Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla przychodni

Opis klienta

Klient prowadzi przychodnię medyczną, która specjalizuje się w badaniach USG. Posiada gabinety w Bydgoszczy i Toruniu.

Branża
medyczna
Miejsce działania
Bydgoszcz, Toruń
Budżet klienta
ok. 2000 zł miesięcznie
Cel

Klient chciał wzmocnić przede wszystkim widoczność na frazy związane z badaniami USG:

  • usg brzucha bydgoszcz,
  • usg piersi bydgoszcz,
  • echo serca bydgoszcz,
  • usg tarczycy toruń,
  • usg stawu skokowego toruń

oraz reprezentujące inne świadczone przez niego usługi medyczne, jak echo serca czy wizyty u pediatry, urologa albo hematologa.

Widoczność domeny

Analiza kondycji strony wykazała, że na niektóre słowa kluczowe witryna osiągała zadowalające wyniki – kilkadziesiąt fraz pojawiało się w TOP 10 wyszukiwarki Google. Brak profesjonalnych działań pozycjonerskich uniemożliwił jednak dalszy wzrost widoczności i rozwój strony. Co więcej, wyniki choć zadowalające, były bardzo niestabilne. Każda, nawet najmniejsza zmiana algorytmu, powodowała gwałtowne tąpnięcia pozycji.

Potencjalne trudności
  • trudna branża – branża medyczna przynależy do kategorii Your Money Your Life (z ang. Twoje pieniądze, Twoje życie) i została objęta zmianą algorytmu tzw. Medical Update. Wymusza to szczególne dbanie o treść i użyteczność strony,
  • duża konkurencja – w branży medycznej działają duże agregatory, takie ja znanylekarz.pl, które często zajmują pierwsze miejsca w wyszukiwarce.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych, jakie zaproponowaliśmy Klientowi:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
ortopeda toruń 880
endokrynolog toruń 880
urolog toruń 720
reumatolog bydgoszcz 590
hematolog bydgoszcz 480
usg piersi bydgoszcz 480
dietetyk toruń 480
androlog bydgoszcz 320
echo serca bydgoszcz 320
chirurg toruń 260
reumatolog toruń 260
logopeda toruń 210
onkolog toruń 210
pediatra toruń 210
lekarz rodzinny toruń 170
ortopedia toruń 170
usg tarczycy bydgoszcz 170
ortopedia bydgoszcz 140
usg kolana bydgoszcz 140
usg brzucha bydgoszcz 140
usg toruń 140
usg piersi toruń 110
usg ginekologiczne bydgoszcz 90
ekg toruń 90
usg tarczycy toruń 90
ekg bydgoszcz 70
doppler bydgoszcz 50
usg brzucha toruń 50
usg jąder bydgoszcz 40
usg 3d toruń 40
usg szyi bydgoszcz 30
usg węzłów chłonnych bydgoszcz 30
badanie usg bydgoszcz 20
usg stawu skokowego bydgoszcz 20
usg nerek bydgoszcz 20
usg kolana toruń 20
usg stawów bydgoszcz 10
Strona klienta

Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:

  • system na jakim postawiona jest strona – witryna oparta jest na WordPressie stwarzającym dobre warunki do wprowadzania optymalizacji
  • historię domeny oraz zaindeksowane do tej pory frazy – kilkadziesiąt fraz w TOP 10, niestabilne wyniki,

jakość treści – na stronie znajdowało się niewiele treści, wpisy nie były odpowiednio nasycone najważniejszymi słowami kluczowymi.

Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron sprawdzono:

  • najważniejszą konkurencję z TOP 10 – konkurencja posiadała od 20 do 50 wartościowych fraz kluczowych zaindeksowanych w TOP 10 oraz od 200 do 500 fraz w TOP 50,
  • historię domen – na pierwszej stronie znajdowały się domeny powstałe w latach 2007 – 2018,
  • analizę treści – strony konkurencji z TOP 10 charakteryzowały się rozbudowanymi zakładkami typu „Baza wiedzy” lub „Porady”.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizację – przy dużej konkurencyjności rekomendowaliśmy pozycjonowanie gabinetu lokalnie, skupiając się na pacjentach z okolicy,
  •  agregatory ofert – w branży medycznej są liczne i znaczące, na przykład znanylekarz.pl,
  • konkurencyjność fraz – wysoka dla fraz ogólnych, charakteryzujących się większą wyszukiwalnością. Frazy odnoszące się do specjalistycznych badań lepiej konwertowały przez wzgląd na mniejszą konkurencyjność.
Podsumowanie

Po wnikliwej analizie zarówno serwisu Klienta jak i konkurencji, zaproponowaliśmy szeroki zakres słów kluczowych (ok. dziewięćdziesięciu fraz) zarówno ogólnych jak i fraz „z długim ogonem”, składających się z kilku słów. Mimo tego, że posiadają one mniejszą wyszukiwalność, są bardziej precyzyjne i odznaczają się lepszą konwersją.

Dzięki temu, że strona Klienta istniała już od kilku lat i notowała wysokie pozycje na niektóre frazy, mogliśmy od razu rozpocząć jej optymalizację i poprawę widoczności.

Oprócz działań optymalizacyjnych wciąż dbamy o treść na stronie Klienta. Zespół copywriterów regularnie tworzy wpisy na stronę, dzięki czemu widoczność witryny wciąż się poprawia.

Systematyczny monitoring zmian wprowadzanych przez wyszukiwarkę oraz aktywności konkurencji, zapobiega gwałtownym wahaniom pozycji, z czym dawniej borykał się Klient.