Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla biura rachunkowego
Klient prowadzi w Lublinie działalność księgową i rachunkową. Działa na terenie miasta i okolic.
Klientowi zależało na byciu w TOP 10 wyników wyszukiwania na najbardziej konkurencyjne wyrażenia w branży rachunkowej. Z racji tego, że Klient oferuje swoje usługi tylko w Lublinie i okolicach – kluczowe były dla nas frazy lokalne, na przykład:
- księgowość lublin,
- biuro rachunkowe lublin.
Do czasu współpracy z Grupą TENSE, strona była widoczna w Google na kilkanaście mniej konkurencyjnych fraz. Jednak na najbardziej istotne wyrażenia, takie jak np. „biuro rachunkowe lublin” witryna wyświetlała się w okolicach trzeciej strony wyników wyszukiwania.
Klient inwestował duży budżet w kampanie Google Ads – nawet 4 000 zł miesięcznie. Tak wysokie nakłady nie przełożyły się jednak na wzrost liczby zainteresowanych usługami księgowymi, a mocno nadszarpnęły budżet Klienta.
Zaproponowaliśmy Klientowi zatem przerzucenie budżetu z Google Ads na SEO. Widoczność w TOP 10 organicznych wyników wyszukiwania zapewniłaby przypływ nowych klientów jednocześnie zmniejszając czterokrotnie wydatki na reklamę.
- duża konkurencja, działająca w branży od kilkunastu lat – wiek domeny podnosi wiarygodność firmy w oczach Google,
- strona Klienta postawiona na przestarzałym silniku – brak responsywności witryny, co utrudnia korzystanie z niej na urządzeniach mobilnych,
- mało treści na stronie – witryna mogła być postrzegana przez algorytm Google jako mniej atrakcyjna dla użytkownika.
Lista słów kluczowych, jakie zaproponowaliśmy Klientowi:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
biuro rachunkowe lublin | 1600 |
biura rachunkowe lublin | 1600 |
księgowość lublin | 320 |
biuro podatkowe lublin | 110 |
biuro rachunkowe lublin cennik | 110 |
biuro księgowe lublin | 110 |
biura księgowe lublin | 110 |
biura podatkowe lublin | 110 |
lublin biuro rachunkowe | 70 |
usługi księgowe lublin | 70 |
doradztwo podatkowe lublin | 40 |
biuro rachunkowe bronowice | 20 |
prowadzenie księgowości lublin | 20 |
obsługa kadrowo-płacowa lublin | 10 |
kadrowa lublin | 10 |
firmy księgowe lublin | 10 |
obsługa księgowa firm lublin | 10 |
pełna księgowość lublin | 10 |
prowadzenie ksiąg rachunkowych lublin | 10 |
usługi podatkowe lubelskie | 10 |
prowadzenie ksiąg rachunkowych lubelskie | 10 |
pełna księgowość lubelskie | 10 |
obsługa księgowa spółek lublin | 10 |
obsługa księgowa lublin | 10 |
doradztwo lublin | 10 |
biuro rachunkowe lublin bronowice | 10 |
biuro rachunkowe lublin bronowice maki | 10 |
biuro rachunkowe cennik lublin | 10 |
biuro księgowe w lublinie | 10 |
biura rachunkowe w lublinie | 10 |
biuro rachunkowe w lublinie | 10 |
biuro rachunkowe lubelskie | 10 |
doradztwo księgowe lublin | 10 |
dobra księgowa lublin | 10 |
dobre biuro rachunkowe w lublinie | 10 |
dobre biuro rachunkowe lublin | 10 |
Przy doborze fraz kluczowych sprawdzono:
- wartość treści – prosty serwis na przestarzałym silniku miała zastąpić zupełnie nowa strona z nieistniejącymi dotąd zakładkami, takimi jak np. „Porady”, „Referencje”, „Kwalifikacje”,
- zaindeksowane słowa kluczowe – w TOP 10 ok. 20 wyrażeń, a w TOP 50 – ok. 90 wyrażeń, najważniejsze frazy takie jak „biuro rachunkowe lublin” – na ok. 25. pozycji w Google,
- historię domeny – zarejestrowana od czerwca 2016 roku, wcześniej pozycjonowana przez inną firmę, ale bez oczekiwanych rezultatów.
W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:
- zaindeksowane słowa kluczowe – konkurencja z pierwszej strony miała zaindeksowanych od 40 do 60 wyrażeń w TOP 10,
- historię domen –przede wszystkim domeny kilkuletnie, niektóre z nich sięgały nawet roku 2005 – wieloletnie doświadczenie to w tej branży ogromny atut, więc im dłuższy wiek domeny, tym bardziej wiarygodna jest strona w oczach wyszukiwarki,
- wartość treści – wiele firm stawiało na wartość dodaną serwisu i tworzyło teksty blogowe oraz prowadziło dział z aktualnościami, każdy z serwisów posiadał zakładkę z ofertą podzieloną na poszczególne usługi.
W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:
- geolokalizację – wyniki w branży księgowej charakteryzuje obecność w TOP 10 tylko tych firm, które posiadają siedzibę stacjonarną w danej miejscowości – Klient posiadał adres rejestrowy w Lublinie, więc skuteczne pozycjonowanie w tym mieście było możliwe,
- objętość serwisów konkurencyjnych – chcieliśmy, by serwis klienta posiadał przynajmniej tyle samo podstron i treści co strony, które znajdowały się na szczycie wyników wyszukiwania,
- konkurencyjność fraz – właściwie każda firma w branży księgowej ma jeden cel – wyświetlać się pod wyrażeniem „biuro rachunkowe lublin”, więc walka o wysoką pozycję jest bardzo wymagająca.
Po pół roku współpracy osiągnęliśmy satysfakcjonujące pozycje i fraza „księgowość lublin” znalazła się w TOP 3 wyników wyszukiwania, a fraza „biuro rachunkowe lublin” w TOP 5 wyników wyszukiwania.
W osiągnięciu takich rezultatów pomogła nowa witryna. Po przeanalizowaniu wszystkich czynników, zaleciliśmy Klientowi budowę zupełnie nowej strony internetowej, zgodnej z aktualnie panującymi trendami.
Przy projektowaniu serwisu zadbaliśmy o to, by miał on wszystkie najważniejsze podstrony i wartość dodaną w postaci regularnie prowadzonego poradnika.