Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla restauracji
Opis klienta

Klient prowadzi włoską restaurację w Jeleniej Górze. Specjalizuje się w makaronach oraz pizzy.

Branża
restauracyjna
Miejsce działania
Jelenia Góra
Budżet klienta
ok. 550 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało, aby najważniejsze dla niego frazy szybko zajęły wysokie miejsca w wyszukiwarce. Podyktowane to było trwającą pandemią COVID-19 i spadającą liczbą gości. Lepsza widoczność restauracji równa się większej liczbie Klientów w lokalu.

Naszym zadaniem było wypromowanie między innymi tych słów kluczowych:

  • pizzeria jelenia góra,
  • włoska pizzeria jelenia góra,
  • pasty jelenia góra,
  • makarony włoskie jelenia góra,
  • restauracja włoska jelenia góra,
  • jelenia góra restauracja włoska.
Widoczność domeny

Strona Klienta nie była wcześniej pozycjonowana i nie wyświetlała się na żadnej pozycji w TOP 50 wyników wyszukiwania.

Wiedzieliśmy, że czeka nas trudne zadanie, aby w krótkim czasie przywrócić widoczność strony i wprowadzić ją na wysokie miejsca w Google. Podjęliśmy się jednak tego wyzwania bazując na dużym doświadczeniu specjalistów Grupy TENSE.

Potencjalne trudności
  • profil wyników w TOP 10 – w większości przypadków branży gastronomicznej pierwsza „dziesiątka” zajęta jest przez bardzo rozbudowane serwisy oraz agregatory ofert typu: pyszne.pl, tripadvisor.com czy kukbuk.pl,
  • konkurencyjność – wiele fraz, nawet tych lokalnych, posiada ogromną konkurencyjność, przez którą przebicie się do TOP 10 ze świeżym serwisem jest dużym wyzwaniem.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista przykładowych słów kluczowych zaproponowanych Klientowi:

Fraza kluczowaWyszukiwalność
restauracje jelenia góra1900
restauracja jelenia góra1900
pizzerie jelenia góra1000
pizza jelenia góra1000
pizzeria jelenia góra1000
jelenia góra restauracje1000
i love pizza jelenia góra590
jelenia góra pizza110
pizzeria jelenia gora110
jelenia góra pizzeria90
pizza jelenia góra dowóz70
i love pizza jelenia gora50
dobra restauracja jelenia góra50
restauracja włoska jelenia góra40
restauracje jelenia góra i okolice30
najlepsza pizza w jeleniej górze30
najlepsza restauracja jelenia góra30
love pizza jelenia góra30
najlepsza pizza jelenia góra30
makarony jelenia góra20
makaron jelenia góra20
pizza na telefon jelenia góra20
pizzeria w jeleniej górze20
pizzerie w jeleniej górze20
i love pizza jelenia góra dowóz20
Strona klienta

Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:

  • historię domeny – w momencie, kiedy rozpoczęliśmy współpracę z Klientem, serwis istniał dopiero od kilku dni,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – 0 słów w TOP 10 i 0 słów w TOP 50,
  • analizę treści – należało rozbudować stronę o nowe treści, które wspomogą pozycjonowanie,
  • podstrony dotyczące najważniejszych usług – należało rozbudować poszczególne zakładki o dodatkowe treści.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • na jakie słowa kluczowe rankingują – konkurencja z pierwszej strony wyników wyszukiwania miała ok. 40 zaindeksowanych wyrażeń w TOP 10 oraz ok. 230 wyrażeń w TOP 50,
  • ilość i jakość treści – ze względu na specyfikę branży, większość stron jest rozbudowanych na podobnym poziomie. Strona Klienta nie wyróżniała się pod tym względem na tle stron konkurencji,
  • liczbę zakładek oraz podstron – przeciętnie było to 10 zakładek i podstron,
  • historię domen – strony konkurencji istniały w wyszukiwarce od 2018 roku.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizowanie – branża restauracyjna ma charakter lokalny – nie ma sensu promowanie restauracji na całą Polskę,
  • konkurencyjność fraz – wysoka dla fraz kierowanych na większe miasta (np. Warszawa, Gdańsk) oraz ogólnopolskich (restauracja, restauracje włoska, pizzeria), niższa dla fraz precyzyjnych.
Podsumowanie

Promocja restauracji nie należy do najprostszych zadań. Przede wszystkim na rynku istnieje duża konkurencja – restauracje promują się na zestaw podobnych fraz.

Ponadto w TOP 10 wyników wyświetlają się bardzo rozbudowane serwisy oraz agregatory ofert, takie jak np. pyszne.pl czy kukbuk.pl.

Mimo tego, że pozycjonowanie strony restauracji do łatwych nie należy, podjęliśmy się tego wyzwania, ponieważ wierzyliśmy, że po wprowadzeniu naszej strategii witryna Klienta będzie piąć się do góry.

Na podstawie wskazówek, które przekazał nam Klient, przygotowaliśmy listę fraz, która idealnie odzwierciedla jego ofertę oraz przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie.