Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla wynajmu podnośników koszowych
Klient od kilku lat prowadzi firmę oferującą usługi z wykorzystaniem podnośników koszowych. Do dyspozycji zamawiających posiada kilka pojazdów wyposażonych w różnej długości podnośniki.
Głównym celem Klienta było osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na najważniejsze dla niego frazy, w tym wyrażenia lokalne:
- podnośniki koszowe,
- podnośnik koszowy warszawa wynajem.
Ponadto, bardzo ważne z biznesowego punktu widzenia, było osiągnięcie wyższych miejsc niż te, na które w większości fraz wyświetla się duży agregator ofert.
Współpracę z Klientem nawiązaliśmy w czerwcu 2020 roku. Strona internetowa istniała od 2017 roku, jednak jej widoczność była ograniczona.
Witryna Klienta plasowała się na dziewiątej pozycji w TOP 10 wyszukiwarki na trzy słowa kluczowe. Wynik ten nie był satysfakcjonujący i nie pozwalał Klientowi na rozwój biznesu.
Musieliśmy odblokować potencjał strony i pomóc Klientowi w zajęciu „topowych” miejsc na najważniejsze frazy.
- duża konkurencja – obecność w TOP 10 agregatorów ofert,
- znaczący udział kampanii Google Ads w wynikach płatnych.
Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
podnośnik koszowy warszawa | 320 |
podnośniki koszowe warszawa | 170 |
wynajem podnośników koszowych warszawa | 110 |
wynajem podnośnika koszowego warszawa | 90 |
Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:
- poziom treści na stronie – znajdowały się na niej odpowiednie treści i opisy usług, ale poleciliśmy Klientowi prowadzenie bloga, który pozytywnie wpłynie na widoczność witryny w Google,
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – trzy wyrażenia w TOP 10, piętnaście słów w TOP 50 wyszukiwarki,
- historię domeny – rejestracja w 2017 roku.
W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:
- zaindeksowane słowa kluczowe – warszawska konkurencja miała od 5 do 50 wyrażeń w TOP 10. Firmy ogólnopolskie działające w stolicy miały od kilku do kilkuset fraz w TOP 10,
- historię domen – były to strony większym doświadczeniem – niektóre z nich powstały nawet w 2010 roku,
- poziom i strukturę treści – firmy miały podzieloną ofertę na dziedziny i usługi, co sprawiało, że strona była czytelna i użyteczna zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących Google.
W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:
- geolokalizację – zdecydowana większość firm w TOP 10 pod wyrażeniami „podnośniki koszowe” miała siedzibę w Warszawie lub w okolicy,
- objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam, aby serwis Klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści, co witryny, które znajdowały się na szczycie wyników wyszukiwania,
- konkurencyjność fraz – najbardziej wymagające były wyrażenia: „podnośnik koszowy warszawa” oraz „wynajem podnośników warszawa”
W pierwszych krokach przystąpiliśmy do uporządkowania treści na stronie oraz prac nad pozycjonowaniem wybranych wraz z Klientem słów kluczowych. Podzieliliśmy ofertę na określone usługi i wykonaliśmy optymalizację w obrębie całego serwisu.
Po trzech miesiącach udało nam się wypracować pozycje w TOP 3 wyszukiwarki Google! Przełożyło się to na wzrost zainteresowania wśród użytkowników oraz dynamiczny rozwój firmy Klienta.
Dzięki pracy naszych specjalistów strona Klienta wyświetla się w TOP 10 na dwadzieścia wartościowych słów kluczowych.