Wybierz branżę i poznaj genezę sukcesu
Case Study naklejkomania.eu
O firmie KM-STUDIO
Naklejkomania.eu to sklep internetowy posiadający w swojej ofercie szeroki wachlarz naklejek, fototapet, plakatów obrazów oraz dekoracji 3D na ścianę. Naklejki sprawdzają się również jako elementy dekoracyjne luster czy mebli. Ozdoby przygotowywane są według indywidualnych zamówień.
CEL: Osiągniecie pozycji 1-3 na frazy związane z naklejkami
Analiza
strony WWW klienta
Analiza konkurencji i serwisu Klienta wykazała, że warto zainwestować w dobrej jakości content na stronach. Uzupełnione zostały opisy wybranych produktów w przypadkach, gdy go nie posiadały lub był on zduplikowany, a także treści – głównie na stronie głównej, stronach głównych kategorii i podkategorii.
Kolejny problem stanowiły strony kategorii, na których nie wyświetlały się produkty, a wyłącznie „kafelki” do podkategorii. Taki stan rzeczy mógł znacząco wpływać na ranking serwisu. Problem generowały również dane strukturalne, ponieważ zostały wprowadzone nie do końca w poprawny sposób. Problem dotyczył oznaczenia oferty na karcie produktu i nawigacji okruszkowej (breadcrumbs).
Analiza serwisu wskazała również niedociągnięcia pod kątem możliwości indeksacji duplikatów stron, m.in. strony wyszukiwarek, sortowań na stronach kategorii. Dodatkowo do optymalizacji zostały znaczniki title i meta description, które w części były powielone na stronach.
Jak dobraliśmy
słowa kluczowe pod ofertę klienta
Fraza | Miesięczna wyszukiwalność* |
---|---|
napisy na ścianę | 12100 |
maty magnetyczne na lodówkę | 1000 |
maty na lodówkę | 880 |
mata magnetyczna | 720 |
napisy na ścianę 3d | 720 |
napisy 3d na ścianę | 320 |
litery 3d na ścianę | 260 |
tabliczki z napisami do domu | 70 |
cytaty naklejki na ścianę | 70 |
tabliczki z cytatami | 50 |
W początkowej fazie współpracy skupiliśmy się na pozycjonowaniu dość znikomej ilości fraz, jednak o bardzo dużej konkurencyjności, dotyczących kategorii, na których Klientowi zależało najbardziej. Dla przykładu były to hasła: „naklejki”, „naklejki ścienne”, „naklejka na ścianę”. Z czasem, wraz z rozwojem biznesu Klienta, dodaliśmy kolejne frazy, które odpowiadały następnym kategoriom oferty, np.: „szablony malarskie”, „zawieszki z napisami”, „tabliczki drewniane”, a także szereg haseł o mniejszej wyszukiwalności, ale mogących przekładać się bardziej na konwersję niż te najbardziej ogólne. Ostatnio Klient dodał nową kategorię związaną z matami na lodówki – w związku z tym otrzymał od nas pakiet fraz z hasłami ogólnymi i bardziej doprecyzowanymi, takimi jak: „maty magnetyczne”, „mata na lodówkę”, „naklejki magnetyczne na lodówkę”.
Jak zoptymalizowaliśmy
stronę www pod wyrażenia
W pierwszej kolejności zabraliśmy się za duplikaty, które mogły być indeksowane w serwisie. Dodaliśmy linki canonical, znaczniki robots o wartości noindex i follow, został również odpowiednio zmodyfikowany plik robots.txt.
Wprowadziliśmy sporo unikalnych treści na stronach kategorii i podkategorii oraz stronach produktów, w tym najchętniej kupowanych.
Poprawiliśmy również dane strukturalne. Korekty wymagały mikrodane umieszczone na kartach oferty oraz nawigacji okruszkowej. Te elementy w serwisie są bardzo istotne, dlatego były to jedne z ważniejszych punktów optymalizacji.
Wspólnie z Klientem tworzymy również blog oraz dodajemy unikalne opisy produktowe. Dzięki temu zwiększamy jakość strony względem konkurencji, która mniej uwagi przywiązuje do unikalnych treści.
optymalizacja treści
poprawienie błędów silnika (duplikaty stron)
optymalizacja pliku robots.txt
dane strukturalne
prace związane z blogiem
Jak zbudowaliśmy
strukturę linków zewnętrznych
Domenę naklejkomania.eu pozycjonujemy już kilka lat. W tym czasie pozyskaliśmy odnośniki z zewnętrznych serwisów. Planując odpowiednią publikację odnośników, bierzemy pod uwagę historię domeny i linki już do niej prowadzące. W przypadku tego klienta pozyskujemy odnośniki ze zróżnicowanymi tekstami zakotwiczenia, przy czym strony, na których są umieszczane odnośniki, nawiązują do tematyki serwisu i jego oferty. Stosujemy także buzz marketing. Dzięki optymalizacji serwisu oraz publikacji odnośników w dość niedługim czasie możemy obserwować wyraźną poprawą wyników pozycjonowanych haseł. Klient zyskuje zwiększone zainteresowanie ofertą i uzupełnia ją o nowe kategorie i produkty, a my możemy pozycjonować większą liczbę haseł.
Efekt
naszych działań
Opinia klienta
Nasza firma stale się rozwija, dodajemy nowe produkty, rozszerzamy swoją ofertę. Z tego względu potrzebowaliśmy wsparcia agencji, która nadąży za naszym tempem. Współpracując z Grupą TENSE, mamy zapewniony łatwy kontakt ze specjalistami, którzy na bieżąco monitorują efekty pozycjonowania, reagują na zmiany i aktualizują wybrane frazy, aby odpowiadały naszej ofercie. Działania związane z SEO przebiegają więc gładko, a nasz sklep internetowy utrzymuje swoje pozycje.
Mariusz Januzik