Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla producenta zdrowej żywności

Opis klienta

Domeną Klienta jest produkcja i sprzedaż naturalnych zakwasów, kiszonek z warzyw i octów owocowych. Klient posiada liczne punkty stacjonarne w całej Polsce oraz prowadzi sklep online, na którym promuje zdrowy tryb życia.

Branża
FMCG
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 3 000 zł na miesiąc
Cel

Od początku Klientowi zależało na uzyskaniu dobrej widoczności ogólnopolskiej oraz lokalnej w miastach, gdzie prowadzi sprzedaż stacjonarną oraz docieraniu do odbiorców różnymi kanałami. Z racji tego, że przy rozpoczęciu współpracy strona Klienta nie miała długiej historii, najbardziej konkurencyjne frazy zdecydowaliśmy się promować z wykorzystaniem kampanii Google Ads, aby uzyskać szybszy efekt.

W pozycjonowaniu skoncentrowaliśmy się na frazach kierowanych na miejscowości oraz frazach long tail, czyli zawierających trzy i więcej słów.

Widoczność domeny

Strona Klienta powstała kilka miesięcy przed nawiązaniem współpracy z Grupą TENSE. Była spontanicznie zaindeksowana na kilka słów kluczowych, które nie przekładały się jednak na konkretny efekt biznesowy.

Potencjalne trudności
  • wybór odpowiednich słów kluczowych – takich, które w ramach działań SEO i kampanii Google Ads dadzą szybki efekt biznesowy,
  • niszowość produktów – postawiliśmy na frazy o niskiej wyszukiwalności, które powoli, ale skutecznie, zyskują na popularności. Rozszerzyliśmy zakres promowanych fraz oraz obniżyliśmy stawkę jednostkową.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych zaproponowana w budżecie Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
zakwas z buraków 14800
zakwas z buraka 6600
bazar natury 720
produkty wegańskie 590
kombucha sklep 590
kimchi warszawa 480
kimchi sklep 480
frymark bydgoszcz 320
bazar smakoszy szczecin 260
bazar natury gdańsk 210
kimchi gdzie kupić 210
catering wegański 140
kimchi wrocław 140
kombucha warszawa 140
zdrowe kiszonki 90
kimchi poznań 70
kombucha wrocław 50
kombucha szczecin 40
kombucha poznań 30
catering wegański gdańsk 30
kimchi szczecin 30
kimchi gdynia 20
naturalne kiszonki 20
kiszonki orientalne 10
kiszonki ekologiczne 10
targ ekologiczny gdańsk 10
Strona klienta

Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:

  • historię domeny – została założona na kilka miesięcy przez rozpoczęciem współpracy,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – kilka słów kluczowych zaindeksowanych w Google,
  • system – oparty o WordPress, co dało nam duże możliwości zarządzania treścią oraz działań optymalizacyjnych,
  • treść – strona była uzupełniona przez Klienta o wartościowe teksty.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • rodzaj, jakość i ilość treści – na pierwszej stronie wyszukiwarki pojawiały się często strony lifestylowe zawierające przepisy, opisy diet itp. Mimo, że nie są one bezpośrednią konkurencją to utrudniają osiąganie wysokich pozycji,
  • liczę zakładek oraz podstron – strony konkurencyjne miały rozbudowaną strukturę i treść, tematycznie były bardziej zróżnicowane.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizację – Klientowi zależało zarówno na frazach ogólnopolskich jak i na konkretne miejscowości, w których prowadzi punkty stacjonarne.
Podsumowanie

Pozycjonujemy Klienta na ok. 70 słów kluczowych. W takcie trwania współpracy dodaliśmy wiele nowych fraz, aby odpowiedzieć na wymagania rynku i pomóc Klientowi w osiągnięciu celu biznesowego.

Najbardziej konkurencyjne, ogólnopolskie wyrażenia promujemy poprzez kampanię Google Ads, która mimo wyższych kosztów niż pozycjonowanie, pozwala od początku uzyskać wysoką widoczność i pozyskiwać klientów.

Z czasem na podstawie danych dotyczących skuteczności, konwersji czy widoczności, które pozyskujemy dzięki kontom Google Analytics i Google Ads, będziemy modyfikować oba kanały kampanii (SEO i Ads), aby uzyskać jak najlepszą wydajność, przekładającą się z kolei na wyższy zysk dla Klienta.