Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla SPA
Klient posiada salon kosmetyczny oraz SPA. Goście mogą skorzystać z szerokiej oferty masażów oraz zabiegów na ciało. Dodatkowo do ich dyspozycji jest strefa relaksu.
Klientowi zależało na wypromowaniu w Krakowie swojego salonu piękności. Aby osiągnąć ten cel niezbędne było dotarcie do dużej liczny osób zainteresowanych zabiegami kosmetycznymi w mieście i okolicach.
Najważniejszymi frazami dla Klienta były:
- masaż relaksacyjny kraków,
- salon kosmetyczny kraków,
- masaż klasyczny kraków,
- masaż gorącymi kamieniami kraków,
- zabieg wyszczuplający kraków,
- spa kraków,
- pielęgnacja ciała kraków,
- pielęgnacja twarzy kraków.
Strona Klienta nie była wcześniej pozycjonowana. W momencie rozpoczęcia analizy witryna nie wyświetlała się na żadne słowo w TOP 10 i TOP 50 wyszukiwarki Google. Stanęliśmy więc przed ambitnym zadaniem wypracowania satysfakcjonujących wyników dla nowej witryny.
- profil wyników w TOP 10 – wysokie pozycje najczęściej zajęte są przez duże agregatory ofert, typu groupon.pl lub tripadvisor.com. Ponadto, nawet jeśli nie wyświetlają się wspomniane wyżej agregatory, dużą konkurencją są rozbudowane witryny innych salonów SPA,
- konkurencyjność fraz – wiele z nich, nawet tych lokalnych, posiada ogromną konkurencyjność, szczególnie w tak dużym mieście jak Kraków.
Na podstawie wskazówek, które przekazał nam Klient, przy wyborze fraz skupiliśmy się na wybraniu tych, które najlepiej odzwierciedlają jego ofertę i przełożą się na zwiększenie ruchu na stronie.
Lista przykładowych słów kluczowych zaproponowanych Klientowi:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
spa kraków | 2900 |
salon kosmetyczny kraków | 1000 |
masaż relaksacyjny kraków | 390 |
masaż leczniczy kraków | 320 |
gabinet masażu kraków | 110 |
masaż pleców kraków | 50 |
masaż klasyczny kraków | 50 |
masaże lecznicze kraków | 50 |
gabinety masażu leczniczego kraków | 40 |
masaż leczniczy kręgosłupa kraków | 40 |
masaż gorącymi kamieniami kraków | 40 |
masaż antycellulitowy kraków | 40 |
masaż kręgosłupa kraków | 40 |
masaż kamieniami kraków | 20 |
masaż relaksujący kraków | 20 |
zabieg oczyszczania twarzy kraków | 20 |
masaż dla kobiet w ciąży kraków | 20 |
kraków masaż relaksacyjny | 20 |
zabieg antycellulitowy kraków | 10 |
peeling ciała kraków | 10 |
masaże relaksacyjne kraków | 10 |
masaż antystresowy kraków | 10 |
pielęgnacja twarzy kraków | 10 |
pielęgnacja ciała kraków | 10 |
masaż w ciąży kraków | 10 |
zabieg wyszczuplający kraków | 10 |
oczyszczanie manualne kraków | 10 |
masaż kraków relaksacyjny | 10 |
masaże wyszczuplające kraków | 10 |
masaż całościowy kraków | 10 |
masaże kraków relaksacyjne | 10 |
masaż relaksacyjny w krakowie | 10 |
wyszczuplenie ciała kraków | 0 |
masaż rehabilitacyjny kraków | 0 |
Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:
- historię domeny – w momencie rozpoczęcia współpracy serwis istniał dopiero od kilku dni,
- zaindeksowane słowa kluczowe – 0 słów w TOP 10 i 0 słów w TOP 50,
- analizę treści – należało rozbudować witrynę o nowe treści,
- podstrony dotyczące najważniejszych usług – należało rozbudować poszczególne zakładki o wartościowe opisy.
W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:
- na jakie frazy kluczowe rankingują – konkurencja z pierwszej strony miała 121 zaindeksowanych wyrażeń w TOP 10 oraz 568 wyrażeń w TOP 50,
- ilość i jakość treści – ze względu na specyfikę branży, większość stron była rozbudowana na podobnym, wysokim poziomie. Na stronę Klienta musieliśmy zatem dodać wartościowe treści, dzięki którym mogliśmy powalczyć o wyższe pozycje,
- liczbę zakładek oraz podstron – site strony konkurencji wynosił 171,
- historię domen – strony konkurencji istniały w wyszukiwarce od 2010 roku.
W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:
- geolokalizowanie – branża kosmetyczna ma charakter lokalny, salon warto promować w mieście, gdzie ma siedzibę,
- konkurencyjność fraz – bardzo wysoka dla fraz kierowanych na większe miasta (np. Warszawa, Gdańsk) oraz ogólnopolskich („spa”, „masaż leczniczy”, „zabiegi na twarz”), niższa dla fraz precyzyjnych.
Promocja salonu kosmetycznego nie jest prostym zadaniem, przede wszystkim ze względu na dużą konkurencyjność nawet na lokalnym rynku.
Oprócz konkurencji ze strony innych salonów napotykamy na znaczący udział dużych serwisów i agregatorów jak Groupon.
Niezależnie jednak od trudności promocja strony internetowej z branży beauty może przynieść świetne efekty, jeśli odpowiednio dobierzemy zestaw słów kluczowych oraz zaplanujemy odpowiedni budżet.
Właśnie takie podejście zdało egzamin u naszego Klienta, który cieszy się z większej liczby gości dzięki odpowiedniej strategii pozycjonowania strony.