Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla studia projektowania mebli kuchennych
Nowoczesne studio projektowe, które specjalizuje się w planowaniu oraz produkcji mebli kuchennych na wymiar. Dużym wyróżnikiem studia jest możliwość obejrzenia projektu w technologii 3D, co umożliwia klientom doskonałe zapoznanie się z projektem.
Klientowi najbardziej zależało na dotarciu do odbiorców z Bydgoszczy i okolicy. Stanęliśmy przed zadaniem wypracowania widoczności w TOP 10 na najważniejsze i najbardziej konkurencyjne wyrażenia kluczowe w branży meblarskiej:
- meble kuchenne Bydgoszcz,
- producent mebli kuchennych Bydgoszcz,
- kuchnie na wymiar bydgoszcz,
- zabudowa kuchni Bydgoszcz,
- projektowanie kuchni Bydgoszcz,
- kuchnie Bydgoszcz.
Współpracę z Klientem rozpoczęliśmy w maju 2018 roku. Z racji tego, że serwis był nowy i nie miał żadnej historii w Google, wiedzieliśmy, że czeka nas dużo pracy, aby zwiększyć jego widoczność. Liczyliśmy się także z tym, że na efekty działań SEO poczekamy dłużej niż w przypadku stron z ugruntowaną pozycją w wyszukiwarce.
Dlatego zaproponowaliśmy Klientowi skorzystanie z kampanii Google Ads, która pomagała w pierwszych miesiącach przyciągnąć na stronę nowych użytkowników.
- nowa domena oraz strona – wiek domeny jest jednym z istotniejszych czynników dla rankingu Google,
- duża konkurencja – zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie bardzo konkurencyjnych, lokalnych fraz.
Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
kuchnie bydgoszcz | 880 |
meble kuchenne bydgoszcz | 590 |
kuchnie na wymiar bydgoszcz | 390 |
blaty kuchenne bydgoszcz | 320 |
meble kuchenne na wymiar bydgoszcz | 170 |
studio mebli kuchennych bydgoszcz | 110 |
producent mebli kuchennych bydgoszcz | 70 |
kuchnie na zamówienie bydgoszcz | 50 |
bydgoszcz kuchnie na wymiar | 50 |
meble kuchenne na zamówienie bydgoszcz | 50 |
bydgoszcz meble kuchenne na wymiar | 40 |
Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:
- ilość treści – nowa strona dawała nam dużą swobodę w tworzeniu zoptymalizowanych pod SEO treści na wszystkie zakładki,
- zaindeksowane słowa kluczowe – serwis był nowy, więc jego widoczność była zerowa,
- historię domeny – zarejestrowana w maju 2018 roku.
W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:
- zaindeksowane słowa kluczowe – konkurencja z TOP 10 wyników wyszukiwania miała zaindeksowanych od 50 do 300 wyrażeń na najwyższych pozycjach,
- historię domen – niektóre strony powstały jeszcze w latach 90., większość z nich miała od kilku do kilkunastu lat,
- poziom treści – każda ze stron posiadała rozbudowane treści na zakładkach z ofertą, najczęściej było to kilkanaście do kilkudziesięciu podstron, w tym zakładki „O nas”, „Projektowanie” etc.
W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:
- geolokalizację – wszystkie firmy, które korzystają z pozycjonowania lokalnego muszą mieć siedzibę w mieście wskazywanym we frazach,
- objętość serwisów konkurencyjnych – chcieliśmy, by serwis Klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści, co strony w TOP 10 wyników wyszukiwania,
- konkurencyjność fraz – najtrudniejsze do wypozycjonowania były wyrażenia ogólne typu „kuchnie bydgoszcz”, „meble kuchenne bydgoszcz”.
Zgodnie z naszymi założeniami przez pierwsze miesiące pracowaliśmy nad tym, by Google zaufało świeżemu w branży serwisowi i traktowało go na równi z bardziej doświadczonymi graczami. Taka strategia przyniosła bardzo dobre rezultaty, a już po 8 miesiącach Klient znajdował się w TOP 10 wyników wyszukiwania na wszystkie najważniejsze dla niego wyrażenia kluczowe (w tym te konkurencyjne, jak „meble kuchenne bydgoszcz”).
Obecnie strona jest widoczna na ponad 300 wyrażeń kluczowych w TOP 10.
Po sukcesie studia w Budgoszczy Klient otworzył studio w Poznaniu oraz powierzył jego pozycjonowanie Grupie TENSE, co jest najlepszym potwierdzeniem naszej dobrej pracy.