Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla fotografa

Opis klienta

Fotografia produktowa i kulinarna, sesje ślubne, biznesowe i wizerunkowe, a nawet fotoreportaże sportowe. Portfolio naszego Klienta jest bardzo szerokie. Mimo tego, że studio zlokalizowane jest w Częstochowie, Klient świadczy usługi w całym województwie śląskim.

Branża
Fotograf
Miejsce działania
Częstochowa i Śląsk
Budżet klienta
ok. 600 zł na miesiąc
Cel

Głównym celem Klienta było zdobycie widoczności dla swojej strony. Zależało mu na tym, aby studio wyświetlało się w TOP 10 wyników wyszukiwania między innymi na frazy:

  • fotograf częstochowa,
  • fotografia produktowa częstochowa,
  • fotografia reklamowa częstochowa.
Widoczność domeny

Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą TENSE, strona Klienta nie wyświetlała się na żadne słowo kluczowe ani w TOP 10, ani w TOP 50 naturalnych wyników wyszukiwania Google. Na najważniejsze wyrażenie „fotograf częstochowa” serwis pojawiał się poza pierwszą setką zaindeksowanych stron internetowych.

Poza tym strona była nowa – nie posiadała historii, przez co przygotowanie odpowiedniej propozycji pozycjonowania oraz proces zdobywania wysokich miejsc w Google były dla nas wyzwaniem.

Potencjalne trudności
  • duża konkurencja w Częstochowie i okolicy – w TOP 10 wyników pojawiały się rozbudowane serwisy z bogatą historią, pozycjonowane od wielu lat na dziesiątki słów kluczowych,
  • niewielka liczba podstron – serwis wymagał rozbudowy, aby miał realną szansę na zajęcie wysokich miejsc w Google,
  • niewiele treści – same zdjęcia publikowane na stronie to za mało, aby zajmować wysokie miejsca w wyszukiwarce, potrzebna jest rozbudowana treść,
  • agregatory ofert – w TOP 10 wyników wyszukiwania pojawiały się w większości duże, znane serwisy, jak olx.pl, oferteo.pl czy weselezklasa.pl, które trudno wyprzedzić w drodze na szczyt wyszukiwarki.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
fotograf częstochowa 1300
zdjęcia do dowodu częstochowa 110
częstochowa fotograf 70
fotografia produktowa częstochowa 40
fotografia reklamowa częstochowa 30
fotograf częstochowa centrum 30
zdjęcia produktowe częstochowa 20
zdjęcia do dokumentów częstochowa 20
sesje zdjęciowe częstochowa 20
fotograf produktowy częstochowa 10
fotografia wnętrz częstochowa 10
dobry fotograf częstochowa 10
zdjęcia reklamowe częstochowa 10
zdjęcia do legitymacji częstochowa 10
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji współpracy zweryfikowaliśmy między innymi:

  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – 0 fraz w TOP 10 i 0 haseł w TOP 50,
  • historię domeny – w momencie nawiązania umowy strona była nowa i nie posiadała żadnej historii pozycjonowania,
  • liczbę tekstów – niezbędne było dodanie na stronę nowych treści oraz szczegółowe opisanie oferty Klienta,
  • liczbę podstron – konieczne okazało się rozbudowanie serwisu o nowe, dedykowane podstrony dla każdej z usług.
Konkurencja w TOP10

Podczas sporządzania oferty przeanalizowaliśmy między innymi:

  • historię domen bezpośrednich konkurentów – znaczna większość z nich była pozycjonowana od kilku (niektóre nawet kilkunastu) lat, co dawało im sporą przewagę,
  • liczbę podstron na serwisach konkurentów – strony widoczne w TOP 10 były bardzo rozbudowane,
  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – znaczna większość witryn pokazujących się na pierwszej stronie Google posiadała między 30 a 80 wyrażeniami w TOP 10,
  • ilość treści – serwisy widoczne wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania były niezwykle bogate w tematyczne i unikalne treści.
Profil wyników

W ramach analizy profilu zweryfikowaliśmy:

  • objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam na tym, aby strona Klienta posiadała przynajmniej tyle treści i podstron, ile posiadali jego bezpośredni konkurenci, widoczni wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania,
  • liczbę agregatorów ofert – istotne było odpowiednie dobranie słów kluczowych i strategii, która umożliwiała nam konkurowanie ze wspomnianymi agregatorami ofert,
  • geolokalizację – z racji tego, że studio Klienta mieści się w Częstochowie, zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie lokalne,
  • poziom trudności fraz – na najważniejszą frazę „fotograf częstochowa” pojawia się w Google 7 970 000 wyników, co sprawia, że to wyrażenie jest bardzo trudne do wypozycjonowania.
Podsumowanie

Po przeanalizowaniu wszystkich powyższych czynników doradca biznesowy dobrał dla Klienta indywidualną strategię pozycjonowania i przygotował ofertę spełniającą oczekiwania i możliwości Klienta.

Po podpisaniu umowy, specjalista SEO raz jeszcze szczegółowo przeanalizował stronę Klienta oraz serwisy jego bezpośrednich konkurentów. Na tej podstawie opracował harmonogram działań i przystąpił do intensywnych prac.

Serwis został przez nas kompleksowo zoptymalizowany. Uzupełniliśmy go również o dedykowane podstrony, na które profesjonalni copywriterzy stworzyli wartościowe treści.

Obecnie strona Klienta jest widoczna w TOP 10 na 46 słów a w TOP 50 na 155 wyrażeń kluczowych. Na najważniejszą frazę „fotograf częstochowa” strona wyświetla się na drugim miejscu naturalnych wyników wyszukiwania. To duży sukces – udało nam się wygrać wyścig z serwisami pozycjonowanymi od wielu lat, jak również z licznymi agregatorami ofert.

Stronę Klienta pozycjonujemy już trzy lata, co świadczy o tym, że uważa nas za godnego zaufania partnera biznesowego.