Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla sklepu z hulajnogami

Opis klienta

Klient prowadzi sklep internetowy, który głównie oferuje sprzedaż nowoczesnych hulajnóg elektrycznych.

Branża
e-commerce
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 1500 zł miesięcznie
Cel

Klientowi zależało przede wszystkim na dobrej widoczności sklepu na najważniejsze dla niego słowa kluczowe, a co za tym idzie wzroście ruchu na stronie. Frazy, na jakich mieliśmy się skupić to między innymi:

  • hulajnogi dla dzieci,
  • hulajnoga elektryczna frugal,
  • hulajnoga elektryczna kugoo.
Widoczność domeny

W momencie nawiązywania współpracy, sklep internetowy Klienta był stosunkowo nowy. Miał trzy miesiące i indeksował się na pojedyncze słowa kluczowe, jednak w samym TOP 10 w wyszukiwarce Google znajdowały się zaledwie dwie frazy, które do niego prowadziły.

Potencjalne trudności
  • sezonowość branży – największa sprzedaż produktów przypada w okresie letnim z uwagi na specyfikę branży Klienta,
  • duża konkurencyjność – branża Klienta jest bardzo konkurencyjna, dlatego musieliśmy przejąć dużą liczbę pozycjonowanych fraz na obszarze całego kraju,
  • obecność w TOP 10 agregatorów – Olx i Allegro oraz duże sklepy internetowe.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych
Fraza kluczowa Wyszukiwalność
hulajnogi dla dzieci 12100
kask na hulajnogę 3600
hulajnoga elektryczna cena 1600
hulajnoga elektryczna frugal 1000
hulajnoga elektryczna z siodełkiem 720
hulajnoga elektryczna kugoo 170
terenowa hulajnoga elektryczna 140
elektryczna hulajnoga z siodełkiem 110
monocykle elektryczne 110
hulajnoga elektryczna sklep 90
Strona klienta

Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:

  • system na jakim postawiona jest strona – Shoper, który umożliwia optymalizację pod SEO,
  • historię domeny oraz zaindeksowane do tej pory frazy – strona zaindeksowana była na sześć słów kluczowych, z czego jedynie dwa były tymi, które mogły bezpośrednio prowadziły na stronę Klienta.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron sprawdzono:

  • treści na stronach – w przypadku sprzedaży hulajnóg, treści głównie dotyczyły produktów oraz ich danych technicznych, prowadzone też były blogi,
  • słowa kluczowe – konkurencja posiadała od 260 do 800 wartościowych fraz kluczowych, które indeksują się w TOP 10 oraz od 900 do 2000 fraz zaindeksowanych w TOP 50,
  • historię domen – na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znajdowały się domeny powstałe w latach 2008 – 2015.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników została sprawdzona:

  • geolokalizacja – w przypadku sprzedaży hulajnóg przez sklep internetowy występuje geolokalizowanie wyników wyszukiwania, jednak z uwagi na możliwość ogólnopolskiej wysyłki produktów, również istotne jest pozycjonowanie sklepu na cały kraj,
  • obecność agregatorów ofert – w przypadku sprzedaży hulajnóg występują liczne i znaczące przykłady agregatorów ofert takich jak Allegro, skapiec.pl czy oferteo.pl.
  • wyszukiwalność – wysoka dla fraz ogólnych, odnoszących się do znanych producentów hulajnóg (Frugal, Kugoo) czy ogólnych haseł, które są często wpisywane w wyszukiwarce przez klientów. Mniejsza wyszukiwalność dla fraz bardziej sprecyzowanych, odnoszących się do konkretnego modelu czy akcesoriów dla hulajnóg.
Podsumowanie

Po wykonaniu kompleksowej analizy strony, branży i konkurencji Klienta, zaproponowaliśmy kompleksową propozycję współpracy, której celem jest nie tylko wysoka pozycja strony, ale i ruch w sklepie internetowym Klienta.

Po uwzględnieniu produktów, których sprzedaż chciał zwiększyć Klient, zaproponowaliśmy pozycjonowanie w oparciu o kluczowe frazy brandowe. Słowa z uwzględnieniem marki producenta są często wyszukiwane przez potencjalnych klientów, a nie rywalizują ze sobą w wyszukiwarce Google z frazami ogólnymi, które cechują się niską konwersją.

Na podstawie prowadzonych prac pozycjonerskich, systematycznie modernizowany jest sklep Klienta oraz podejmowany szereg działań, które podnoszą pozycję sklepu i zwiększają ruch na stronie.