Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla kliniki fizjoterapii
Klient prowadzi w Szczecinie prywatny ośrodek medyczny dla pacjentów ze schorzeniami ortopedycznymi. W klinice pracują wykwalifikowani fizjoterapeuci oraz lekarze ortopedzi, neurochirurdzy, reumatolodzy oraz lekarze medycyny sportowej.
Głównym celem Klienta było dotarcie do jak największej liczby mieszkańców Szczecina i okolic zainteresowanych leczeniem w klinice.
W związku z tym skupiliśmy się na wypracowaniu widoczności w TOP 10 wyszukiwarki Google na takie frazy lokalne jak:
- ortopeda szczecin,
- rehabilitacja szczecin,
- fizjoterapia szczecin.
Współpracę nawiązaliśmy w listopadzie 2017 roku.
Strona internetowa Klienta istniała w internecie od dłuższego czasu, jednak jej widoczność była ograniczona. W TOP 10 było ok. 30 mało konkurencyjnych fraz. Witrynę w głównej mierze odwiedzali ówcześni pacjenci, aby szukać aktualnych informacji z funkcjonowania kliniki.
Dobrą wiadomością było to, że domenę zarejestrowano w 2009 roku, co wpływało na wiarygodność dla robotów Google.
Posiadaliśmy solidne podstawy, ale wydobyć cały potencjał z witryny.
- obecność w TOP 10 rozbudowanych portali medycznych oraz ogólnopolskich sieci medycznych – ze względu na obszerność treści traktowane są przez Google jako zaufane źródła informacji i umieszczane na szczycie wyników,
- obostrzenia dla branży medycznej – nie mogliśmy zaproponować Klientowi wsparcia pozycjonowania przez Google Ads w pierwszych miesiącach prac.
Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
fizjoterapeuta szczecin | 1300 |
fizjoterapia szczecin | 1300 |
rehabilitacje szczecin | 720 |
osteopata szczecin | 320 |
lekarz sportowy szczecin | 210 |
usg kolana szczecin | 170 |
dobry ortopeda szczecin | 110 |
lekarz medycyny sportowej szczecin | 90 |
ortopeda szczecin prywatnie | 40 |
usg barku szczecin | 40 |
Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:
- poziom treści – Klient miał duży potencjał w tworzeniu wartościowych treści na stronę, bazując na wiedzy pracujących w klinice specjalistów, dlatego zarekomendowaliśmy utworzenie bloga,
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – w TOP 10 ok. 30 wyrażeń kluczowych, w TOP 50 300 wyrażeń kluczowych,
- historię domeny – zarejestrowana 2009 roku i raczej nie pozycjonowana wcześniej.
W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – konkurencja w Szczecinie miała w wynikach wyszukiwania zaindeksowanych od 50 do 200 wyrażeń w TOP 10, pozostałe portale ogólnopolskie od kilku do kilkunastu tysięcy fraz,
- historię domen – firmy posiadały domeny młodsze od Klienta – niektóre z nich powstały nawet po 2017 roku,
- analizę treści – każda z firm miała podzieloną ofertę na obszary i usługi, co poprawiało UX strony.
W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:
- geolokalizację – każda z firm wyświetlająca się w TOP 10 pod wyrażeniami „rehabilitacja szczecin” posiadała siedzibę w Szczecinie,
- objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam na tym, aby serwis Klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści, co strony ze szczytu wyników wyszukiwania,
- konkurencyjność fraz – najbardziej konkurencyjne były wyrażenia – „fizjoterapia szczecin”, „rehabilitacja szczecin” oraz „ortopeda szczecin”.
W pierwszych etapach procesu pozycjonowania przystąpiliśmy do uporządkowania treści na stronie Klienta. Podzieliliśmy ofertę na usługi oraz wykonaliśmy optymalizację w obrębie całego serwisu.
W krótkim czasie zaczęliśmy notować wzrosty pozycji, więc dalej pracowaliśmy zgodnie z ustaloną wraz z Klientem strategią.
Po kilku miesiącach udało nam się wypracować rezultaty, które przełożyły się na wzrost zainteresowania wśród pacjentów.
Najlepszym potwierdzeniem naszej skuteczności jest fakt, że Klient współpracuje z nami do dziś, a w TOP 10 jest ponad 170 fraz, w tym najważniejsze:
- fizjoterapia szczecin,
- rehabilitacja szczecin,
- ortopeda szczecin.