Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla sklepu z hulajnogami
Klient prowadzi sklep internetowy, który głównie oferuje sprzedaż nowoczesnych hulajnóg elektrycznych.
Klientowi zależało przede wszystkim na dobrej widoczności sklepu na najważniejsze dla niego słowa kluczowe, a co za tym idzie wzroście ruchu na stronie. Frazy, na jakich mieliśmy się skupić to między innymi:
- hulajnogi dla dzieci,
- hulajnoga elektryczna frugal,
- hulajnoga elektryczna kugoo.
W momencie nawiązywania współpracy, sklep internetowy Klienta był stosunkowo nowy. Miał trzy miesiące i indeksował się na pojedyncze słowa kluczowe, jednak w samym TOP 10 w wyszukiwarce Google znajdowały się zaledwie dwie frazy, które do niego prowadziły.
- sezonowość branży – największa sprzedaż produktów przypada w okresie letnim z uwagi na specyfikę branży Klienta,
- duża konkurencyjność – branża Klienta jest bardzo konkurencyjna, dlatego musieliśmy przejąć dużą liczbę pozycjonowanych fraz na obszarze całego kraju,
- obecność w TOP 10 agregatorów – Olx i Allegro oraz duże sklepy internetowe.
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
hulajnogi dla dzieci | 12100 |
kask na hulajnogę | 3600 |
hulajnoga elektryczna cena | 1600 |
hulajnoga elektryczna frugal | 1000 |
hulajnoga elektryczna z siodełkiem | 720 |
hulajnoga elektryczna kugoo | 170 |
terenowa hulajnoga elektryczna | 140 |
elektryczna hulajnoga z siodełkiem | 110 |
monocykle elektryczne | 110 |
hulajnoga elektryczna sklep | 90 |
Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:
- system na jakim postawiona jest strona – Shoper, który umożliwia optymalizację pod SEO,
- historię domeny oraz zaindeksowane do tej pory frazy – strona zaindeksowana była na sześć słów kluczowych, z czego jedynie dwa były tymi, które mogły bezpośrednio prowadziły na stronę Klienta.
W przypadku konkurencyjnych stron sprawdzono:
- treści na stronach – w przypadku sprzedaży hulajnóg, treści głównie dotyczyły produktów oraz ich danych technicznych, prowadzone też były blogi,
- słowa kluczowe – konkurencja posiadała od 260 do 800 wartościowych fraz kluczowych, które indeksują się w TOP 10 oraz od 900 do 2000 fraz zaindeksowanych w TOP 50,
- historię domen – na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znajdowały się domeny powstałe w latach 2008 – 2015.
W ramach analizy profilu wyników została sprawdzona:
- geolokalizacja – w przypadku sprzedaży hulajnóg przez sklep internetowy występuje geolokalizowanie wyników wyszukiwania, jednak z uwagi na możliwość ogólnopolskiej wysyłki produktów, również istotne jest pozycjonowanie sklepu na cały kraj,
- obecność agregatorów ofert – w przypadku sprzedaży hulajnóg występują liczne i znaczące przykłady agregatorów ofert takich jak Allegro, skapiec.pl czy oferteo.pl.
- wyszukiwalność – wysoka dla fraz ogólnych, odnoszących się do znanych producentów hulajnóg (Frugal, Kugoo) czy ogólnych haseł, które są często wpisywane w wyszukiwarce przez klientów. Mniejsza wyszukiwalność dla fraz bardziej sprecyzowanych, odnoszących się do konkretnego modelu czy akcesoriów dla hulajnóg.
Po wykonaniu kompleksowej analizy strony, branży i konkurencji Klienta, zaproponowaliśmy kompleksową propozycję współpracy, której celem jest nie tylko wysoka pozycja strony, ale i ruch w sklepie internetowym Klienta.
Po uwzględnieniu produktów, których sprzedaż chciał zwiększyć Klient, zaproponowaliśmy pozycjonowanie w oparciu o kluczowe frazy brandowe. Słowa z uwzględnieniem marki producenta są często wyszukiwane przez potencjalnych klientów, a nie rywalizują ze sobą w wyszukiwarce Google z frazami ogólnymi, które cechują się niską konwersją.
Na podstawie prowadzonych prac pozycjonerskich, systematycznie modernizowany jest sklep Klienta oraz podejmowany szereg działań, które podnoszą pozycję sklepu i zwiększają ruch na stronie.