Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla banku głosów
Klient prowadzi bank głosów z polskimi i zagranicznymi lektorami. W ciągu 15 minut każda osoba zainteresowana usługą może dobrać najlepszego lektora do reklamy, filmu promocyjnego czy powitania telefonicznego.
Klientowi zależy przede wszystkim na wysokiej widoczności strony na najważniejsze dla niego słowa kluczowe:
- bank głosów,
- nagranie lektorskie,
- lektor do reklamy.
Zdobycie topowych pozycji w wyszukiwarce to krok milowy do zdobycia większej liczby klientów i budowania silnej marki w internecie.
W momencie nawiązywania współpracy strona internetowa Klienta liczyła sobie zaledwie kilka miesięcy. Indeksowała się na parę słów kluczowych, jednak nie były to frazy przynoszące Klientowi pożądany ruch na stronę.
Już podczas wstępnej analizy strony dostrzegliśmy duży potencjał w rozwinięciu widoczności serwisu, głównie przez wzgląd na odpowiednio rozbudowany asortyment kategorii, opisów usług oraz bardzo rozwiniętą treść na każdej z podstron.
- duża konkurencja na ogólnopolskim rynku,
- udział reklam płatnych w pozyskiwaniu ruchu na konkurencyjne witryny,
- serwisy o dłuższej historii zwykle zajmują najwyższe miejsca w wyszukiwarce.
Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
bank głosów | 1000 |
bank glosow | 1000 |
nagranie lektorskie | 320 |
nagranie lektorskie | 320 |
głos lektora | 210 |
lektor do reklamy | 140 |
nagranie po angielsku | 140 |
lektor audiobook | 70 |
studio lektorskie | 50 |
Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:
- poziom treści – Klient miał bardzo mało treści na stronie, konieczne było zapełnienie witryny wartościowymi tekstami i opisami,
- liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – 3 słowa w TOP 10 i 11 słów w TOP 50,
- historię domeny – zarejestrowana w styczniu 2020 roku.
W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:
- treści na stronach – opisana była głównie oferta, próbne nagrania lektorów oraz ceny usług.
- historię domen – profile wyników w TOP 10 pokazują strony internetowe, które istnieją na rynku kilka lat.
W ramach analizy profilu wyników została sprawdzona:
- geolokalizacja – w większości serwisy ogólnopolskie,
- obecność agregatorów ofert – czy w wynikach pojawiają się duże agregatory ofert,
- wyszukiwalność – średnia dla większości fraz to 150 w skali miesiąca.
Po wykonaniu kompleksowej analizy strony, branży i konkurencji Klienta, zaproponowaliśmy kompleksową propozycję współpracy, której celem było wypozycjonowanie poszczególnych, dopasowanych przez Doradcę, słów kluczowych oraz ich wypozycjonowanie na jak najwyższe pozycje.
Postawiliśmy zarówno na konkurencyjne słowa kluczowe, jak i na rzadziej wyszukiwane, ale precyzyjnie trafiające do klientów frazy z „długim ogonem”. Dywersyfikacja zestawu wyrażeń zwykle przynosi najlepszy efekt.
Pierwsze efekty działań SEO wspieramy systematyczną modernizacją strony Klienta oraz prowadzimy szereg działań, które wzmocnią jej widoczność w sieci.