary wymagające poprawy – właściwie przy każdym elemencie optymalizacyjnym.

Dobranie słów kluczowych

Słowa kluczowe dobraliśmy z myślą o pozycjonowaniu lokalnym. Ustaliliśmy z Klientem, że jego odbiorcy pochodzą głównie z Warszawy. Dobraliśmy frazy ogólne np. „okna”, „drzwi”, ale także pulę fraz precyzyjnie opisujących produkty i lokalizację Klienta tzw. fraz z długim ogonem, np. „okna drewniane warszawa”. Takie podejście umożliwiło nam szybsze osiągnięcie zakładanych efektów.

Optymalizacja

Zaczęliśmy od stworzenia właściwych meta tagów poprawiających czytelność strony. Poprawiliśmy błąd „mixed content”, czyli obecność zasobów korzystających z protokołu http (bez szyfrowania) przy wdrożonym protokole https (szyfrowanym). Treści na stronie były tylko częściowo szyfrowane, co wpływało na poziom jej bezpieczeństwa i ocenianie przez roboty. Zadbaliśmy o poprawną indeksację przed dodaniem mapy strony oraz optymalizację pliku robots.txt. Dodaliśmy również dane strukturalne opisujące dokładnie rodzaj treści znajdujący się na witrynie.

Stworzyliśmy docelowe podstrony dla pozycjonowanych fraz. Kilkukrotnie dokonywaliśmy rewizji meta tagów, aby dostosować je jak najlepiej do założonych celów.

Tworzenie treści

Stworzyliśmy treści na dodatkowe podstrony. Zadbaliśmy o ich nasycenie frazami kluczowymi oraz teksty zakotwiczenia linków wewnętrznych. W toku dalszej współpracy zmieniliśmy budowę menu głównego. Zadbaliśmy o poprawność w linkowaniu wewnętrznym, tj. brak błędów http (404). Teksty na stronie nie wymagały dużej ingerencji, miały odpowiednią długość i nie zawierały błędów językowych.

Linkowanie

Strona nie miała naturalnych linków. Budowaliśmy od początku ich strukturę w oparciu o dedykowane strony tematyczne. Wyposażyliśmy stronę w miks linków tekstowych i graficznych. Bardzo pomocne były także linki brandowe, czyli zawierające nazwę firmy Klienta.

Działania dodatkowe

Dodaliśmy stronę do Google Moja Firma. Jest to podstawowe narzędzie w pozycjonowaniu lokalnym. Dobrze zaprojektowana i przemyślana wizytówka w GMF wzmacnia zaufanie użytkowników i zachęca ich do skorzystania z prezentowanej tam oferty. Według badań Google firmy, które mają konto na GMF są dwa razy częściej uznawane przez użytkowników za godne zaufania.