Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla producenta kartonów
Opis klienta

Wśród Klientów, z którymi nawiązaliśmy długofalową współpracę, znajduje się producent opakowań i pudełek kartonowych. Firma adresuje swoją ofertę do zakładów przemysłowych i przedsiębiorstw, które poszukują opakowań i zabezpieczeń na czas transportu.

Branża
producent kartonów
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 950 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało na długofalowej współpracy budującej rozpoznawalność firmy w Polsce oraz osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Istotne frazy konkurencyjne:

  • producent kartonów,
  • pudełka fasonowe.

Frazy longtail z wysokim współczynnikiem konwersji:

  • pudełka fasonowe fefco,
  • narożniki tekturowe do zabezpieczenia palet.
Widoczność domeny

W momencie rozpoczęcia współpracy strona Klienta rankingowała na ok. 30 słów kluczowych w TOP 10 wyników Google. Wynik ten utrzymywał się na jednym poziomie od wielu lat. Naszym celem było zwiększenie liczby wartościowych fraz w TOP 10 wyszukiwarki Google oraz podbicie na wyższe pozycje słów, które już się tam znajdowały.

Potencjalne trudności
  • niszowa branża – należało upewnić się, czy profil wyników Google odzwierciedla profil działalności Klienta,
  • wysoka specjalizacja produkcji – musieliśmy wybrać fachowe i sprecyzowane słowa kluczowe, które jednocześnie będą miały wysoką wyszukiwalność,
  • grupa docelowa – skoncentrowanie się na kliencie biznesowym.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista przykładowych słów kluczowych zaproponowanych Klientowi:

Fraza kluczowaWyszukiwalność
pudełka fasonowe1000
producent opakowań kartonowych1000
producent kartonów720
kartony fasonowe480
opakowania kartonowe z nadrukiem390
producent opakowań tekturowych390
opakowania kartonowe producent390
produkcja opakowań kartonowych260
przekładki kartonowe210
kartony producent170
opakowania z tektury falistej140
narożniki tekturowe110
opakowania tekturowe producent90
producent opakowań z tektury falistej70
pudełka fasonowe producent40
oktabiny kartonowe30
kartony klapowe producent30
kratownice tekturowe30
Strona klienta

Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:

  • system, na jakim postawiona jest strona – strona oparta jest na WordPressie, systemie sprzyjającym wprowadzaniu zmian optymalizacyjnych,
  • historię domeny oraz zaindeksowane do tej pory frazy kluczowe – 33 frazy kluczowe w TOP 10.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron sprawdzono:

  • najważniejszą konkurencję z TOP 10 – zarówno hurtownie jak i agregatory, np. Allegro,
  • historię domen – na pierwszej stronie dominowały domeny z dłuższą historią, nawet piętnastoletnią,
  • poziom treści – strony z TOP 10, poza rozbudowaną ofertą, posiadały zakładki typu „Poradnik”, zawierające nasycone słowami kluczowymi informacje dotyczące zastosowania i wyboru ofertowanych produktów.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • agregatory ofert – na pierwszej stronie pojawiały się agregatory takie jak Allegro, jednak tylko na najbardziej konkurencyjne frazy,
  • konkurencyjność fraz – na frazy z najwyższą konkurencyjnością profil wyników pokazywał m.in. duże sklepy sieciowe.
Podsumowanie

Po precyzyjnej analizie branży Klienta oraz konkurencji stworzyliśmy szeroką listę słów kluczowych zawierającą zarówno rozbudowane jak i ogólne frazy. Elementem umożliwiającym dobranie bardziej konkurencyjnych fraz od początku współpracy była historia domeny.

Z Klientem nawiązaliśmy współpracę trzyletnią, co pozwoliło na zredukowanie kosztu miesięcznego i zaplanowanie długofalowych działań. Systematyczny monitoring efektów naszych prac, zarówno poprzez panel monitorujący, jak i dane dostarczane za pośrednictwem Google Analytics pozwalają na bieżąco kształtować strategię kolejnych działań.