Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla producenta zdrowej żywności
Domeną Klienta jest produkcja i sprzedaż naturalnych zakwasów, kiszonek z warzyw i octów owocowych. Klient posiada liczne punkty stacjonarne w całej Polsce oraz prowadzi sklep online, na którym promuje zdrowy tryb życia.
Od początku Klientowi zależało na uzyskaniu dobrej widoczności ogólnopolskiej oraz lokalnej w miastach, gdzie prowadzi sprzedaż stacjonarną oraz docieraniu do odbiorców różnymi kanałami. Z racji tego, że przy rozpoczęciu współpracy strona Klienta nie miała długiej historii, najbardziej konkurencyjne frazy zdecydowaliśmy się promować z wykorzystaniem kampanii Google Ads, aby uzyskać szybszy efekt.
W pozycjonowaniu skoncentrowaliśmy się na frazach kierowanych na miejscowości oraz frazach long tail, czyli zawierających trzy i więcej słów.
Strona Klienta powstała kilka miesięcy przed nawiązaniem współpracy z Grupą TENSE. Była spontanicznie zaindeksowana na kilka słów kluczowych, które nie przekładały się jednak na konkretny efekt biznesowy.
- wybór odpowiednich słów kluczowych – takich, które w ramach działań SEO i kampanii Google Ads dadzą szybki efekt biznesowy,
- niszowość produktów – postawiliśmy na frazy o niskiej wyszukiwalności, które powoli, ale skutecznie, zyskują na popularności. Rozszerzyliśmy zakres promowanych fraz oraz obniżyliśmy stawkę jednostkową.
Lista słów kluczowych zaproponowana w budżecie Klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
zakwas z buraków | 14800 |
zakwas z buraka | 6600 |
bazar natury | 720 |
produkty wegańskie | 590 |
kombucha sklep | 590 |
kimchi warszawa | 480 |
kimchi sklep | 480 |
frymark bydgoszcz | 320 |
bazar smakoszy szczecin | 260 |
bazar natury gdańsk | 210 |
kimchi gdzie kupić | 210 |
catering wegański | 140 |
kimchi wrocław | 140 |
kombucha warszawa | 140 |
zdrowe kiszonki | 90 |
kimchi poznań | 70 |
kombucha wrocław | 50 |
kombucha szczecin | 40 |
kombucha poznań | 30 |
catering wegański gdańsk | 30 |
kimchi szczecin | 30 |
kimchi gdynia | 20 |
naturalne kiszonki | 20 |
kiszonki orientalne | 10 |
kiszonki ekologiczne | 10 |
targ ekologiczny gdańsk | 10 |
Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:
- historię domeny – została założona na kilka miesięcy przez rozpoczęciem współpracy,
- zaindeksowane słowa kluczowe – kilka słów kluczowych zaindeksowanych w Google,
- system – oparty o WordPress, co dało nam duże możliwości zarządzania treścią oraz działań optymalizacyjnych,
- treść – strona była uzupełniona przez Klienta o wartościowe teksty.
W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:
- rodzaj, jakość i ilość treści – na pierwszej stronie wyszukiwarki pojawiały się często strony lifestylowe zawierające przepisy, opisy diet itp. Mimo, że nie są one bezpośrednią konkurencją to utrudniają osiąganie wysokich pozycji,
- liczę zakładek oraz podstron – strony konkurencyjne miały rozbudowaną strukturę i treść, tematycznie były bardziej zróżnicowane.
W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:
- geolokalizację – Klientowi zależało zarówno na frazach ogólnopolskich jak i na konkretne miejscowości, w których prowadzi punkty stacjonarne.
Pozycjonujemy Klienta na ok. 70 słów kluczowych. W takcie trwania współpracy dodaliśmy wiele nowych fraz, aby odpowiedzieć na wymagania rynku i pomóc Klientowi w osiągnięciu celu biznesowego.
Najbardziej konkurencyjne, ogólnopolskie wyrażenia promujemy poprzez kampanię Google Ads, która mimo wyższych kosztów niż pozycjonowanie, pozwala od początku uzyskać wysoką widoczność i pozyskiwać klientów.
Z czasem na podstawie danych dotyczących skuteczności, konwersji czy widoczności, które pozyskujemy dzięki kontom Google Analytics i Google Ads, będziemy modyfikować oba kanały kampanii (SEO i Ads), aby uzyskać jak najlepszą wydajność, przekładającą się z kolei na wyższy zysk dla Klienta.