Jak dobraliśmy słowa kluczowe w branży alarmów i kamer
Klient zajmuje się w głównej mierze sprzedażą monitoringów i alarmów domowych oraz wyposażenia do zarządzania tymi systemami. Ponadto świadczy kompleksowe usługi w zakresie ich instalacji i serwisowania.
Z racji tego, że oprócz sprzedaży systemów do monitorowania, Klient także zajmuje się ich serwisowaniem, szczególnie istotne dla Klienta były wysokie pozycje na frazy lokalne związane z miejscem jego działalności, czyli Krakowem i okolicą jak:
- systemy alarmowe kraków,
- alarmy kraków.
Ważne było także pozyskanie ruchu na frazy ogólnopolskie, odnoszące się do konkretnych produktów z oferty Klienta, np.:
- kamery monitoringu bezprzewodowe,
- monitoring domu zewnętrzny.
Strona rankigowała na kilkadziesiąt słów kluczowych w TOP 10, nie było jednak widać dalszych wzrostów pozycji. Podobnie z ruchem – od wielu miesięcy się nie zwiększał. Należało podjąć niezbędne działania, aby odblokować potencjał witryny.
- wysoka konkurencyjność branży,
- konkurencja zarówno ze strony sklepów, jak i firm usługowych
Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
kamery monitoring | 5 400 |
kamery monitoringowe | 5 400 |
zestaw monitoringu | 1 600 |
kamera na podczerwień | 1 300 |
kamery na podczerwień | 1 300 |
zestaw do monitoringu | 1 300 |
system monitoringu | 880 |
alarm do domu | 720 |
monitoring kamera | 720 |
monitoring kamery | 720 |
monitoring zestaw | 480 |
rejestrator monitoring | 390 |
alarmy kraków | 320 |
monitoring zewnętrzny | 320 |
zestaw do monitoringu wifi | 320 |
kamera bezprzewodowa do monitoringu | 260 |
kamery bezprzewodowe do monitoringu | 260 |
zestaw do monitoringu domu | 260 |
alarmy do domu | 210 |
kamera do monitoringu zewnętrznego | 210 |
Podczas przygotowania propozycji współpracy przeanalizowaliśmy między innymi:
- historię domeny – strona istniała od 2008 roku,
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – witryna wyświetlała się na ok. 300 słów w TOP 10 Google jednak większość z nich nie przynosiła dużego ruchu,
- treść na stronie – strona posiadała unikatowe opisy produktów, które należało zoptymalizować pod kątem SEO.
Podczas sporządzania oferty przeanalizowaliśmy między innymi:
- ilość treści – strony konkurencji zawierały często przykłady realizacji oraz artykuły branżowe, co wskazywało na świadome działania w kierunku rozbudowy witryn pod kątem SEO,
- historię domen – w TOP 10 Google znajdowały się strony powstałe w latach 2003 – 2013, posiadające więc długą historię, co odgrywało istotną rolę przy indeksacji witryn.
W ramach analizy profilu zweryfikowaliśmy:
- geolokalizację – z racji tego, że Klient serwisuje także sprzedawany przez siebie sprzęt, niezbędne było dotarcie do odbiorców w Krakowie i okolicach,
- objętość serwisów konkurencyjnych – istotne było, aby witryna Klienta miała przynajmniej tyle samo treści, co strony konkurencji. Konieczne było więc jej rozbudowanie o nowe treści.
Po rozpoczęciu współpracy udało nam się wyraźnie zwiększyć liczbę wartościowych słów kluczowych w TOP 10.
Obecnie strona ma ich ponad 1 000, co idzie w parze z wyraźnym wzrostem wartościowego, konwertującego ruchu. Bardzo konkurencyjne słowa typu:
- system monitoringu kraków,
- alarmy bezprzewodowe kraków,
- kamery bezprzewodowe kraków,
- systemy monitoringu kraków,
- alarm bezprzewodowy kraków,
- alarm domowy kraków,
znajdują się w TOP 3.