Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla DJ-a

Opis klienta

Klient jest profesjonalnym DJ-em z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu różnego rodzaju imprez okolicznościowych, takich jak np. wesela, urodziny, imprezy firmowe. Zapewnia oprawę muzyczną oraz konferansjerkę.

Branża
DJ
Miejsce działania
Warszawa i Małopolska
Budżet klienta
ok. 1 000 zł na miesiąc
Cel

Naszym celem było sprawienie, aby najważniejsze dla Klienta frazy znalazły się w TOP 10 Google. Frazy te są równocześnie najbardziej konkurencyjne, np.:

  • dj warszawa,
  • dj na wesele warszawa,
  • wodzirej warszawa,
  • dj na imprezę firmową warszawa,
  • dj na imprezę warszawa.
Widoczność domeny

W chwili rozpoczęcia z Klientem współpracy w 2017 roku, strona była widoczna na pierwszej stronie Google na 10 mniej konkurencyjnych fraz. Najważniejsze z punktu widzenia Klienta słowa kluczowe, takie jak „dj warszawa” wyświetlały się w okolicy trzeciej strony, plasując się daleko za konkurencją.

Dostrzegliśmy duży potencjał w odblokowaniu potencjału witryny z uwagi na to, że istniała w sieci już kilka lat i posiadała autorytet „ w oczach” wyszukiwarki Google.

Potencjalne trudności
  • obecność agregatorów ofert i portali weselnych w TOP 10 – na pierwszej stronie pojawiały się nie tylko strony firmowe DJ-ów, ale także agregatory, takie jak weselezklasa.pl, planujemywesele.pl, wedding.pl, gdziewesele.p,
  • brak adresu siedziby w Warszawie – pozycjonując frazy lokalne, Google faworyzuje firmy posiadające fizyczny adres w miejscowości, na którą pozycjonowana jest firma,
  • strona typu one-page – dla robotów Google jest mniej atrakcyjna niż serwis z odrębnymi podtstronami – konieczna była rozbudowa i dodanie zakładki ofertowej
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

 

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
dj na wesela warszawa 390
didżej na wesele warszawa 390
dj na wesele warszawa 390
didżej warszawa 320
dj warszawa 320
dj wesele warszawa 140
dj wesela warszawa 140
dj warszawa wesela 50
wodzirej na wesele warszawa 50
dj warszawa wesele 50
wodzirej warszawa 50
dj na imprezę warszawa 30
dj na wesele warszawa cena 30
dj na wesele warszawa ceny 30
dj wodzirej na wesele warszawa 20
dj warszawa cena 20
dj wodzirej warszawa 20
dj na studniówkę warszawa 10
dj na wesele warszawa i okolice 10
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji współpracy zweryfikowaliśmy między innymi:

  • treść na stronie – one-page zawierał tylko podstawowe informacje na temat działalności Klienta, nie było klarownego podziału oferty na konkretne rodzaje imprez. Teksty wymagały znacznej rozbudowy,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – 10 wyrażeń w TOP10 – ok. 10 wyrażeń, 80 wyrażeń w TOP 50, fraza „dj warszawa” w okolicach 28. pozycji,
  • historię domeny – zarejestrowana od stycznia 2012 roku, wcześniej pozycjonowana przez kilka firm, ale bez zadowalających rezultatów.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • zaindeksowane słowa kluczowe – konkurencja z TOP 10 wyników wyszukiwania miała zaindeksowanych od 60 do 100 wyrażeń w TOP 10,
  • historię domen – przeważały domeny kilkuletnie,
  • poziom treści – praktycznie każdy DJ zamieszczał na stronie zdjęcia z organizowanych imprez. Zdjęcia stanowiły element wzbogacający dla robotów Google.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizację – wyniki w branży DJ-ów charakteryzuje obecność w TOP 10 tych firm, które posiadają adres rejestrowy w danej miejscowości. Klient posiadał realną siedzibę pod Warszawą, więc zaleciliśmy wykupienie adresu wirtualnego w Warszawie,
  • objętość serwisów konkurencyjnych – dążyliśmy do tego, by serwis Klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści, co strony znajdujące się na szczycie wyników wyszukiwania. Dodatkowo w TOP 10 były obecne agregatory ofert, których objętość jest nieporównywalna do stron firmowych, więc musieliśmy mieć na uwadze, że uzyskanie efektów może potrwać lata,
  • konkurencyjność fraz – na bardzo wysokim poziomie.
Podsumowanie

W ramach dogłębnej analizie strony przekonaliśmy Klienta do rozbudowy witryny o zakładki ofertowe, dodanie realizacji, opinii klientów oraz galerii zdjęć i wideo.

Po około 8 miesiącach współpracy wprowadziliśmy do TOP 10 wszystkie najważniejsze dla Klienta frazy, takie jak:

  • dj warszawa,
  • dj na wesele warszawa,
  • wodzirej warszawa.

Na część wyrażeń Klient pojawia się także w Mapach Google na samej górze wyników wyszukiwania.