Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla firmy ze szkoleniami BHP

Opis klienta

Klient zajmuje się prowadzeniem profesjonalnych szkoleń z zakresu BHP oraz udzielania kwalifikowanej pierwszej pomocy. Ofertę kieruje głównie do firm.

Branża
szkolenia BHP
Miejsce działania
Gdańsk i województwo pomorskie
Budżet klienta
ok. 900 na miesiąc
Cel

Klientowi zależało na widoczności w TOP 10 wyników wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne słowa kluczowe w branży szkoleń BHP. Najważniejsze były wyrażenia takie jak:

  • bhp gdańsk,
  • szkolenie bhp gdańsk,
  • szkolenia bhp gdańsk,
  • kurs pierwszej pomocy gdańsk,
  • kursy pierwszej pomocy gdańsk,
  • kurs kpp gdańsk,
  • ppoż gdańsk.
Widoczność domeny

Klient przez ponad rok współpracował z inną agencją zajmującą się pozycjonowaniem i optymalizacją strony. Nie przyniosło to jednak zakładanych efektów – pozycje nie poprawiły się, a liczba użytkowników strony nie zwiększyła się.

W momencie rozpoczęcia współpracy z Grupą TENSE strona była widoczna na 8 słów kluczowych w TOP 10 i 20 wyrażeń w TOP 50. W dużej mierze były to hasła bardzo rzadko wyszukiwane przez potencjalnych klientów, stąd wyniki promocji nie były satysfakcjonujące.

Potencjalne trudności
  • nikła widoczność strony w naturalnych wynikach wyszukiwania – serwis wyświetlał się w TOP 10 jedynie na 8 słów kluczowych,
  • konkurencja w branży – na pierwszej stronie Google pokazywały się strony zaindeksowane na dziesiątki słów kluczowych, pozycjonowanie od wielu lat,
  • mała objętość strony – serwis na tle innych stron widocznych w TOP 10 zawierał mało tekstów i podstron, nie posiadał także bloga ani poradnika, który mógłby stanowić dodatkową wartość, istotną w procesie pozycjonowania,
  • brak responsywności witryny – strona bez możliwości swobodnego i wygodnego przeglądania jej na urządzeniach mobilnych.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
bhp gdańsk 260
szkolenie bhp gdańsk 110
szkolenia bhp gdańsk 110
kurs pierwszej pomocy gdańsk 70
kurs kpp gdańsk 50
ppoż gdańsk 40
bhp trójmiasto 20
szkolenia bhp trójmiasto 20
kurs ppoż gdańsk 10
kursy bhp gdańsk 10
szkolenia bhp gdańsk cennik 10
szkolenie ppoż gdańsk 10
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – strona widoczna w TOP 10 na 8 haseł, a  w TOP 50 na 20 słów kluczowych, które nie cieszyły się zainteresowaniem wśród użytkowników wyszukiwarki,
  • historię domeny – strona funkcjonowała od 2018 roku, pozycjonowana była przez rok, ale bez sukcesów,
  • liczbę podstron – niezbędne było rozbudowanie serwisu o dodatkowe podstrony dotyczące poszczególnych rodzajów szkoleń (BHP, PPOŻ, KPP),
  • słowa kluczowe – istotnym był dobór haseł, które przełożą się na wartościowy ruch na stronie.
Konkurencja w TOP10

W przypadku stron z TOP 10 sprawdzono:

  • ilość treści – witryny konkurencji były bardziej rozbudowane pod kątem treści,
  • liczbę słów kluczowych –  od50 do 200 słów kluczowych w topie wyników,
  • historię domen – w większości były to strony z kilkuletnią historią,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – strony konkurencji miały zaindeksowanych kilka razy więcej słów w topowych wynikach wyszukiwania.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników Doradca Klienta zweryfikował aspekty takie jak:

  • konkurencyjność słów kluczowych, czyli poziom ich trudności – najbardziej pożądanymi hasłami w TOP 10 były „szkolenia BHP Gdańsk” oraz „szkolenie BHP Gdańsk”,
  • geolokalizację –  z racji tego, że szkolenia prowadzone są w trybie stacjonarnym, niezbędne jest bezpośrednie dotarcie do klientów, dlatego strona jest promowana na hasła lokalne, skierowane do odbiorców z Gdańska i Trójmiasta.
Podsumowanie

Po wykonaniu przez nas kompleksowej analizy specyfiki branży szkoleń BHP, witryny Klienta oraz stron bezpośredniej konkurencji, zaproponowaliśmy wiele dedykowanych rozwiązań z zakresu pozycjonowania.

Przełożyły się one na znaczną poprawę pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania na najważniejsze słowa kluczowe, m.in.:

  • bhp gdańsk,
  • szkolenie bhp gdańsk,
  • szkolenia bhp gdańsk,
  • kurs pierwszej pomocy gdańsk,
  • kursy pierwszej pomocy gdańsk.

Po sześciu miesiącach współpracy strona Klienta znalazła się w TOP 5 wyników Google! Widoczność witryny na topowych pozycjach przełożyła się na znaczny wzrost ruchu oraz liczbę telefonów czy wiadomości od firm zainteresowanych współpracą w zakresie szkoleń BHP, przeciwpożarowych oraz kwalifikowanej pierwszej pomocy.

Klient spełnił swój cel – wyprzedził strony największych konkurentów, którzy pozycjonowali się od wielu lat. Potwierdzeniem naszej dobrej pracy jest również przedłużenie umowy przez Klienta o kolejne dwa lata.