Case study - Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla sklepu z produktami CBD

Klient prowadzi sprzedaż certyfikowanych produktów z konopi – suszu CBD, olejków i kosmetyków. Wszystkie wyroby powstają z atestowanych i dopuszczonych do sprzedaży surowców najwyższej jakości.

Branża
produkty CBD
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 1 000 zł na miesiąc
Cel

Produkty konopne przez część konsumentów wciąż traktowane są z rezerwą. Dlatego Klientowi zależało na zbudowaniu zaufania w sieci, profesjonalnym wizerunku sklepu oraz osiągnięciu statusu rozpoznawalnej marki.

Zwiększenie widoczności sieci oraz przyciągnięcie na strony dużej liczby użytkowników przełożyłoby się na wzrost sprzedaży.

Widoczność domeny

Klient zgłosił się do nas na początku drogi budowania biznesu. Strona internetowa sklepu była jeszcze w budowie. Witryna nie miała więc historii w Google i nie była zaindeksowana na żadne słowo kluczowe w wyszukiwarce.

Potencjalne trudności

• duża konkurencja – tematyka CBD jest branżą dynamicznie rozwijającą się w sieci w ostatnich latach,
• brak możliwości prowadzenia kampanii reklamowej PPC ze względu na obostrzenia nałożone na branżę przez Google.

Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
olej z konopi indyjskiej 720
pre rolls 720
kosmetyki z konopi 590
produkty konopne 320
produkty z konopi 320
olej konopny sklep 320
cbd olejki 320
herbata z konopi 320
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • liczbę produktów na stronie – zaleciliśmy, aby w sklepie znalazło się jak najwięcej produktów konopnych. Sprawia to, że witryna jest postrzegana przez Google jako wartościowsza,
  • poziom treści na stronie – content to kluczowy element SEO. Dodatkowo, w branży CBD warto rozbudowywać treści pod kątem przedstawienia naukowo-medycznych aspektów konopi. Buduje to wizerunek eksperta zarówno w oczach Google jak i potencjalnych klientów.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • historię domen – większość powstała w ostatnich pięciu latach i ze względu na wcześnie rozpoczęte działania pozycjonerskie posiadały wiele wartościowych słów w TOP 10,
  • ilość oraz charakter treści na stronie – wiele stron posiadało zakładki „Blog” czy „Baza wiedzy”, gdzie regularnie pojawiały się teksty o tematyce CBD przygotowane zgodnie z wytycznymi SEO.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników zweryfikowano między innymi:

  • objętość serwisów konkurencyjnych – dążyliśmy do tego, aby strona Klienta miała podobną objętość, co konkurencyjne firmy.
Podsumowanie

Rozpoczęliśmy działania na stronie, która nie była wcześniej pozycjonowana i dopiero rozpoczynała swoją działalność w sieci.

W pierwszej kolejności zrealizowaliśmy pełną optymalizację oraz zaplanowaliśmy dodawanie treści opisujących produkty. Na tej podstawie przygotowaliśmy również strategię naturalnej budowy profilu linkowego.

Obecnie strona notuje regularny i stabilny wzrost wyników.