Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla sklepu z hulajnogami
Opis klienta

Klient prowadzi sklep internetowy, który głównie oferuje sprzedaż nowoczesnych hulajnóg elektrycznych.

Branża
e-commerce
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 1500 zł miesięcznie
Cel

Klientowi zależało przede wszystkim na dobrej widoczności sklepu na najważniejsze dla niego słowa kluczowe, a co za tym idzie wzroście ruchu na stronie. Frazy, na jakich mieliśmy się skupić to między innymi:

  • hulajnogi dla dzieci,
  • hulajnoga elektryczna frugal,
  • hulajnoga elektryczna kugoo.
Widoczność domeny

W momencie nawiązywania współpracy, sklep internetowy Klienta był stosunkowo nowy. Miał trzy miesiące i indeksował się na pojedyncze słowa kluczowe, jednak w samym TOP 10 w wyszukiwarce Google znajdowały się zaledwie dwie frazy, które do niego prowadziły.

Potencjalne trudności
  • sezonowość branży – największa sprzedaż produktów przypada w okresie letnim z uwagi na specyfikę branży Klienta,
  • duża konkurencyjność – branża Klienta jest bardzo konkurencyjna, dlatego musieliśmy przejąć dużą liczbę pozycjonowanych fraz na obszarze całego kraju,
  • obecność w TOP 10 agregatorów – Olx i Allegro oraz duże sklepy internetowe.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych
Fraza kluczowaWyszukiwalność
hulajnogi dla dzieci12100
kask na hulajnogę3600
hulajnoga elektryczna cena1600
hulajnoga elektryczna frugal1000
hulajnoga elektryczna z siodełkiem720
hulajnoga elektryczna kugoo170
terenowa hulajnoga elektryczna140
elektryczna hulajnoga z siodełkiem110
monocykle elektryczne110
hulajnoga elektryczna sklep90
Strona klienta

Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:

  • system na jakim postawiona jest strona – Shoper, który umożliwia optymalizację pod SEO,
  • historię domeny oraz zaindeksowane do tej pory frazy – strona zaindeksowana była na sześć słów kluczowych, z czego jedynie dwa były tymi, które mogły bezpośrednio prowadziły na stronę Klienta.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron sprawdzono:

  • treści na stronach – w przypadku sprzedaży hulajnóg, treści głównie dotyczyły produktów oraz ich danych technicznych, prowadzone też były blogi,
  • słowa kluczowe – konkurencja posiadała od 260 do 800 wartościowych fraz kluczowych, które indeksują się w TOP 10 oraz od 900 do 2000 fraz zaindeksowanych w TOP 50,
  • historię domen – na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znajdowały się domeny powstałe w latach 2008 – 2015.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników została sprawdzona:

  • geolokalizacja – w przypadku sprzedaży hulajnóg przez sklep internetowy występuje geolokalizowanie wyników wyszukiwania, jednak z uwagi na możliwość ogólnopolskiej wysyłki produktów, również istotne jest pozycjonowanie sklepu na cały kraj,
  • obecność agregatorów ofert – w przypadku sprzedaży hulajnóg występują liczne i znaczące przykłady agregatorów ofert takich jak Allegro, skapiec.pl czy oferteo.pl.
  • wyszukiwalność – wysoka dla fraz ogólnych, odnoszących się do znanych producentów hulajnóg (Frugal, Kugoo) czy ogólnych haseł, które są często wpisywane w wyszukiwarce przez klientów. Mniejsza wyszukiwalność dla fraz bardziej sprecyzowanych, odnoszących się do konkretnego modelu czy akcesoriów dla hulajnóg.
Podsumowanie

Po wykonaniu kompleksowej analizy strony, branży i konkurencji Klienta, zaproponowaliśmy kompleksową propozycję współpracy, której celem jest nie tylko wysoka pozycja strony, ale i ruch w sklepie internetowym Klienta.

Po uwzględnieniu produktów, których sprzedaż chciał zwiększyć Klient, zaproponowaliśmy pozycjonowanie w oparciu o kluczowe frazy brandowe. Słowa z uwzględnieniem marki producenta są często wyszukiwane przez potencjalnych klientów, a nie rywalizują ze sobą w wyszukiwarce Google z frazami ogólnymi, które cechują się niską konwersją.

Na podstawie prowadzonych prac pozycjonerskich, systematycznie modernizowany jest sklep Klienta oraz podejmowany szereg działań, które podnoszą pozycję sklepu i zwiększają ruch na stronie.