Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla producenta zdrowej żywności
Opis klienta

Domeną Klienta jest produkcja i sprzedaż naturalnych zakwasów, kiszonek z warzyw i octów owocowych. Klient posiada liczne punkty stacjonarne w całej Polsce oraz prowadzi sklep online, na którym promuje zdrowy tryb życia.

Branża
FMCG
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 3 000 zł na miesiąc
Cel

Od początku Klientowi zależało na uzyskaniu dobrej widoczności ogólnopolskiej oraz lokalnej w miastach, gdzie prowadzi sprzedaż stacjonarną oraz docieraniu do odbiorców różnymi kanałami. Z racji tego, że przy rozpoczęciu współpracy strona Klienta nie miała długiej historii, najbardziej konkurencyjne frazy zdecydowaliśmy się promować z wykorzystaniem kampanii Google Ads, aby uzyskać szybszy efekt.

W pozycjonowaniu skoncentrowaliśmy się na frazach kierowanych na miejscowości oraz frazach long tail, czyli zawierających trzy i więcej słów.

Widoczność domeny

Strona Klienta powstała kilka miesięcy przed nawiązaniem współpracy z Grupą TENSE. Była spontanicznie zaindeksowana na kilka słów kluczowych, które nie przekładały się jednak na konkretny efekt biznesowy.

Potencjalne trudności
  • wybór odpowiednich słów kluczowych – takich, które w ramach działań SEO i kampanii Google Ads dadzą szybki efekt biznesowy,
  • niszowość produktów – postawiliśmy na frazy o niskiej wyszukiwalności, które powoli, ale skutecznie, zyskują na popularności. Rozszerzyliśmy zakres promowanych fraz oraz obniżyliśmy stawkę jednostkową.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych zaproponowana w budżecie Klienta:

Fraza kluczowaWyszukiwalność
zakwas z buraków14800
zakwas z buraka6600
bazar natury720
produkty wegańskie590
kombucha sklep590
kimchi warszawa480
kimchi sklep480
frymark bydgoszcz320
bazar smakoszy szczecin260
bazar natury gdańsk210
kimchi gdzie kupić210
catering wegański140
kimchi wrocław140
kombucha warszawa140
zdrowe kiszonki90
kimchi poznań70
kombucha wrocław50
kombucha szczecin40
kombucha poznań30
catering wegański gdańsk30
kimchi szczecin30
kimchi gdynia20
naturalne kiszonki20
kiszonki orientalne10
kiszonki ekologiczne10
targ ekologiczny gdańsk10
Strona klienta

Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:

  • historię domeny – została założona na kilka miesięcy przez rozpoczęciem współpracy,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – kilka słów kluczowych zaindeksowanych w Google,
  • system – oparty o WordPress, co dało nam duże możliwości zarządzania treścią oraz działań optymalizacyjnych,
  • treść – strona była uzupełniona przez Klienta o wartościowe teksty.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • rodzaj, jakość i ilość treści – na pierwszej stronie wyszukiwarki pojawiały się często strony lifestylowe zawierające przepisy, opisy diet itp. Mimo, że nie są one bezpośrednią konkurencją to utrudniają osiąganie wysokich pozycji,
  • liczę zakładek oraz podstron – strony konkurencyjne miały rozbudowaną strukturę i treść, tematycznie były bardziej zróżnicowane.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizację – Klientowi zależało zarówno na frazach ogólnopolskich jak i na konkretne miejscowości, w których prowadzi punkty stacjonarne.
Podsumowanie

Pozycjonujemy Klienta na ok. 70 słów kluczowych. W takcie trwania współpracy dodaliśmy wiele nowych fraz, aby odpowiedzieć na wymagania rynku i pomóc Klientowi w osiągnięciu celu biznesowego.

Najbardziej konkurencyjne, ogólnopolskie wyrażenia promujemy poprzez kampanię Google Ads, która mimo wyższych kosztów niż pozycjonowanie, pozwala od początku uzyskać wysoką widoczność i pozyskiwać klientów.

Z czasem na podstawie danych dotyczących skuteczności, konwersji czy widoczności, które pozyskujemy dzięki kontom Google Analytics i Google Ads, będziemy modyfikować oba kanały kampanii (SEO i Ads), aby uzyskać jak najlepszą wydajność, przekładającą się z kolei na wyższy zysk dla Klienta.