Menu

Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla wynajmu podnośników koszowych

Klient od kilku lat prowadzi firmę oferującą usługi z wykorzystaniem podnośników koszowych. Do dyspozycji zamawiających posiada kilka pojazdów wyposażonych w różnej długości podnośniki.

Branża
podnośniki koszowe
Miejsce działania
Warszawa
Budżet klienta
ok. 1 500 zł na miesiąc

Cel

Głównym celem Klienta było osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google na najważniejsze dla niego frazy, w tym wyrażenia lokalne:

  • podnośniki koszowe,
  • podnośnik koszowy warszawa wynajem.

Ponadto, bardzo ważne z biznesowego punktu widzenia, było osiągnięcie wyższych miejsc niż te, na które w większości fraz wyświetla się duży agregator ofert.

Widoczność domeny

Współpracę z Klientem nawiązaliśmy w czerwcu 2020 roku. Strona internetowa istniała od 2017 roku, jednak jej widoczność była ograniczona.

Witryna Klienta plasowała się na dziewiątej pozycji w TOP 10 wyszukiwarki na trzy słowa kluczowe. Wynik ten nie był satysfakcjonujący i nie pozwalał Klientowi na rozwój biznesu.

Musieliśmy odblokować potencjał strony i pomóc Klientowi w zajęciu „topowych” miejsc na najważniejsze frazy.

Potencjalne trudności

  • duża konkurencja – obecność w TOP 10 agregatorów ofert,
  • znaczący udział kampanii Google Ads w wynikach płatnych.

Proces doboru fraz

Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
podnośnik koszowy warszawa 320
podnośniki koszowe warszawa 170
wynajem podnośników koszowych warszawa 110
wynajem podnośnika koszowego warszawa 90
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • poziom treści na stronie – znajdowały się na niej odpowiednie treści i opisy usług, ale poleciliśmy Klientowi prowadzenie bloga, który pozytywnie wpłynie na widoczność witryny w Google,
  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – trzy wyrażenia w TOP 10, piętnaście słów w TOP 50 wyszukiwarki,
  • historię domeny – rejestracja w 2017 roku.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • zaindeksowane słowa kluczowe – warszawska konkurencja miała od 5 do 50 wyrażeń w TOP 10. Firmy ogólnopolskie działające w stolicy miały od kilku do kilkuset fraz w TOP 10,
  • historię domen – były to strony większym doświadczeniem – niektóre z nich powstały nawet w 2010 roku,
  • poziom i strukturę treści – firmy miały podzieloną ofertę na dziedziny i usługi, co sprawiało, że strona była czytelna i użyteczna zarówno dla użytkowników, jak i robotów indeksujących Google.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizację – zdecydowana większość firm w TOP 10 pod wyrażeniami „podnośniki koszowe” miała siedzibę w Warszawie lub w okolicy,
  • objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam, aby serwis Klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści, co witryny, które znajdowały się na szczycie wyników wyszukiwania,
  • konkurencyjność fraz – najbardziej wymagające były wyrażenia: „podnośnik koszowy warszawa” oraz „wynajem podnośników warszawa”

Podsumowanie

W pierwszych krokach przystąpiliśmy do uporządkowania treści na stronie oraz prac nad pozycjonowaniem wybranych wraz z Klientem słów kluczowych. Podzieliliśmy ofertę na określone usługi i wykonaliśmy optymalizację w obrębie całego serwisu.

Po trzech miesiącach udało nam się wypracować pozycje w TOP 3 wyszukiwarki Google! Przełożyło się to na wzrost zainteresowania wśród użytkowników oraz dynamiczny rozwój firmy Klienta.

Dzięki pracy naszych specjalistów strona Klienta wyświetla się w TOP 10 na dwadzieścia wartościowych słów kluczowych.