Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla dla fotografa dronem

Opis klienta

Klient prowadzi firmę, w której wykorzystuje drony do filmowania z powietrza i świadczenia usług termowizyjnych. Działa na terenie Dolnego Śląska, ale planuje rozszerzenie świadczenia usług na całą Polskę.

Branża
fotografia dronem
Miejsce działania
Dolny Śląsk
Budżet klienta
ok. 1 200 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało przede wszystkim na zdobyciu widoczności na najważniejsze dla niego słowa kluczowe. Na początku chce dotrzeć z ofertą do mieszkańców Dolnego Śląska, a w ramach rozwoju firmy, walczyć o zlecenia dla w całym kraju. W związku z tym skupiliśmy się na pozycjonowaniu taki fraz jak:

  • zdjęcia z drona Wrocław,
  • nagrania wideo z drona Wrocław,
  • zdjęcia z drona,
  • filmy z drona,
  • filmy promocyjne z drona.
Widoczność domeny

W momencie nawiązania współpracy w lutym 2020 roku strona internetowa Klienta miała zaledwie dwa miesiące.

Witryna indeksowała się na poszczególne frazy, najczęściej były to słowa związane z nazwą własną firmy Klienta. Z racji tego, że strona powstała niedawno, znajdowało się na niej niewiele treści. Tworzenie wartościowego contentu było zadaniem, którym musieliśmy zająć się w pierwszej kolejności.

Potencjalne trudności
  • sezonowość branży – zdjęcia z drona cieszą się największym powodzeniem latem,
  • duża konkurencja – branża jest bardzo konkurencyjna, dlatego musieliśmy przyjąć dużą liczbę pozycjonowanych fraz na obszarze wybranego przez Klienta miasta, a potem rozszerzyć wachlarz fraz o te najbardziej konkurencyjne – ogólnopolskie,
  • obecność w TOP 10 konkurencji – uznane witryny, cieszące się renomą u Google’a,
  • konkurencyjność słów kluczowych – bardzo duża liczba fraz typu long-tail oraz fraz lokalnych.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
zdjęcia z drona 720
filmy z drona 210
drony z termowizją 110
wideofilmowanie wrocław 90
termowizja wrocław 40
filmowanie wrocław 30
kamera termowizyjna usługi 20
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • poziom treści – Klient miał bardzo mało treści na stronie, konieczne było zapełnienie witryny wartościowym contentem,
  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – 11 słów w TOP 20 i 22 słowa w TOP 50,
  • historię domeny – zarejestrowana w grudniu 2019 roku.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – konkurencja posiadała od 260 do 800 wartościowych fraz kluczowych w TOP 10 oraz od 900 do 2000 fraz w TOP 50,
  • historię domen – na pierwszej wyników wyszukiwania znajdowały się domeny powstałe w latach 2012 – 2018,
  • poziom treści – każda strona znajdujący się w TOP 10 posiadała rozbudowaną treść oraz wiele zakładek wraz z dokładnym opisem, szeroko zakres prowadzonego bloga oraz dodatkowe podstrony z danymi technicznymi sprzętu prowadzonej działalności.
  • liczbę zakładek i podstron – domeny w TOP 10 to najczęściej strony internetowe, które zawierające dużą liczbę opisów.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników została sprawdzona:

  • geolokalizacja – w przypadku działalności Klienta, dużą rolę odgrywa promocja lokalna. Większość firm w kraju pozycjonuje się na rynku lokalnym, a znaczna mniejszość chce się promować na obszar całej Polski.
  • wyszukiwalność wysoka wyszukiwalność dla fraz lokalnych, w mniejszym zakresie fraz ogólnopolskich, charakteryzujących się wysoką częstotliwością wyszukiwań.
Podsumowanie

W pierwszym rzędzie przystąpiliśmy do uporządkowania  oraz stworzenia treści na stronie Klienta. Dodatkowo urozmaiciliśmy ją o dodatkowe podstrony, które budują wiarygodność oraz dołączyliśmy niezbędne zaplecze linkowe. Podzieliliśmy ofertę na określone usługi, wykonaliśmy optymalizację w obrębie całego serwisu i czekaliśmy na sukces w postaci widoczności strony klienta TOP 10 – początkowo na obszarze lokalnym, a finalnie dodaliśmy słowa ogólnopolskie.

Już po kilku miesiącach po rozpoczęciu współpracy, strona Klienta zaczęła notować cykliczne wzrosty. Po około 8 miesiącach udało nam się wypracować rezultaty, które przełożyły się na znaczny wzrost zainteresowania jego ofertą.

Klient współpracuje z nami do dziś. W TOP 10 wyszukiwarki znajduje się ponad 70 fraz kluczowych fraz, w tym „zdjęcia z drona wrocław”, „filmowanie dronem wrocław” oraz „filmy promocyjne dronem”.