Jak dobraliśmy słowa kluczowe w branży alarmów i kamer

Opis klienta

Klient zajmuje się w głównej mierze sprzedażą monitoringów i alarmów domowych oraz wyposażenia do zarządzania tymi systemami. Ponadto świadczy kompleksowe usługi w zakresie ich instalacji i serwisowania.

Branża
montaż i serwis alarmów
Miejsce działania
Kraków
Budżet klienta
ok. 900 zł na miesiąc
Cel

Z racji tego, że oprócz sprzedaży systemów do monitorowania, Klient także zajmuje się ich serwisowaniem, szczególnie istotne dla Klienta były wysokie pozycje na frazy lokalne związane z miejscem jego działalności, czyli Krakowem i okolicą jak:

  • systemy alarmowe kraków,
  • alarmy kraków.

Ważne było także pozyskanie ruchu na frazy ogólnopolskie, odnoszące się do konkretnych produktów z oferty Klienta, np.:

  • kamery monitoringu bezprzewodowe,
  • monitoring domu zewnętrzny.
Widoczność domeny

Strona rankigowała na kilkadziesiąt słów kluczowych w TOP 10, nie było jednak widać dalszych wzrostów pozycji. Podobnie z ruchem – od wielu miesięcy się nie zwiększał. Należało podjąć niezbędne działania, aby odblokować potencjał witryny.

Potencjalne trudności
  • wysoka konkurencyjność branży,
  • konkurencja zarówno ze strony sklepów, jak i firm usługowych
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
kamery monitoring 5 400
kamery monitoringowe 5 400
zestaw monitoringu 1 600
kamera na podczerwień 1 300
kamery na podczerwień 1 300
zestaw do monitoringu 1 300
system monitoringu 880
alarm do domu 720
monitoring kamera 720
monitoring kamery 720
monitoring zestaw 480
rejestrator monitoring 390
alarmy kraków 320
monitoring zewnętrzny 320
zestaw do monitoringu wifi 320
kamera bezprzewodowa do monitoringu 260
kamery bezprzewodowe do monitoringu 260
zestaw do monitoringu domu 260
alarmy do domu 210
kamera do monitoringu zewnętrznego 210
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji współpracy przeanalizowaliśmy między innymi:

  • historię domeny – strona istniała od 2008 roku,
  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – witryna wyświetlała się na ok. 300 słów w TOP 10 Google jednak większość z nich nie przynosiła dużego ruchu,
  • treść na stronie – strona posiadała unikatowe opisy produktów, które należało zoptymalizować pod kątem SEO.
Konkurencja w TOP10

Podczas sporządzania oferty przeanalizowaliśmy między innymi:

  • ilość treści – strony konkurencji zawierały często przykłady realizacji oraz artykuły branżowe, co wskazywało na świadome działania w kierunku rozbudowy witryn pod kątem SEO,
  • historię domen – w TOP 10 Google znajdowały się strony powstałe w latach 2003 – 2013, posiadające więc długą historię, co odgrywało istotną rolę przy indeksacji witryn.
Profil wyników

W ramach analizy profilu zweryfikowaliśmy:

  • geolokalizację – z racji tego, że Klient serwisuje także sprzedawany przez siebie sprzęt, niezbędne było dotarcie do odbiorców w Krakowie i okolicach,
  • objętość serwisów konkurencyjnych – istotne było, aby witryna Klienta miała przynajmniej tyle samo treści, co strony konkurencji. Konieczne było więc jej rozbudowanie o nowe treści.
Podsumowanie

Po rozpoczęciu współpracy udało nam się wyraźnie zwiększyć liczbę wartościowych słów kluczowych w TOP 10.

Obecnie strona ma ich ponad 1 000, co idzie w parze z wyraźnym wzrostem wartościowego, konwertującego ruchu. Bardzo konkurencyjne słowa typu:

  • system monitoringu kraków,
  • alarmy bezprzewodowe kraków,
  • kamery bezprzewodowe kraków,
  • systemy monitoringu kraków,
  • alarm bezprzewodowy kraków,
  • alarm domowy kraków,

znajdują się w TOP 3.