Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla producenta gadżetów
Klient specjalizuje się w produkcji oryginalnych materiałów reklamowych. Wysokiej jakości bawełniane fartuchy, worki ekologiczne czy torby posiadają zindywidualizowane nadruki i hafty.
Klientowi zależało przede wszystkim na osiągnięciu dobrej widoczności w skali ogólnopolskiej na słowa kluczowe związane z szyciem toreb, plecaków i worków z haftem, takie jak:
- producent worków bawełnianych,
- szwalnia reklamowa,
- woreczki reklamowe,
- torby lniane.
W momencie rozpoczęcia współpracy domena istniała już kilka lat. W TOP 20 była jednak widoczna w dużej mierze na słowa o niskiej wyszukiwalności, co nie przekładało się na wzrost zamówień. Przeprowadzane wcześniej działania optymalizacyjne pozwalały jedynie na utrzymanie obecnych pozycji, nie udawało się jednak osiągnąć wyższych rezultatów. Z czasem strona zaczęła łagodnie tracić wyniki, stąd decyzja Klienta o rozpoczęciu współpracy z Grupą TENSE.
- niszowy charakter działalności – należało dotrzeć do wąskiej grupy użytkowników zainteresowanych produktami, jakie proponuje Klient,
- duża konkurencyjność branży reklamowej – na rynku znajduje się wiele dużych firm produkujących gadżety reklamowe.
Lista słów kluczowych, jakie zaproponowaliśmy Klientowi:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
torby ekologiczne z nadrukiem | 720 |
torby materiałowe z nadrukiem | 480 |
fartuchy kelnerskie | 390 |
rękawice kuchenne z magnesem | 170 |
chusty z nadrukiem | 140 |
producent fartuchów | 90 |
producent toreb bawełnianych | 70 |
szycie toreb na zamówienie | 70 |
chusty pielgrzymkowe | 50 |
rękawice kuchenne z nadrukiem | 30 |
fartuchy reklamowe | 30 |
woreczki lniane producent | 30 |
woreczki jutowe z nadrukiem | 30 |
worki jutowe producent | 20 |
fartuszki kuchenne producent | 10 |
bandamki reklamowe | 10 |
fartuszki reklamowe | 10 |
worki na buty producent | 10 |
bandamki z nadrukiem | 10 |
szwalnia reklamowa | 10 |
sakiewki lniane | 10 |
Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:
- system, na jakim postawiona jest strona – WordPress, który umożliwia optymalizację pod SEO,
- historię domeny oraz zaindeksowane do tej pory słowa kluczowe – domena była zaindeksowana na ok. 20-30 słów kluczowych w TOP 10 wyszukiwarki Google i tendencja ta utrzymywała się przez kilka lat.
W przypadku konkurencyjnych stron sprawdzono:
- najważniejszą konkurencję z TOP 10 – konkurencję stanowiły podobne strony reklamowe produkujące płócienne torby z nadrukiem, ale także koszulki itp.,
- historię domen – konkurencyjne strony miały zazwyczaj długą historię (powstały między 2004 a 2008 rokiem), podstawowa analiza pokazała również aktywne działania pozycjonerskie podejmowane na tych domenach,
- analizę treści – konkurencyjne strony, poza opisem produktów, były wzbogacone o zakładki typu „Aktualności”, gdzie regularnie publikowano treści.
W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:
- agregatory ofert – w internecie można znaleźć wiele dużych firm oferujących gadżety reklamowe,
- konkurencyjność fraz – bardzo duża konkurencyjność związana z popularnymi pomysłami na gadżety.
Strona Klienta pozycjonowana jest na ok. sześćdziesiąt słów kluczowych zawierających frazy long tail oraz kilka ogólnych. Specjaliści Grupy TENSE na bieżąco weryfikują wyniki poprzez panel monitorujący oraz Google Analytics i Google Search Console. Śledzimy zmieniające się trendy oraz efekt biznesowy, jaki przynosi kampania. Dzięki naszym działaniom liczba fraz w TOP 10 to ok. 90-100 fraz.
Wyciągamy wnioski na podstawie danych i modyfikujemy listy słów kluczowych, ponieważ zależy nam nie tylko na tym, aby strona wyświetlała się wysoko, ale przede wszystkim, by generowała dla Klienta wartościowy ruch.