Case study - polskipodarek.pl

Wina, nalewki, miody, czekolady i przetwory – to właśnie one wchodzą w skład Polskiego Podarku. Firma zajmuje się tworzeniem wyjątkowych zestawów prezentowych złożonych wyłącznie z polskich produktów od lokalnych dostawców.

Cel

wzrost ruchu

Efekt
4 000 więcej wejść na stronę

Wykres ruchu strony polskipodarek.pl

Opinia klienta

quote

Dbałość o klienta jest dla nas najważniejsza. Poszukując partnera, który sprawi, że witryna będzie widoczna w internecie dla osób zainteresowanych zakupem naszych produktów, szukaliśmy profesjonalisty. Osiągnięcie obranego celu poprzez konsekwentną pracę oraz analizowanie jej efektów to cechy przyświecające firmie Polski Podarek oraz Grupie TENSE. Dzięki temu współpraca przebiega wzorcowo.

Michał Szpak, właściciel

Co zrobiliśmy?

Analiza

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę w kwietniu 2020 roku, domena nie była widoczna w wyszukiwarce. Niedługo po podpisaniu umowy, Klient wdrożył nowy sklep na stronie.

Wiedzieliśmy, że w sytuacji, gdy serwis nie ma historii w Google, na efekty pozycjonowania strony będziemy musieli poczekać dłużej. Z drugiej strony praca z nową domeną daje duże możliwości do rozwoju witryny i wzmocnienia jej potencjału.

Naszym priorytetem było ustalenie strategii rozbudowy witryny oraz zaplanowanie gruntowanej optymalizacji strony w zakresie istotnych parametrów. W pierwszej kolejności utworzyliśmy nowe kategorie produktów oraz zablokowaliśmy małowartościowe adresy, tak aby w indeksie pojawiały się tylko istotne podstrony.

Dobranie słów kluczowych

Ze względu na brak widoczności strony zdecydowaliśmy się na wybór ok. 50 wyrażeń opisujących konkretne kategorie i produkty w nowym sklepie internetowym. Dzięki temu pierwsi klienci zaczęli odwiedzać Polski Podarek i korzystać z jego oferty.

Z czasem rozbudujemy pulę fraz, by znalazły się w niej zarówno konkurencyjne wyrażenia, jak i rzadziej wyszukiwane, ale dobrze konwertujące frazy z długim ogonem.

Optymalizacja

W pierwszym etapie optymalizacji poprawiliśmy dostęp do zasobów strony oraz wdrożyliśmy:

  • przekierowania z nieistniejących podstron na właściwe,
  • nagłówki z frazami kluczowymi,
  • linkowanie wewnętrzne.

Kolejnym etapem były prace nad architekturą informacji na stronie. Zależało nam, aby wszystkie nagłówki, tytułu i opisy podstron były odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, a dodatkowo, poruszanie się po witrynie maiło być łatwe dla użytkownika.

Tworzenie treści

Jednym z głównych czynników, które wpływają na pozycjonowanie sklepu internetowego w wyszukiwarce, jest treść. Unikalne opisy produktów, frazy kluczowe pojawiające się w nagłówkach czy ciekawe artykuły na firmowym blogu wspomagają proces SEO.

W zakresie tworzenia treści współpracowaliśmy z Klientem, który w ramach naszych wytycznych tworzył zoptymalizowane pod SEO opisy produktów.

Copywriterzy z Grupy TENSE przygotowali teksty na zakładki poszczególnych kategorii oraz publikacje blogowe.

Dzięki takiej współpracy stosunkowo pusty początkowo serwis zyskał dużo unikalnej treści o wysokiej jakości, co bezpośrednio przełożyło się na poprawę widoczności oraz wzrost ruchu.

Linkowanie

Domena polskipodarek.pl nie posiadała odnośników prowadzących do strony, skupiliśmy się zatem na zbudowaniu oraz dywersyfikacji profilu linkowego.

W ramach link-buildingu opublikowaliśmy zarówno odnośniki promujące brand Klienta, jak i dłuższe artykuły tematyczne kierujące do konkretnego produktu lub kategorii w sklepie.

Przystępując do procesu linkowania, należy pamiętać, aby profil rósł stopniowo i był naturalny. Stąd nasze działania rozłożyliśmy w czasie, a w razie potrzeby dokonywaliśmy zmian w profilu lub aktualizacji.

Działania dodatkowe

W ramach współpracy prowadzimy także blog na stronie Klienta. Specjaliści ds. Content Marketingu analizują najciekawsze pomysły na temat i dobierają je zgodnie ze zbliżającym świętem czy trendem.

Tworzeniem treści zajmują się copywriterzy. Każdy tekst jest optymalizowany pod kątem linkowania wewnętrznego do konkretnych produktów.