Menu

Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla kliniki fizjoterapii

Opis klienta

Klient prowadzi w Szczecinie prywatny ośrodek medyczny dla pacjentów ze schorzeniami ortopedycznymi. W klinice pracują wykwalifikowani fizjoterapeuci oraz lekarze ortopedzi, neurochirurdzy, reumatolodzy oraz lekarze medycyny sportowej.

Branża
fizjoterapia
Miejsce działania
Szczecin
Budżet klienta
ok. 1 000 zł na miesiąc

Cel

Głównym celem Klienta było dotarcie do jak największej liczby mieszkańców Szczecina i okolic zainteresowanych leczeniem w klinice.

W związku z tym skupiliśmy się na wypracowaniu widoczności w TOP 10 wyszukiwarki Google na takie frazy lokalne jak:

  • ortopeda szczecin,
  • rehabilitacja szczecin,
  • fizjoterapia szczecin.

Widoczność domeny

Współpracę nawiązaliśmy w listopadzie 2017 roku.

Strona internetowa Klienta istniała w internecie od dłuższego czasu, jednak jej widoczność była ograniczona. W TOP 10 było ok. 30 mało konkurencyjnych fraz. Witrynę w głównej mierze odwiedzali ówcześni pacjenci, aby szukać aktualnych informacji z funkcjonowania kliniki.

Dobrą wiadomością było to, że domenę zarejestrowano w 2009 roku, co wpływało na wiarygodność dla robotów Google.

Posiadaliśmy solidne podstawy, ale wydobyć cały potencjał z witryny.

Potencjalne trudności

  • obecność w TOP 10 rozbudowanych portali medycznych oraz ogólnopolskich sieci medycznych – ze względu na obszerność treści traktowane są przez Google jako zaufane źródła informacji i umieszczane na szczycie wyników,
  • obostrzenia dla branży medycznej – nie mogliśmy zaproponować Klientowi wsparcia pozycjonowania przez Google Ads w pierwszych miesiącach prac.

Proces doboru fraz

Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
fizjoterapeuta szczecin 1300
fizjoterapia szczecin 1300
rehabilitacje szczecin 720
osteopata szczecin 320
lekarz sportowy szczecin 210
usg kolana szczecin 170
dobry ortopeda szczecin 110
lekarz medycyny sportowej szczecin 90
ortopeda szczecin prywatnie 40
usg barku szczecin 40
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • poziom treści – Klient miał duży potencjał w tworzeniu wartościowych treści na stronę, bazując na wiedzy pracujących w klinice specjalistów, dlatego zarekomendowaliśmy utworzenie bloga,
  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – w TOP 10 ok. 30 wyrażeń kluczowych, w TOP 50 300 wyrażeń kluczowych,
  • historię domeny – zarejestrowana 2009 roku i raczej nie pozycjonowana wcześniej.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – konkurencja w Szczecinie miała w wynikach wyszukiwania zaindeksowanych od 50 do 200 wyrażeń w TOP 10, pozostałe portale ogólnopolskie od kilku do kilkunastu tysięcy fraz,
  • historię domen – firmy posiadały domeny młodsze od Klienta – niektóre z nich powstały nawet po 2017 roku,
  • analizę treści – każda z firm miała podzieloną ofertę na obszary i usługi, co poprawiało UX strony.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizację – każda z firm wyświetlająca się w TOP 10 pod wyrażeniami „rehabilitacja szczecin” posiadała siedzibę w Szczecinie,
  • objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam na tym, aby serwis Klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści, co strony ze szczytu wyników wyszukiwania,
  • konkurencyjność fraz – najbardziej konkurencyjne były wyrażenia – „fizjoterapia szczecin”, „rehabilitacja szczecin” oraz „ortopeda szczecin”.

Podsumowanie

W pierwszych etapach procesu pozycjonowania przystąpiliśmy do uporządkowania treści na stronie Klienta. Podzieliliśmy ofertę na usługi oraz wykonaliśmy optymalizację w obrębie całego serwisu.

W krótkim czasie zaczęliśmy notować wzrosty pozycji, więc dalej pracowaliśmy zgodnie z ustaloną wraz z Klientem strategią.

Po kilku miesiącach udało nam się wypracować rezultaty, które przełożyły się na wzrost zainteresowania wśród pacjentów.

Najlepszym potwierdzeniem naszej skuteczności jest fakt, że Klient współpracuje z nami do dziś, a w TOP 10 jest ponad 170 fraz, w tym najważniejsze:

  • fizjoterapia szczecin,
  • rehabilitacja szczecin,
  • ortopeda szczecin.