Case study - poscielrodzinie.pl

Pościel Rodzinie od niemal 20 lat produkuje i sprzedaje najwyższej jakości poduszki i kołdry z bawełny i puchu gęsiego. Ich produkty można kupić w sklepie online.

Branża
sprzedaż pościeli
Cel

wzrost pozycji

Efekt
429 fraz w TOP 10

Opinia klienta
quote

Marketing, wsparcie, komunikacja na najwyższym poziomie. Współpracę z Grupą TENSE zaczęliśmy kilka lat temu od poznania niezwykle kreatywnego doradcy i managera Hugona Szulczewskiego. Przedstawił nam bardzo dobrą ofertę pozycjonowania, dzięki której mogliśmy systematycznie się rozwijać. Życzymy sukcesów panu Hugonowi i całej firmie!

Sławomir Kasprzak

Co zrobiliśmy?
Analiza

Na początku współpracy, w 2015 roku, otrzymaliśmy od Klienta jasne wytyczne. Interesowały go topowe pozycja na 16 wyrażeń związanych bezpośrednio z kołdrami puchowymi i poduszkami
puchowymi.

Zaczęliśmy więc od planowania strategii, która umożliwiłaby osiągnięcie TOP 10 dla najważniejszych dla Klienta fraz.

Zaplanowaliśmy poprawę techniczną strony, usunięcie duplikatów treści, dodanie tematycznego contentu oraz zapewnienie odpowiedniej liczby linków, aby strona pięła się w wynikach wyszukiwania.

Po analizie serwisu przeszliśmy do dzieła.

Wybraliśmy ambitny do wypozycjonowania zestaw fraz kluczowych, który przynosiłby Klientowi duży ruch na stronę. Lista uwzględniała oczywiście słowa, które wskazał nam wcześniej sam Klient. Z biegiem czasu zmieniliśmy kształt i listę wyrażeń. Zaczynaliśmy od 16, aktualnie strona widoczna jest na ponad 400 fraz.

Dzięki odpowiednio dobranej strategii sklep zajmuje pozycje w TOP 10 wyników dla fraz takich jak:

  • kołdra 200×220,
  • kołdra puchowa,
  • poduszka 70×80,
  • poduszki z pierza,
  • pierze,
  • kołdra z pierza,
  • poduszka 50×60,
  • poduszki puchowe,
  • kołdry zimowe,
  • producent kołder.
Optymalizacja

Proces optymalizacji serwisu rozpoczęliśmy od porządków. Obejmowały on przeniesienie sklepu, który znajdował się na subdomenie do domeny głównej oraz ujednolicenie struktury serwisu.

W kolejnym etapie zajęliśmy się błędami 404 i przekierowaniem adresów oraz zablokowaliśmy bezwartościowe podstrony optymalizując tym samym crawl budget, czyli częstotliwość odwiedzin
robota Google, który indeksuje strony.

Już na samym początku wdrożyliśmy intuicyjne menu w witrynie oraz tak zaplanowaliśmy architekturę informacji, aby była czytelna zarówno dla użytkowników, jak i botów wyszukiwarek.

Wciąż dokonujemy na stronie regularnych optymalizacji, aby utrzymać wysokie wyniki widoczności.

Tworzenie treści

Inwestycja w dobrą i wartościową treść na stronie jest niezbędna, aby witryna zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce.

Na start usunęliśmy duplikaty wewnątrz serwisu i wdrożyliśmy:

  • treść na stronę główną,
  • opisy kategorii produktowych,
  • opisy produktów.

Pozwoliło nam to budować tematykę domeny oraz umieścić na stronie odpowiednią liczbę pozycjonowanych wyrażeń.

Oprócz wdrożenia samej treści zadbaliśmy o jej właściwe formatowanie – tak, aby maksymalnie ułatwić przyswojenie i zrozumienie opisów przez boty wyszukiwarek.

Każda ze stron otrzymała także dedykowane nagłówki, tytuły oraz opisy meta.

Nadal inwestujemy w tworzenie dobrego contentu i rozwijamy treści na stronie. Dodajemy kolejne opisy produktów, odświeżamy poprzednie, wstawiamy nowe fragmenty treści lub optymalizujemy stare opisy pod kątem pozycjonowanych wyrażeń.

Dopasowujemy działania do zmieniającego się środowiska wyszukiwarki oraz reagujemy na ruchy konkurencji.

Wszystko po to, by utrzymać lub poprawić osiągnięte wyniki i usatysfakcjonować Klienta.

Linkowanie

Po analizie konkurencji zaplanowaliśmy długoterminową strategię pozyskiwania odnośników zwrotnych do domeny Klienta.

Po opublikowaniu części z nich zauważyliśmy, że strona bardzo dobrze reaguje na linki, w związku z czym zmieniliśmy strategię i dopasowaliśmy ją do osiąganych wyników. Rozłożyliśmy dodawanie nowych linków w czasie.

Dzięki stałemu monitoringowi efektów zaktualizowaliśmy strategię, co przyniosło wymierne korzyści. Pierwsze efekty na topowe frazy pojawiły się już po 3 miesiącach współpracy, a z każdym kolejnym wyniki były bardziej stabilne.

W następnych miesiącach, wraz z doborem kolejnych fraz do promowania oraz wdrażanych optymalizacjach, pozyskiwaliśmy kolejne linki. Dzięki temu wszystkie wdrażane zmiany były szybciej przetwarzane przez boty wyszukiwarki.

Zdobywając nowe odnośniki, nie zapominaliśmy o tym, aby cały profil linkowy domeny był naturalny. Uzyskaliśmy to dzięki korzystaniu z różnych źródeł i form linków.