Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla biura rachunkowego
Opis klienta

Klient prowadzi w Lublinie działalność księgową i rachunkową. Działa na terenie miasta i okolic.

Branża
biuro rachunkowe
Miejsce działania
Lublin i najbliższe okolice
Budżet klienta
ok. 1000 zł na miesiąc
Cel

Klientowi zależało na byciu w TOP 10 wyników wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne wyrażenia w branży rachunkowej. Z racji tego, że Klient oferuje swoje usługi tylko w Lublinie i okolicach – kluczowe były dla nas frazy lokalne, na przykład:

  • księgowość lublin,
  • biuro rachunkowe lublin.
Widoczność domeny

Do czasu współpracy z Grupą TENSE, strona była widoczna w Google na kilkanaście mniej konkurencyjnych fraz. Jednak na najbardziej istotne wyrażenia, takie jak np. „biuro rachunkowe lublin” witryna wyświetlała się w okolicach trzeciej strony wyników wyszukiwania.

Klient inwestował duży budżet w kampanie Google Ads – nawet 4 000 zł miesięcznie. Tak wysokie nakłady nie przełożyły się jednak na wzrost liczby zainteresowanych usługami księgowymi, a mocno nadszarpnęły budżet Klienta.

Zaproponowaliśmy Klientowi zatem przerzucenie budżetu z Google Ads na SEO. Widoczność w TOP 10 organicznych wyników wyszukiwania zapewniłaby przypływ nowych klientów jednocześnie zmniejszając czterokrotnie wydatki na reklamę.

Potencjalne trudności
  • duża konkurencja, działająca w branży od kilkunastu lat – wiek domeny podnosi wiarygodność firmy w oczach Google,
  • strona Klienta postawiona na przestarzałym silniku – brak responsywności witryny, co utrudnia korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych,
  • mało treści na stronie – witryna mogła być postrzegana przez algorytm Google jako mniej atrakcyjna dla użytkownika.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych, jakie zaproponowaliśmy Klientowi:

Fraza kluczowaWyszukiwalność
biuro rachunkowe lublin1600
biura rachunkowe lublin1600
księgowość lublin320
biuro podatkowe lublin110
biuro rachunkowe lublin cennik110
biuro księgowe lublin110
biura księgowe lublin110
biura podatkowe lublin110
lublin biuro rachunkowe70
usługi księgowe lublin70
doradztwo podatkowe lublin40
biuro rachunkowe bronowice20
prowadzenie księgowości lublin20
obsługa kadrowo-płacowa lublin10
kadrowa lublin10
firmy księgowe lublin10
obsługa księgowa firm lublin10
pełna księgowość lublin10
prowadzenie ksiąg rachunkowych lublin10
usługi podatkowe lubelskie10
prowadzenie ksiąg rachunkowych lubelskie10
pełna księgowość lubelskie10
obsługa księgowa spółek lublin10
obsługa księgowa lublin10
doradztwo lublin10
biuro rachunkowe lublin bronowice10
biuro rachunkowe lublin bronowice maki10
biuro rachunkowe cennik lublin10
biuro księgowe w lublinie10
biura rachunkowe w lublinie10
biuro rachunkowe w lublinie10
biuro rachunkowe lubelskie10
doradztwo księgowe lublin10
dobra księgowa lublin10
dobre biuro rachunkowe w lublinie10
dobre biuro rachunkowe lublin10
Strona klienta

Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:

  • wartość treści – prosty serwis na przestarzałym silniku miała zastąpić zupełnie nowa strona z nieistniejącymi dotąd zakładkami, takimi jak np. „Porady”, „Referencje”, „Kwalifikacje”,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – w TOP 10 ok. 20 wyrażeń, a w TOP 50 – ok. 90 wyrażeń, najważniejsze frazy takie jak „biuro rachunkowe lublin” – na ok. 25. pozycji w Google,
  • historię domeny – zarejestrowana od czerwca 2016 roku, wcześniej pozycjonowana przez inną firmę, ale bez oczekiwanych rezultatów.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • zaindeksowane słowa kluczowe – konkurencja z pierwszej strony miała zaindeksowanych od 40 do 60 wyrażeń w TOP 10,
  • historię domen –przede wszystkim domeny kilkuletnie, niektóre z nich sięgały nawet roku 2005 – wieloletnie doświadczenie to w tej branży ogromny atut, więc im dłuższy wiek domeny, tym bardziej wiarygodna jest strona w oczach wyszukiwarki,
  • wartość treści – wiele firm stawiało na wartość dodaną serwisu i tworzyło teksty blogowe oraz prowadziło dział z aktualnościami, każdy z serwisów posiadał zakładkę z ofertą podzieloną na poszczególne usługi.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  • geolokalizację – wyniki w branży księgowej charakteryzuje obecność w TOP 10 tylko tych firm, które posiadają siedzibę stacjonarną w danej miejscowości – Klient posiadał adres rejestrowy w Lublinie, więc skuteczne pozycjonowanie w tym mieście było możliwe,
  • objętość serwisów konkurencyjnych – chcieliśmy, by serwis klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści co strony, które znajdowały się na szczycie wyników wyszukiwania,
  • konkurencyjność fraz – właściwie każda firma w branży księgowej ma jeden cel – wyświetlać się pod wyrażeniem „biuro rachunkowe lublin”, więc walka o wysoką pozycję jest bardzo wymagająca.
Podsumowanie

Po pół roku współpracy osiągnęliśmy satysfakcjonujące pozycje i fraza „księgowość lublin” znalazła się w TOP 3 wyników wyszukiwania, a fraza „biuro rachunkowe lublin” w TOP 5 wyników wyszukiwania.

W osiągnięciu takich rezultatów pomogła nowa witryna. Po przeanalizowaniu wszystkich czynników, zaleciliśmy Klientowi budowę zupełnie nowej strony internetowej, zgodnej z aktualnie panującymi trendami.

Przy projektowaniu serwisu zadbaliśmy o to, by miał on wszystkie najważniejsze podstrony i wartość dodaną w postaci regularnie prowadzonego poradnika.