Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla producenta gadżetów
Opis klienta

Klient specjalizuje się w produkcji oryginalnych materiałów reklamowych. Wysokiej jakości bawełniane fartuchy, worki ekologiczne czy torby posiadają zindywidualizowane nadruki i hafty.

Branża
reklamowa
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 1200 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało przede wszystkim na osiągnięciu dobrej widoczności w skali ogólnopolskiej na słowa kluczowe związane z szyciem toreb, plecaków i worków z haftem, takie jak:

  • producent worków bawełnianych,
  • szwalnia reklamowa,
  • woreczki reklamowe,
  • torby lniane.
Widoczność domeny

W momencie rozpoczęcia współpracy domena istniała już kilka lat. W TOP 20 była jednak widoczna w dużej mierze na słowa o niskiej wyszukiwalności, co nie przekładało się na wzrost zamówień. Przeprowadzane wcześniej działania optymalizacyjne pozwalały jedynie na utrzymanie obecnych pozycji, nie udawało się jednak osiągnąć wyższych rezultatów. Z czasem strona zaczęła łagodnie tracić wyniki, stąd decyzja Klienta o rozpoczęciu współpracy z Grupą TENSE.

Potencjalne trudności
  • niszowy charakter działalności – należało dotrzeć do wąskiej grupy użytkowników zainteresowanych produktami, jakie proponuje Klient,
  • duża konkurencyjność branży reklamowej – na rynku znajduje się wiele dużych firm produkujących gadżety reklamowe.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych, jakie zaproponowaliśmy Klientowi:

Fraza kluczowaWyszukiwalność
torby ekologiczne z nadrukiem720
torby materiałowe z nadrukiem480
fartuchy kelnerskie390
rękawice kuchenne z magnesem170
chusty z nadrukiem140
producent fartuchów90
producent toreb bawełnianych70
szycie toreb na zamówienie70
chusty pielgrzymkowe50
rękawice kuchenne z nadrukiem30
fartuchy reklamowe30
woreczki lniane producent30
woreczki jutowe z nadrukiem30
worki jutowe producent20
fartuszki kuchenne producent10
bandamki reklamowe10
fartuszki reklamowe10
worki na buty producent10
bandamki z nadrukiem10
szwalnia reklamowa10
sakiewki lniane10
Strona klienta

Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:

  • system, na jakim postawiona jest strona – WordPress, który umożliwia optymalizację pod SEO,
  • historię domeny oraz zaindeksowane do tej pory słowa kluczowe – domena była zaindeksowana na ok. 20-30 słów kluczowych w TOP 10 wyszukiwarki Google i tendencja ta utrzymywała się przez kilka lat.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron sprawdzono:

  • najważniejszą konkurencję z TOP 10 – konkurencję stanowiły podobne strony reklamowe produkujące płócienne torby z nadrukiem, ale także koszulki itp.,
  • historię domen – konkurencyjne strony miały zazwyczaj długą historię (powstały między 2004 a 2008 rokiem), podstawowa analiza pokazała również aktywne działania pozycjonerskie podejmowane na tych domenach,
  • analizę treści – konkurencyjne strony, poza opisem produktów, były wzbogacone o zakładki typu „Aktualności”, gdzie regularnie publikowano treści.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • agregatory ofert – w internecie można znaleźć wiele dużych firm oferujących gadżety reklamowe,
  • konkurencyjność fraz – bardzo duża konkurencyjność związana z popularnymi pomysłami na gadżety.
Podsumowanie

Strona Klienta pozycjonowana jest na ok. sześćdziesiąt słów kluczowych zawierających frazy long tail oraz kilka ogólnych. Specjaliści Grupy TENSE na bieżąco weryfikują wyniki poprzez panel monitorujący oraz Google Analytics i Google Search Console. Śledzimy zmieniające się trendy oraz efekt biznesowy, jaki przynosi kampania. Dzięki naszym działaniom liczba fraz w TOP 10 to ok. 90-100 fraz.

Wyciągamy wnioski na podstawie danych i modyfikujemy listy słów kluczowych, ponieważ zależy nam nie tylko na tym, aby strona wyświetlała się wysoko, ale przede wszystkim, by generowała dla Klienta wartościowy ruch.