Case Study napogloves.com

Strona WWW:

napogloves.com


O firmie

Napo gloves jest producentem eleganckich skórzanych rękawiczek męskich i damskich. Zapewnia im funkcjonalność dzięki wykorzystaniu wielu rozwiązań technologicznych. Swoją ofertę kieruje do osób zafascynowanych modą w ponadczasowym stylu.


CEL: Osiągniecie wysokich pozycji i zwiększenie ruchu w witrynie oraz rozpoznawalności marki

1

Analiza

strony WWW klienta

Największą przeszkodę w promowaniu strony stanowiło automatyczne przekierowanie użytkowników i robotów wyszukiwarek na wersje odpowiednie do lokalizacji, z której nastąpiło połączenie. Uniemożliwiało to prawidłowe indeksowanie polskiej wersji serwisu. Niezbędne było wyłączenie automatycznego przekierowania i zastąpienie go innym rozwiązaniem umożliwiającym samodzielne przejście na odpowiednią wersję językową. Oprócz tego błędu sama struktura serwisu nie miała innych, krytycznych uchybień i wymagała jedynie standardowych prac związanych z optymalizacją sekcji head, nagłówków, nawigacji czy wprowadzenia przekierowań.

Poważnym problemem był jednak znacznie węższy asortyment niż oferowany przez konkurencję. Niestety nie było możliwości rozbudowania liczby produktów do podobnego zakresu. Konieczne zatem stało się określenie innego kierunku, który pozwoliłby na konkurowanie ze znacznie większymi sklepami.

Co więcej, w trakcie pozycjonowania, gdy witryna osiągała dobre wyniki, wersja strony została zmieniona na nową. Kwestia ta była wcześniej z nami konsultowana, dlatego przygotowaliśmy dodatkową analizę nowej wersji i jeszcze przed jej uruchomieniem wykonaliśmy zmiany w jej kodzie i treści oraz wysłaliśmy klientowi sugestie, które wdrożył. Dzięki temu jej uruchomienie wiązało się tylko z niewielkimi wahaniami pozycji, które szybko udało się ustabilizować na wczesnym etapie.

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

FrazaMiesięczna wyszukiwalność*
rękawiczki damskie1600
rękawiczki męskie1600
rękawiczki skórzane1000
rękawiczki skórzane damskie1000
rękawiczki skórzane męskie1000
rękawiczki do smartfona720
rękawiczki zimowe720
rękawiczki samochodowe590
rękawiczki do ekranów dotykowych260
rękawiczki skórzane męskie ocieplane170

Sklep posiada skromniejszy asortyment niż konkurencja, ponieważ oferuje wyłącznie produkty swojej marki. Dobrane słowa kluczowe skupiły się na wyodrębnieniu charakterystycznych cech i przeznaczeniu oferowanych produktów oraz wyrażeniach ogólnych wyszukiwanych przez największą liczbę użytkowników. W umowie znalazły się zatem następujące frazy: „rękawiczki damskie”, „rękawiczki męskie”, „rękawiczki skórzane”, „rękawiczki touchscreen”, „rękawiczki do auta”.

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

Optymalizację strony rozpoczęliśmy od dostosowania sekcji head do promowanych słów kluczowych oraz wyłączenia automatycznego przekierowania utrudniającego indeksowanie polskiej wersji strony. Kolejnym etapem było wdrożenie zmian widocznych dla użytkownika, czyli wprowadzenie zoptymalizowanych pod słowa kluczowe treści, nagłówków, danych adresowych, optymalizacji pliku robots.txt oraz meta tagów robots. Dostosowanie tekstów na serwisie objęło nie tylko stronę główną oraz promowane kategorie, ale ze względu na skromny asortyment również podstrony produktowe. Oprócz tego, w narzędziach Google Search Console skonfigurowaliśmy reakcję Google na różne parametry występujące w adresach serwisu.

Kolejnym etapem było rozbudowanie witryny o tematyczne artykuły związane z promowanymi słowami. Skupiły się one głównie na doradztwie niezdecydowanym klientom i przekonaniu ich do zakupu produktów ze sklepu klienta.

Dodatkowe prace wykonaliśmy przy okazji zmiany strony na nową wersję. Działania objęły przeniesienie zmian optymalizacyjnych do nowej witryny, a także wprowadzenie przekierowań ze starych wersji adresów URL kategorii i podstron produktowych na ich odpowiedniki w nowej wersji.

optymalizacja sekcji head

rozwiązanie problemu z indeksowaniem polskiej wersji

rozbudowa treści i nasycenie jej słowami kluczowymi

optymalizacja nagłówków

optymalizacja nagłówków

tworzenie dodatkowych artykułów budujących tematykę strony

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

W momencie rozpoczęcia umowy witryna posiadała bardzo dużo linków z naturalnej ilości domen. Odnośniki były tematyczne i nie wzbudzały zastrzeżeń co do ich jakości. Jednak, ze względu na niemal całkowity brak pozycji na promowane słowa kluczowe, rozbudowę profilu linkowego zaczęliśmy od publikacji naturalnych linków skierowanych na budowę brandu, a nie promocję konkretnych słów kluczowych. Gdy pozycje zaczęły rosnąć po usunięciu automatycznego przekierowania, rozpoczęliśmy kolejny etap budowy profilu linkowego ukierunkowując go pod konkretne słowa kluczowe. Przełożyło się to na szybki wzrost pozycji dla promowanych wyrażeń.

5

Efekt

naszych działań

Opinia klienta

W momencie rozpoczęcia umowy witryna posiadała bardzo dużo linków z naturalnej ilości domen. Odnośniki były tematyczne i nie wzbudzały zastrzeżeń co do ich jakości. Jednak, ze względu na niemal całkowity brak pozycji na promowane słowa kluczowe, rozbudowę profilu linkowego zaczęliśmy od publikacji naturalnych linków skierowanych na budowę brandu, a nie promocję konkretnych słów kluczowych. Gdy pozycje zaczęły rosnąć po usunięciu automatycznego przekierowania, rozpoczęliśmy kolejny etap budowy profilu linkowego ukierunkowując go pod konkretne słowa kluczowe. Przełożyło się to na szybki wzrost pozycji dla promowanych wyrażeń.


Martin Sobon
Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
Odzież
Oceń wpis