Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla sklepu i serwisu z klimatyzatorami
Opis klienta

Klient posiada firmę specjalizującą się w sprzedaży, montażu, serwisowaniu i przeglądzie instalacji klimatyzacyjnych.

Branża
klimatyzacja
Miejsce działania
Warszawa
Budżet klienta
ok. 1000 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało przede wszystkim na wysokiej widoczności na najbardziej konkurencyjne frazy związane z montażem i serwisem klimatyzacji na Warszawę.

Najważniejszymi frazami do wypozycjonowania były:

  • montaż klimatyzacji warszawa,
  • serwis klimatyzacji warszawa.
Widoczność domeny

W momencie rozpoczęcia współpracy strona Klienta była zaindeksowana na liczne słowa kluczowe, jednak niewiele wartościowych fraz znajdowało się w TOP 10 wyszukiwarki Google. Co więcej, wyniki były niestabilne. Przegląd historii domeny ujawnił, że w momencie wprowadzania zmian na stronie oraz w trakcie aktualizacji algorytmów Google, ruch organiczny ulegał gwałtownym skokom, co nie było pozytywnie odczytywane przez wyszukiwarkę. Wynikało to po części z sezonowości branży, ale w głównej mierze było skutkiem braku profesjonalnych działań pozycjonerskich.

Potencjalne trudności
  • sezonowość branży – największa wyszukiwalność fraz przypada na miesiące letnie,
  • duża konkurencja – ze względu na potrzebę wypozycjonowania najbardziej konkurencyjnych słów, niezbędne było dodanie fraz wspomagających proces SEO.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych zaproponowana w budżecie Klienta:

Fraza kluczowaWyszukiwalność
klimatyzacja warszawa4400
klimatyzacje warszawa4400
serwis klimatyzacji warszawa1300
montaż klimatyzacji warszawa1000
klimatyzator warszawa480
klimatyzatory warszawa480
klimatyzacja do mieszkania warszawa210
klimatyzacja serwis warszawa210
klimatyzacja do mieszkań warszawa210
klimatyzacja montaż warszawa210
klimatyzacja domowa warszawa140
montaż klimatyzacja warszawa140
klimatyzacja warszawa ceny140
klimatyzacja do domu warszawa110
instalacja klimatyzacji warszawa110
warszawa klimatyzacja110
serwis klimatyzacji domowej warszawa90
przegląd klimatyzacji warszawa90
klimatyzacja z montażem warszawa90
klimatyzator z montażem warszawa90
Strona klienta

Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:

  • historię domeny – domena posiadała dobrą historię, jednak można było zaobserwować nieregularne zmiany w ruchu organicznym,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – domena posiadała wiele zaindeksowanych słów dotyczących montażu klimatyzacji, jednak najbardziej wartościowe frazy pozostawały poza TOP 10,
  • analizę treści – ze względu na konkurencyjną branżę należało nasycić stronę wartościowymi treściami.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • jakość i ilość treści – w przypadku serwisów usługowych treść dotyczyła głównie sposobu realizacji usługi, wskazówek dla użytkowników, opisu poprzednich realizacji itp.,
  • liczbę zakładek oraz podstron – domeny z TOP 10 wyświetlające się na najbardziej konkurencyjne hasła posiadały zakładki typu „Poradnik”, „Referencje” czy „Realizacje”,
  • historię domen – profil wyników w TOP 10 pokazuje domeny utworzone w latach 2004 – 2013, który były pozycjonowane.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizowanie – instalacja i serwis klimatyzacji ma charakter lokalny,
  • konkurencyjność fraz – duża konkurencja na warszawskim rynku.
Podsumowanie

Z racji tego, że domena Klienta istniała już kilka lat i posiadała zaindeksowane słowa w TOP 50 wyników, mogliśmy szybko przystąpić do poprawy widoczności serwisu.

Po dobraniu konkurencyjnych słów kluczowych, takich jak „klima”, zaproponowaliśmy również frazy long tail. Klient pozycjonowany jest na ok. czterdzieści fraz, dzięki czemu dociera z ofertą do szerokiego grona odbiorców w Warszawie i okolicy.