Menu

Case study - Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla zakładu pogrzebowego

Klient prowadzi rodzinny zakład pogrzebowy w Kielcach. Firma od 25 lat organizuje pochówki na terenie województwa świętokrzyskiego.

Branża
pogrzebowa
Miejsce działania
Kielce i województwo świętokrzyskie
Budżet klienta
ok. 800 zł na miesiąc

Cel

Klientowi zależy przede wszystkim na osiągnięciu wysokich pozycji strony na najważniejsze dla niego słowa kluczowe, takie jak:
• pogrzeb Kielce,
• zakład pogrzebowy Kielce,
• grabarz Kielce.

Głównym celem Klienta było wyprzedzenie serwisów konkurencji widocznych w TOP 10 wyników wyszukiwania na powyższe wyrażenia.

Widoczność domeny

Firma działa od 1993 roku i bazowała w głównej mierze na poleceniach mieszkańców Kielc. W 2019 roku Klient zauważył, że wraz ze wzrostem konkurencji w mieście, liczba pochówków zmniejszyła się. Chcąc wrócić na pozycję lidera w branży, postanowił zainwestować w pozycjonowanie.

W momencie rozpoczęcia współpracy witryna nie była widoczna na żadne słowo kluczowe w TOP 10 wyników wyszukiwania. Na najważniejsze wyrażenia wyświetlała się dopiero na trzeciej stronie Google, czyli daleko za konkurencją.

Na szczęście strona powstała w 2010 roku, dzięki czemu mogliśmy założyć, że z tak długą historią uda nam się odbudować jej widoczność i uwolnić potencjał witryny.
Aby wspomóc wyniki w początkowym okresie pozycjonowania, uruchomiliśmy dla Klienta kampanię Google Ads w budżecie 2000 zł netto miesięcznie.

Potencjalne trudności

  • obecność w TOP 10 serwisów konkurencji pozycjonowanych od kilku lat,
  • brak adresu na stronie – roboty Google zwracają uwagę na tzw. geokolalizację, przez co dodanie danych teleadresowych jest niezbędne do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników.
  • niedostosowanie do urządzeń mobilnych – zaleciliśmy Klientowi zmianę strony na responsywną.

Proces doboru fraz

Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
zakład pogrzebowy kielce 880
usługi pogrzebowe kielce 590
pogrzeb kielce 70
firma pogrzebowa kielce 20
usługi pogrzebowe świętokrzyskie 10
grabarz świętokrzyskie 10
pogrzeby świętokrzyskie 10
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • słowa kluczowych, na które była zaindeksowana strona – serwis nie był widoczny w TOP 10 na żadne słowo kluczowe,
  • historię domeny – strona nie była wcześniej pozycjonowana,
  • zawartości strony – serwis posiadał jedynie dwie podstrony oraz bardzo mało treści, wymagał rozbudowy,
  • adres oraz lokalizację – firma mieści się w Kielcach, ale adres nie był umieszczony na stronie.
Konkurencja w TOP10

Podczas analizy stron konkurencji widocznej w TOP 10 sprawdzono:

  •  historię domen – większość z nich była zarejestrowana dużo wcześniej niż strona naszego Klienta, strony od kilku lat były optymalizowane, pozycjonowane i promowane,
  • dane teleadresowe – wszystkie firmy widoczne w TOP 10 miały w zakładce „kontakt” adres siedziby stacjonarnej w Kielcach,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – konkurencja w TOP 10 miała od 8 do 35 wyrażeń i nawet do 100 wyrażeń w TOP 50.
  • zawartość stron – każda z firm widocznych w TOP 10 miała jasno przedstawioną ofertę, informacje na temat swojego zakładu, ceny, galerię zdjęć itd.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników zweryfikowano między innymi:

  • konkurencyjność fraz – najbardziej wymagające były wyrażenia: „zakład pogrzebowy Kielce”, „usługi pogrzebowe Kielce” i „pogrzeby Kielce”,
  • objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam na tym, aby strona Klienta dorównała bezpośredniej konkurencji pod kątem treści, liczby podstron oraz informacji o firmie,
  • geolokalizację – każda z firm wyświetlająca się w TOP 10 Google posiadała w zakładce „Kontakt” adres w Kielcach. Nasz Klient nie uwzględnił tej informacji na swojej stronie, dlatego poprosiliśmy o jej niezwłoczne dopisanie, ponieważ bez tego osiągnięcie satysfakcjonujących efektów nie byłoby możliwe.

Podsumowanie

Od samego początku współpracy, dzięki kampanii Google Ads, do Klienta docierali nowy zainteresowani. W trzecim miesiącu działań SEO strona zaczęła notować systematyczne wzrosty w wynikach wyszukiwania.

W pierwszej kolejności postawiliśmy na dodanie adresu oraz znaczną rozbudowę serwisu – zwiększyliśmy liczbę podstron oraz treści, co sprawiło, że witryna nabrała atrakcyjności w oczach Google. Skupiliśmy się również na budowaniu historii domeny poprzez dodawanie wizytówek firmy w wartościowych katalogach branżowych.

Już po około czterech miesiącach strona była widoczna w TOP 10 na najważniejsze hasła. Obecnie pojawia się w TOP 3 praktycznie na wszystkie słowa kluczowe, a zadowolony Klient przedłużył z nami umowę na kolejne dwa lata.