Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla firmy sprzątającej

Klient od ponad 10 lat świadczy usługi sprzątania mieszkań, biur oraz domów. Ponadto, w ofercie ma prace ogrodowe – koszenie trawników, ścinanie drzew i grabienie liści.

Branża
firma sprzątająca
Miejsce działania
Bydgoszcz, Toruń i województwo kujawsko-pomorskie
Budżet klienta
ok. 1 600 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało przede wszystkim na osiągnięciu wysokich pozycji strony na najważniejsze frazy lokalne, np.:

  • firma sprzątająca Bydgoszcz,
  • firma sprzątająca Toruń,
  • sprzątanie Bydgoszcz,
  • sprzątanie Toruń,
  • mycie okien Bydgoszcz,
  • mycie okien Toruń.

Docelowo miało to pomóc w wyprzedzeniu serwisów konkurencji widocznych w TOP 10 wyników wyszukiwania na powyższe wyrażenia.

Widoczność domeny

Firma działa od 2009 roku, jednak strona nie była wcześniej pozycjonowana. Nowe zlecenia pozyskiwała, bazując przede wszystkim na polecaniach i rekomendacjach.

W 2018 roku właściciel podjął decyzję o rozpoczęciu pozycjonowania. Na początku naszej współpracy strona wyświetlała się na pierwszej stronie wyników tylko na trzy bardzo niszowe i niedostarczające ruchu zapytania. Najważniejsze frazy, które mogłyby generować dużą liczbę nowych zleceń, pojawiały się na dalszych stronach wyszukiwarki, z racji czego były pozbawione potencjału biznesowego.

Widzieliśmy jednak dużą szansę na wydobycie potencjału z witryny, przede wszystkim przez wzgląd na jej długą obecność w sieci. Pozwalało nam to mieć nadzieję, że strona w niedługim czasie po rozpoczęciu działań SEO uzyska dobre i stabilne wyniki.

Dodatkowo, z racji tego, że usługi sprzątania mają charakter sezonowy – wiosna i jesień, usługę SEO wsparliśmy kampaniami Google Ads.

Potencjalne trudności
  • brak responsywności serwisu – zaleciliśmy Klientowi dopasowanie strony to prawidłowego wyświetlania na smartfonach oraz tabletach,
  • obecność w TOP 10 wyników wyszukiwania licznych agregatorów ofert – serwisy takie jak: OLX, Allegro, Oferteo, Oferia oraz Lento są rozbudowane, mają zasięg ogólnopolski i najczęściej zajmują „topowe” miejsca w wyszukiwarce,
  • konkurencja ze strony mniejszych, ale mających długą historię firm – Google najlepiej ocenia firmy z dłużą historią pozycjonowania, co również stanowiło potencjalną trudność.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
sprzątanie Bydgoszcz 390
firma sprzątająca Bydgoszcz 320
sprzątanie Toruń 210
mycie okien Toruń 140
firma sprzątająca Toruń 110
firmy sprzątające Bydgoszcz 110
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • treści – serwis zawierał kilka ogólnikowych zdań na temat sprzątania. Na stronie nie wprowadzono klarownego podziału oferty na konkretne rodzaje usług (sprzątanie domów, mieszkań, biur, mycie okien, prace ogrodowe itd.) Teksty wymagały znacznej rozbudowy, aby serwis miał szansę skutecznie konkurować ze stronami widocznymi w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania,
  • weryfikacja słów kluczowych, na które jest zaindeksowana strona – serwis był widoczny w TOP 10 jedynie 3 wyrażenia, a w TOP 50 na około 20 haseł.
  • analiza historii domeny – strona nigdy nie była pozycjonowana.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  •  zaindeksowane słowa kluczowe – konkurencja miała zaindeksowanych od 30 do 80 wyrażeń w TOP 10,
  • historię domen – większość z nich była zarejestrowana dużo wcześniej niż strona naszego Klienta. Ponadto, strony od wielu lat były optymalizowane i pozycjonowane,
  • analizę treści – każda z firm widocznych w TOP 10 miała jasno podzieloną ofertę i oddzielne podstrony dla poszczególnych usług.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników zweryfikowano między innymi:

  • objętość serwisów konkurencyjnych – chcieliśmy, by serwis Klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści, co strony, które znajdowały się w czołówce na najważniejsze słowa kluczowe,
  • geolokalizację – każda z firm wyświetlająca się w TOP 10 Google na najważniejsze hasła (firma sprzątająca Bydgoszcz, firma sprzątająca Toruń, sprzątanie Bydgoszcz, sprzątanie Toruń) posiadała adres siedziby stacjonarnej w tych miastach.
Podsumowanie

Już po kilku miesiącach od czasu rozpoczęcia współpracy, strona Klienta zaczęła notować systematyczne wzrosty. W pierwszej kolejności przystąpiliśmy do zwiększenia ilości treści na stronie Klienta. Podzieliliśmy ofertę na określone usługi, wykonaliśmy optymalizację w obrębie całego serwisu i podjęliśmy szereg kroków, aby odnieść sukces w postaci widoczności w TOP 10 naturalnych wyników wyszukiwania.

Po siedmiu miesiącach wypracowaliśmy rezultaty, które przekładały się na znaczny wzrost liczby telefonów ze strony osób zainteresowanych usługami sprzątania.

Klient współpracuje z nami do dziś, co jest dla nas najlepszym potwierdzeniem skuteczności działań, jakie przyjęliśmy.