Case Study florexpol.eu

Strona WWW:

florexpol.eu


O firmie

Florexpol jest liderem w branży sprzedaży wysyłkowej roślin na terenie całej Polski. Większość ich asortymentu pochodzi od polskich oraz holenderskich producentów. W swojej ofercie posiadają szeroki wachlarz produktów niezwykle popularnych, jak i wyjątkowych i rzadko spotykanych.


CEL: Osiągnięcie czołowych pozycji na dobrane do branży frazy kluczowe

1

Analiza

strony WWW klienta

Analiza strony wykazała dużą ilość często spotykanych błędów w serwisie jak np. nadmiarowe oraz nieprawidłowe użycie znaczników HX czy duplikaty wewnętrzne opisów kategorii. Dla wybranych fraz kluczowych ważnym elementem optymalizacji okazało się odpowiednie przemodelowanie struktury drzewa kategorii, ich nazw oraz produktów, aby strona odpowiadała tematycznością na zapytania użytkowników. Wszystkie kluczowe kategorie, jak i strona główna nie posiadały w polu ATF (ang. Above The Fold) tematycznych opisów, które zwiększałyby wartość serwisu. Treści w kategoriach były umieszczone nisko w kodzie serwisu w okolicach stopki. Cały serwis wymagał również optymalizacji sekcji HEAD.

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

FrazaMiesięczna wyszukiwalność*
kwiaty na balkon6600
sklep ogrodniczy5400
kwiaty balkonowe5400
nasiona3600
drzewko owocowe3600
cebule kwiatowe2400
rośliny ogrodowe2400
nasiona warzyw1900
cebulki kwiatowe1900
kwiaty cebulowe1300

Oferta sklepu obejmowała od początku bardzo rozbudowane drzewo kategorii, z którego nie trudno było wyciągnąć najważniejsze i główne frazy do pozycjonowania.

Ze względu na sezonowość branży wybrane zostały zarówno frazy z wysoką wyszukiwalnością latem, jak i zimą. Odpowiednie dobranie skorelowanych ze sobą fraz długiego ogona pozwoliło wypozycjonować do TOP 3 frazy „nasiona" i „nasiona sklep”.

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

Prace rozpoczęliśmy od poprawy wszystkich globalnych błędów w całym serwisie, jakimi były duplikaty, nadmiarowe znaczniki HX (w tym H1), usunięcie ukrytych elementów z kodu, które narażały serwis na obniżoną pozycję. Przy współpracy z klientem ustaliliśmy nową strukturę kategorii oraz ich nazw odpowiednią do pozycjonowanych fraz kluczowych, co pozwoliło rozpocząć prace stricte pod kątem budowania tematyki serwisu. W pierwszej kolejności poprawiliśmy wygląd kategorii, aby obejmowała ona krótki opis (z możliwością rozwinięcia) oraz tematyczny nagłówek w znacznikach H1. Usunęliśmy duplikaty i zadbaliśmy o odpowiednią optymalizację treści oraz meta tagów pod kątem fraz kluczowych. Po wykonaniu pełnej optymalizacji serwisu już część fraz odnotowała znaczne wzrosty pozycji, a był to początek uruchamianej akcji linkującej, która z perspektywy kilku miesięcy pozwoliła osiągnąć wysokie pozycje wielu konkurencyjnych fraz. W międzyczasie wdrożone zostały poprawki optymalizacyjne, które skutecznie poprawiały pozycje na dane frazy.

poprawa błędów,

usunięcie duplikatów,

poprawa wyglądu kategorii,

optymalizacja treści pod kątem fraz,

optymalizacja meta tagów.

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

Pomimo tego, iż serwis trafił do nas po wcześniejszych działaniach optymalizacyjnych przez inną agencję, został potraktowany przez nas podobnie jak „świeża” domena, ponieważ profil linkowy był mocno nakierunkowany na frazy kluczowe, co mogłoby zostać uznane przez Google jako nienaturalne. Brakowało w nim typowo naturalnych linków z nazwą domeny, brandu czy po prostu adresem URL w tekście zakotwiczenia. Z tego powodu w celu naturalizacji profilu linkowego rozpoczęliśmy prace nad dostarczeniem linków wizytówek z wysokiej jakości katalogów firmowych. Zakończenie pierwszych podstawowych zmian w serwisie pokryło się z zakończeniem publikacji naturalnych linków, co pozwoliło zaobserwować efekty samej optymalizacji i wiedzieliśmy już, w jakim kierunku i w jakiej ilości zaplanować budowanie profilu linkowego pod kątem wybranych fraz. Ponieważ serwis częściowo posiadał pozycje w TOP 30 oraz miał już wiele linków z różnego rodzaju katalogów, do których nie mieliśmy dostępu, proces publikacji linków musiał być przemyślany, aby stosunek tematycznych linków do wszystkich fraz był naturalny. Publikacje linków pod frazy kluczowe rozpoczęliśmy od najważniejszych dla klienta kategorii, aby wiele podstron równomiernie otrzymywało podobną ilość linków. Akcje dzieliliśmy na etapy, pomiędzy którymi wdrażaliśmy poprawki optymalizacyjne. Cały proces budowania profilu linkowego musiał być rozłożony na kilka miesięcy ze względu na pozycjonowanie dużej ilości fraz oraz konieczność zadbania o naturalny przyrost linków względem czasu. Odpowiednia dywersyfikacja profilu linkowego oraz pozyskiwanie nowych linków na pojedyncze frazy, które jeszcze nie są w TOP 10, trwa cały czas w zależności od zapowiedzianych zmian w algorytmach czy potrzeby uzyskania jeszcze wyższych pozycji.

5

Efekt

naszych działań

Opinia klienta

Ponieważ jako sprzedawcy oferujemy szeroką ofertę zarówno bardzo popularnych produktów, jak i tych bardziej specjalistycznych, zależy nam przede wszystkim na umożliwieniu klientom odnalezienia dokładnie tego, czego potrzebują. Dzięki Grupie TENSE to się udało. Optymalizacja umożliwiła naszej stronie florexpol.eu zająć i utrzymać wysokie pozycje na większości pozycjonowanych fraz.


Tomasz Celejowski
Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
Ogrodnictwo
Oceń wpis