Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla firmy ze szkoleniami BHP
Klient zajmuje się prowadzeniem profesjonalnych szkoleń z zakresu BHP oraz udzielania kwalifikowanej pierwszej pomocy. Ofertę kieruje głównie do firm.
Klientowi zależało na widoczności w TOP 10 wyników wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe w branży szkoleń BHP. Najważniejsze były wyrażenia takie jak:
- bhp gdańsk,
- szkolenie bhp gdańsk,
- szkolenia bhp gdańsk,
- kurs pierwszej pomocy gdańsk,
- kursy pierwszej pomocy gdańsk,
- kurs kpp gdańsk,
- ppoż gdańsk.
Klient przez ponad rok współpracował z inną agencją zajmującą się pozycjonowaniem i optymalizacją strony. Nie przyniosło to jednak zakładanych efektów – pozycje nie poprawiły się, a liczba użytkowników strony nie zwiększyła się.
W momencie rozpoczęcia współpracy z Grupą TENSE strona była widoczna na 8 słów kluczowych w TOP 10 i 20 wyrażeń w TOP 50. W dużej mierze były to hasła bardzo rzadko wyszukiwane przez potencjalnych klientów, stąd wyniki promocji nie były satysfakcjonujące.
- nikła widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania – serwis wyświetlał się w TOP 10 jedynie na 8 słów kluczowych,
- konkurencja w branży – na pierwszej stronie Google pokazywały się strony zaindeksowane na dziesiątki słów kluczowych, pozycjonowanie od wielu lat,
- mała objętość strony – serwis na tle innych stron widocznych w TOP 10 zawierał mało tekstów i podstron, nie posiadał także bloga ani poradnika, który mógłby stanowić dodatkową wartość, istotną w procesie pozycjonowania,
- brak responsywności witryny – strona bez możliwości swobodnego i wygodnego przeglądania jej na urządzeniach mobilnych.
Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
bhp gdańsk | 260 |
szkolenie bhp gdańsk | 110 |
szkolenia bhp gdańsk | 110 |
kurs pierwszej pomocy gdańsk | 70 |
kurs kpp gdańsk | 50 |
ppoż gdańsk | 40 |
bhp trójmiasto | 20 |
szkolenia bhp trójmiasto | 20 |
kurs ppoż gdańsk | 10 |
kursy bhp gdańsk | 10 |
szkolenia bhp gdańsk cennik | 10 |
szkolenie ppoż gdańsk | 10 |
Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – strona widoczna w TOP 10 na 8 haseł, a w TOP 50 na 20 słów kluczowych, które nie cieszyły się zainteresowaniem wśród użytkowników wyszukiwarki,
- historię domeny – strona funkcjonowała od 2018 roku, pozycjonowana była przez rok, ale bez sukcesów,
- liczbę podstron – niezbędne było rozbudowanie serwisu o dodatkowe podstrony dotyczące poszczególnych rodzajów szkoleń (BHP, PPOŻ, KPP),
- słowa kluczowe – istotnym był dobór haseł, które przełożą się na wartościowy ruch na stronie.
W przypadku stron z TOP 10 sprawdzono:
- ilość treści – witryny konkurencji były bardziej rozbudowane pod kątem treści,
- liczbę słów kluczowych – od50 do 200 słów kluczowych w topie wyników,
- historię domen – w większości były to strony z kilkuletnią historią,
- zaindeksowane słowa kluczowe – strony konkurencji miały zaindeksowanych kilka razy więcej słów w topowych wynikach wyszukiwania.
W ramach analizy profilu wyników Doradca Klienta zweryfikował aspekty takie jak:
- konkurencyjność słów kluczowych, czyli poziom ich trudności – najbardziej pożądanymi hasłami w TOP 10 były „szkolenia BHP Gdańsk” oraz „szkolenie BHP Gdańsk”,
- geolokalizację – z racji tego, że szkolenia prowadzone są w trybie stacjonarnym, niezbędne jest bezpośrednie dotarcie do klientów, dlatego strona jest promowana na hasła lokalne, skierowane do odbiorców z Gdańska i Trójmiasta.
Po wykonaniu przez nas kompleksowej analizy specyfiki branży szkoleń BHP, witryny Klienta oraz stron bezpośredniej konkurencji, zaproponowaliśmy wiele dedykowanych rozwiązań z zakresu pozycjonowania.
Przełożyły się one na znaczną poprawę pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na najważniejsze słowa kluczowe, m.in.:
- bhp gdańsk,
- szkolenie bhp gdańsk,
- szkolenia bhp gdańsk,
- kurs pierwszej pomocy gdańsk,
- kursy pierwszej pomocy gdańsk.
Po sześciu miesiącach współpracy strona Klienta znalazła się w TOP 5 wyników Google! Widoczność witryny na topowych pozycjach przełożyła się na znaczny wzrost ruchu oraz liczbę telefonów czy wiadomości od firm zainteresowanych współpracą w zakresie szkoleń BHP, przeciwpożarowych oraz kwalifikowanej pierwszej pomocy.
Klient spełnił swój cel – wyprzedził strony największych konkurentów, którzy pozycjonowali się od wielu lat. Potwierdzeniem naszej dobrej pracy jest również przedłużenie umowy przez Klienta o kolejne dwa lata.