Jak dobraliśmy słowa kluczowe - fotobudka
Opis klienta

Klient zajmuje się sprzedażą i wynajmem fotobudek na imprezy prywatne (wesela, urodziny) i firmowe (jubileusze, imprezy integracyjne).

Branża
rozrywkowa
Miejsce działania
  • Katowice, Gliwice, Częstochowa
  • Kraków,
  • Opole.
Budżet klienta
ok. 1000 zł miesięcznie
Cel

Podstawowym celem było zwiększenie widoczności strony na frazy kluczowe:

  • fotobudka kraków,
  • fotobudka Katowice,
  • fotobudka częstochowa,
  • producent fotobudek,
  • sprzedaż fotobudek,
  • videobudka,
  • gifbudka.
Widoczność domeny

Prosta strona służyła głównie jako wizytówka dla klientów trafiających z innych źródeł, w większości z agregatorów ofert, serwisów ogłoszeniowych i portali ślubnych. Wraz ze wzrostem konkurencji taka strategia stała się coraz mniej skuteczna.

Potencjalne trudności
  • strona – prosta konstrukcja o charakterze wizytówki wymagała rozbudowy strukturalnej i dodania treści,
  • duża konkurencja – konieczność wyjścia poza agregatory ofert.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Słowa kluczowe, jakie zaproponowaliśmy Klientowi w ramach budżetu:

Fraza kluczowaWyszukiwalność
fotobudka kraków590
fotobudka śląsk260
gifbudka170
fotobudka częstochowa170
producent fotobudek140
fotobudka katowice140
videobudka110
fotobudka opole90
wynajem fotobudki kraków50
fotobudka gliwice50
fotobudka warszawa wynajem30
fotobudka na wesele katowice20
fotobudka na wesele śląsk20
sprzedaż fotobudek20
wynajem fotobudki śląsk20
fotobudka warszawa tanio20
fotobudka katowice cena10
fotobudka śląsk cena10
fotobudka opole wynajem10
fotobudka gliwice wynajem10
wynajem fotobudki katowice10
fotobudka na wesele gliwice10
fotobudka kraków wynajem10
Strona klienta

Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:

  • analizę treści – prostą wizytówkę musiała zastąpić bardziej rozbudowana strona,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – w TOP 10 było 30 wyrażeń kluczowych, w TOP 50 94 wyrażenia kluczowe,
  • historię domeny – istnieje od 2012 roku, była pozycjonowana od 2015 roku z niewielkim skutkiem.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • zaindeksowane słowa kluczowe – konkurencja z pierwszej strony miała od 50 do 100 zaindeksowanych wyrażeń w TOP 10 oraz od 300 do 400 wyrażeń w TOP 50,
  • historię domen – świeże domeny powstałe od 2015 do 2017 roku,
  • analizę treści – każda firma w TOP 10 posiada na stronie przykłady realizacji z opisami, sekcję z poradami oraz dodatkowe podstrony. Wiele z nich prowadzi też blog.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizowanie – branża fotobudek ma charakter regionalny i przy obecnym nasyceniu rynku warto promować ją lokalnie,
  • agregatory ofert – bardzo powszechne i nasycone ofertami konkurencji,
  • konkurencyjność fraz – wysoka dla fraz kierowanych na większe miasta (Kraków, Katowice) oraz ogólnopolskich (gifbudka, videobudka), niższa dla fraz precyzyjnych.
Podsumowanie

Po przeanalizowaniu sytuacji Klienta i jego konkurencji zaleciliśmy rozbudowanie strony o dodatkowe kategorie i treści, których poszukują potencjalni klienci. Bardziej rozbudowana strona lepiej nadaje się do działań pozycjonerskich. Po ustaleniu grupy docelowej zdecydowaliśmy się na geolokalizację, która uwzględnia preferencje potencjalnych klientów. Ci organizując imprezę firmową albo wesele najczęściej szukają dostawców w nieodległej lokalizacji. Nasze założenia okazały się słuszne, a strona szybko zaczęła uzyskiwać wyższe pozycje w wyszukiwarce.