ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Wybierz branżę i poznaj genezę sukcesu

Case Study motocyklowysklep24.pl

SELECT

Strona WWW:

motocyklowysklep24.pl


Facebook:

Zobacz profil


Lokalizacja:

Szeroka 11, 62-300 Września

O firmie SELECT

Firma oferuje części i akcesoria motocyklowe, części do skuterów, a także odporne na warunki pogodowe ubrania. W ofercie znajdują się m.in.: elementy układu napędowego i hamulcowego, elementy nadwozia, części elektrycznych, silnikowych, szeroką ofertę chemii motocyklowej, narzędzia warsztatowe, a także kaski, odzież i sakwy motocyklowe.


CEL: Zwiększenie ruchu w serwisie

1

Analiza

strony WWW klienta

Strona miała dużo krytycznych błędów, które mogły wpływać znacząco na proces pozycjonowania. Przede wszystkim był problem z wildcardami – indeksowały się kopie serwisów pod dynamiczne tworzonymi nazwami subdomen. Kilka błędnie dodanych odnośników wystarczyło, aby serwis zaindeksował się w lustrzanych kopiach. Podobny problem dotyczył duplikatów stron wewnętrznych, m.in. kwestii związanych z powieleniem opisów produktów czy parametrów sortowań, które w żaden sposób nie były blokowane przed indeksowaniem.

Użycie znaczników hx również stanowiło duży problem, ponieważ nagłówki 1-3 poziomu zostały użyte w niewłaściwy sposób, m.in. do oznaczenia nazwy produktów w kategorii czy elementów statycznych na stronie. Dla niektórych typów stron brakowało znacznika pierwszego poziomu, co również należało poprawić w czasie optymalizacji.

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

Fraza Miesięczna wyszukiwalność*
części motocyklowe 2900
kask na skuter 1900
kurtka na motor 1600
buty na motor 1000
części do motocykli 800
kurtka motocyklowa damska 720
sklep z częściami do motocykli 170
tanie kaski motocyklowe 110
rękawice na motocykl 110
lampy motocyklowe 90

Sklep posiada bardzo rozbudowaną strukturę wraz z podziałem na marki i doprecyzowane rodzaje produktów. Pomimo tego pozycjonowany jest na ogólne zapytania, m. in.: „sklep motocyklowy online”, „sakwy na motocykl”, „rękawice motocyklowe”, „kaski motocyklowe”. Takie hasła przynoszą w sezonie motocyklowym spory wzrost ruchu w sklepie. Aktualnie skupiamy się na pozycjonowaniu doprecyzowanych kategorii, aby Klient mógł docierać również do bardziej świadomych Klientów, których w branży motoryzacyjnych nie brakuje.

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

W pierwszej kolejności skupiliśmy na duplikatach, z których część się indeksowała. Dokonaliśmy przekierowania wildcardów, dodaliśmy znaczniki canonical i robots oraz zoptymalizowaliśmy plik robots.txt.
Poddane optymalizacji zostały również opisy kategorii i podkategorii. Powielone opisy w części zostały przeredagowane, dzięki czemu poprawiliśmy jakość contentu w serwisie.
W ramach optymalizacji znaczników HTML ujednolicone zostały tytuły stron oraz wprowadzone zostały poprawki związane z nagłówkami hx.

optymalizacja treści serwisu

poprawienie znaczników html

optymalizacja silnika generującego duplikaty

optymalizacja pliku robots.txt

optymalizacja nagłówków hx

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

Serwis trafił do nas z nową domeną. Klient zdecydował się na jej zmianę przed rozpoczęciem współpracy, ponieważ historia poprzedniej domeny mogła wpływać negatywnie na proces pozycjonowania. Odnośniki do wybranych adresów były pozyskiwane z tematycznie powiązanych wątków oraz zaufanych wizytówek firmowych i katalogów branżowych. Zadbaliśmy także o treści poza stroną. Publikowaliśmy dla klienta kilka wpisów poradnikowych, które polecały ofertę Klienta. Tematyczność stron, unikalność treści oraz dobra historia domen linkujących – to tylko część z wielu czynników, które wpływają pozytywnie na wyniki osiągane przez serwis.

5

Efekt

naszych działań

Opinia klienta

Pozycjonowaliśmy już wcześniej stronę, ale nie przynosiło to oczekiwanych przez nas efektów. Kiedy trafiliśmy do Grupy TENSE, dowiedzieliśmy się, jak wiele rzeczy wymagało poprawy i jak dużo na tym traciliśmy do tej pory. Działania podjęte przez specjalistę zajmującego się naszym sklepem szybko naprawiły ten stan rzeczy i po niedługim strona znalazła się w Google na satysfakcjonujących nas pozycjach.


Sławomir Rajski
Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!

Zaufali nam:

  • PWN
  • Komputronik Biznes
  • Uniwersytet Adama Mickiewicza
  • sanacjafirm.pl
  • tpay.com
  • BZWBK Leasing
  • Apteka Gemini
  • TESA
  • The North Face
  • Szpot
  • Grupa Fachowiec
  • Poznań Film Commission
  • Melinski Minuth
  • Qpony
  • Ziebart
  • LeasePlan
  • Gerard
  • SuperSportowy.pl
  • Asma Nieruchomości