Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla fotografa
Fotografia produktowa i kulinarna, sesje ślubne, biznesowe i wizerunkowe, a nawet fotoreportaże sportowe. Portfolio naszego Klienta jest bardzo szerokie. Mimo tego, że studio zlokalizowane jest w Częstochowie, Klient świadczy usługi w całym województwie śląskim.
Głównym celem Klienta było zdobycie widoczności dla swojej strony. Zależało mu na tym, aby studio wyświetlało się w TOP 10 wyników wyszukiwania między innymi na frazy:
- fotograf częstochowa,
- fotografia produktowa częstochowa,
- fotografia reklamowa częstochowa.
Przed rozpoczęciem współpracy z Grupą TENSE, strona Klienta nie wyświetlała się na żadne słowo kluczowe ani w TOP 10, ani w TOP 50 naturalnych wyników wyszukiwania Google. Na najważniejsze wyrażenie „fotograf częstochowa” serwis pojawiał się poza pierwszą setką zaindeksowanych stron internetowych.
Poza tym strona była nowa – nie posiadała historii, przez co przygotowanie odpowiedniej propozycji pozycjonowania oraz proces zdobywania wysokich miejsc w Google były dla nas wyzwaniem.
- duża konkurencja w Częstochowie i okolicy – w TOP 10 wyników pojawiały się rozbudowane serwisy z bogatą historią, pozycjonowane od wielu lat na dziesiątki słów kluczowych,
- niewielka liczba podstron – serwis wymagał rozbudowy, aby miał realną szansę na zajęcie wysokich miejsc w Google,
- niewiele treści – same zdjęcia publikowane na stronie to za mało, aby zajmować wysokie miejsca w wyszukiwarce, potrzebna jest rozbudowana treść,
- agregatory ofert – w TOP 10 wyników wyszukiwania pojawiały się w większości duże, znane serwisy, jak olx.pl, oferteo.pl czy weselezklasa.pl, które trudno wyprzedzić w drodze na szczyt wyszukiwarki.
Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
fotograf częstochowa | 1300 |
zdjęcia do dowodu częstochowa | 110 |
częstochowa fotograf | 70 |
fotografia produktowa częstochowa | 40 |
fotografia reklamowa częstochowa | 30 |
fotograf częstochowa centrum | 30 |
zdjęcia produktowe częstochowa | 20 |
zdjęcia do dokumentów częstochowa | 20 |
sesje zdjęciowe częstochowa | 20 |
fotograf produktowy częstochowa | 10 |
fotografia wnętrz częstochowa | 10 |
dobry fotograf częstochowa | 10 |
zdjęcia reklamowe częstochowa | 10 |
zdjęcia do legitymacji częstochowa | 10 |
Podczas przygotowania propozycji współpracy zweryfikowaliśmy między innymi:
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – 0 fraz w TOP 10 i 0 haseł w TOP 50,
- historię domeny – w momencie nawiązania umowy strona była nowa i nie posiadała żadnej historii pozycjonowania,
- liczbę tekstów – niezbędne było dodanie na stronę nowych treści oraz szczegółowe opisanie oferty Klienta,
- liczbę podstron – konieczne okazało się rozbudowanie serwisu o nowe, dedykowane podstrony dla każdej z usług.
Podczas sporządzania oferty przeanalizowaliśmy między innymi:
- historię domen bezpośrednich konkurentów – znaczna większość z nich była pozycjonowana od kilku (niektóre nawet kilkunastu) lat, co dawało im sporą przewagę,
- liczbę podstron na serwisach konkurentów – strony widoczne w TOP 10 były bardzo rozbudowane,
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – znaczna większość witryn pokazujących się na pierwszej stronie Google posiadała między 30 a 80 wyrażeniami w TOP 10,
- ilość treści – serwisy widoczne wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania były niezwykle bogate w tematyczne i unikalne treści.
W ramach analizy profilu zweryfikowaliśmy:
- objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam na tym, aby strona Klienta posiadała przynajmniej tyle treści i podstron, ile posiadali jego bezpośredni konkurenci, widoczni wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania,
- liczbę agregatorów ofert – istotne było odpowiednie dobranie słów kluczowych i strategii, która umożliwiała nam konkurowanie ze wspomnianymi agregatorami ofert,
- geolokalizację – z racji tego, że studio Klienta mieści się w Częstochowie, zdecydowaliśmy się na pozycjonowanie lokalne,
- poziom trudności fraz – na najważniejszą frazę „fotograf częstochowa” pojawia się w Google 7 970 000 wyników, co sprawia, że to wyrażenie jest bardzo trudne do wypozycjonowania.
Po przeanalizowaniu wszystkich powyższych czynników doradca biznesowy dobrał dla Klienta indywidualną strategię pozycjonowania i przygotował ofertę spełniającą oczekiwania i możliwości Klienta.
Po podpisaniu umowy, specjalista SEO raz jeszcze szczegółowo przeanalizował stronę Klienta oraz serwisy jego bezpośrednich konkurentów. Na tej podstawie opracował harmonogram działań i przystąpił do intensywnych prac.
Serwis został przez nas kompleksowo zoptymalizowany. Uzupełniliśmy go również o dedykowane podstrony, na które profesjonalni copywriterzy stworzyli wartościowe treści.
Obecnie strona Klienta jest widoczna w TOP 10 na 46 słów a w TOP 50 na 155 wyrażeń kluczowych. Na najważniejszą frazę „fotograf częstochowa” strona wyświetla się na drugim miejscu naturalnych wyników wyszukiwania. To duży sukces – udało nam się wygrać wyścig z serwisami pozycjonowanymi od wielu lat, jak również z licznymi agregatorami ofert.
Stronę Klienta pozycjonujemy już trzy lata, co świadczy o tym, że uważa nas za godnego zaufania partnera biznesowego.