Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla SPA

Opis klienta

Klient posiada salon kosmetyczny oraz SPA. Goście mogą skorzystać z szerokiej oferty masażów oraz zabiegów na ciało. Dodatkowo do ich dyspozycji jest strefa relaksu.

Branża
kosmetyczna / SPA
Miejsce działania
Kraków
Budżet klienta
ok. 1700 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało na wypromowaniu w Krakowie swojego salonu piękności. Aby osiągnąć ten cel niezbędne było dotarcie do dużej liczny osób zainteresowanych zabiegami kosmetycznymi w mieście i okolicach.

Najważniejszymi frazami dla Klienta były:

  • masaż relaksacyjny kraków,
  • salon kosmetyczny kraków,
  • masaż klasyczny kraków,
  • masaż gorącymi kamieniami kraków,
  • zabieg wyszczuplający kraków,
  • spa kraków,
  • pielęgnacja ciała kraków,
  • pielęgnacja twarzy kraków.
Widoczność domeny

Strona Klienta nie była wcześniej pozycjonowana. W momencie rozpoczęcia analizy witryna nie wyświetlała się na żadne słowo w TOP 10 i TOP 50 wyszukiwarki Google. Stanęliśmy więc przed ambitnym zadaniem wypracowania satysfakcjonujących wyników dla nowej witryny.

Potencjalne trudności
  • profil wyników w TOP 10 – wysokie pozycje najczęściej zajęte są przez duże agregatory ofert, typu groupon.pl lub tripadvisor.com. Ponadto, nawet jeśli nie wyświetlają się wspomniane wyżej agregatory, dużą konkurencją są rozbudowane witryny innych salonów SPA,
  • konkurencyjność fraz – wiele z nich, nawet tych lokalnych, posiada ogromną konkurencyjność, szczególnie w tak dużym mieście jak Kraków.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Na podstawie wskazówek, które przekazał nam Klient, przy wyborze fraz skupiliśmy się na wybraniu tych, które najlepiej odzwierciedlają jego ofertę i przełożą się na zwiększenie ruchu na stronie.

Lista przykładowych słów kluczowych zaproponowanych Klientowi:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
spa kraków 2900
salon kosmetyczny kraków 1000
masaż relaksacyjny kraków 390
masaż leczniczy kraków 320
gabinet masażu kraków 110
masaż pleców kraków 50
masaż klasyczny kraków 50
masaże lecznicze kraków 50
gabinety masażu leczniczego kraków 40
masaż leczniczy kręgosłupa kraków 40
masaż gorącymi kamieniami kraków 40
masaż antycellulitowy kraków 40
masaż kręgosłupa kraków 40
masaż kamieniami kraków 20
masaż relaksujący kraków 20
zabieg oczyszczania twarzy kraków 20
masaż dla kobiet w ciąży kraków 20
kraków masaż relaksacyjny 20
zabieg antycellulitowy kraków 10
peeling ciała kraków 10
masaże relaksacyjne kraków 10
masaż antystresowy kraków 10
pielęgnacja twarzy kraków 10
pielęgnacja ciała kraków 10
masaż w ciąży kraków 10
zabieg wyszczuplający kraków 10
oczyszczanie manualne kraków 10
masaż kraków relaksacyjny 10
masaże wyszczuplające kraków 10
masaż całościowy kraków 10
masaże kraków relaksacyjne 10
masaż relaksacyjny w krakowie 10
wyszczuplenie ciała kraków 0
masaż rehabilitacyjny kraków 0
Strona klienta

Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:

  • historię domeny – w momencie rozpoczęcia współpracy serwis istniał dopiero od kilku dni,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – 0 słów w TOP 10 i 0 słów w TOP 50,
  • analizę treści – należało rozbudować witrynę o nowe treści,
  • podstrony dotyczące najważniejszych usług – należało rozbudować poszczególne zakładki o wartościowe opisy.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • na jakie frazy kluczowe rankingują – konkurencja z pierwszej strony miała 121 zaindeksowanych wyrażeń w TOP 10 oraz 568 wyrażeń w TOP 50,
  • ilość i jakość treści – ze względu na specyfikę branży, większość stron była rozbudowana na podobnym, wysokim poziomie. Na stronę Klienta musieliśmy zatem dodać wartościowe treści, dzięki którym mogliśmy powalczyć o wyższe pozycje,
  • liczbę zakładek oraz podstron – site strony konkurencji wynosił 171,
  • historię domen – strony konkurencji istniały w wyszukiwarce od 2010 roku.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizowanie – branża kosmetyczna ma charakter lokalny, salon warto promować w mieście, gdzie ma siedzibę,
  • konkurencyjność fraz – bardzo wysoka dla fraz kierowanych na większe miasta (np. Warszawa, Gdańsk) oraz ogólnopolskich („spa”, „masaż leczniczy”, „zabiegi na twarz”), niższa dla fraz precyzyjnych.
Podsumowanie

Promocja salonu kosmetycznego nie jest prostym zadaniem, przede wszystkim ze względu na dużą konkurencyjność nawet na lokalnym rynku.

Oprócz konkurencji ze strony innych salonów napotykamy na znaczący udział dużych serwisów i agregatorów jak Groupon.

Niezależnie jednak od trudności promocja strony internetowej z branży beauty może przynieść świetne efekty, jeśli odpowiednio dobierzemy zestaw słów kluczowych oraz zaplanujemy odpowiedni budżet.

Właśnie takie podejście zdało egzamin u naszego Klienta, który cieszy się z większej liczby gości dzięki odpowiedniej strategii pozycjonowania strony.