Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla agencji ubezpieczeniowej

Opis klienta

Klient prowadzi agencję ubezpieczeniową w Poznaniu. Oferuje szeroki wachlarz ubezpieczeń, w tym OC, AC, ubezpieczenie domu czy mieszkania, firmowe i wiele innych. Firma znajduje się w samym centrum miasta, co stanowi jej dodatkowy atut, na który warto położyć nacisk podczas działań marketingowych.

Branża
agencja ubezpieczeniowa
Miejsce działania
Poznań i Wielkopolska
Budżet klienta
ok. 1 200 zł na miesiąc
Cel

Głównym celem Klienta było uplasowanie strony w TOP 10 Google na najważniejsze dla niego słowa kluczowe z zakresu ubezpieczeń samochodów, motocykli, polis na życie oraz dla firm.

Ze względu na ograniczony budżet Klienta skupiliśmy się na promocji precyzyjnych haseł, dzięki którym dotrzemy do odbiorców z najbliższej okolicy:

  • ubezpieczenie poznań centrum,
  • ubezpieczenie samochodu poznań,
  • oc poznań,
  • ac poznań,
  • ubezpieczenie zdrowotne poznań,
  • ubezpieczenia dla firm poznań.
Widoczność domeny

W momencie rozpoczęcia współpracy strona Klienta była widoczna na 5 wyrażeń kluczowych w TOP 10 i na 12 haseł w TOP 50 naturalnych wyników wyszukiwania Google. Wyrażenia te były jednak bardzo rzadko wyszukiwane przez internautów, nie zapewniały więc ruchu na stronie.

Strona istniała od 2017 roku, nie była jednak nigdy pozycjonowana ani optymalizowana pod SEO.

Potencjalne trudności
  • duża konkurencja w TOP 10 – w większości serwisy dużych firm, które posiadają liczne oddziały w całej Polsce, w tym np. cuk.pl, uniqua.pl, warta.pl.,
  • brak podstawowych informacji na stronie Klienta – serwis nie posiadał podstron dotyczących poszczególnych typów ubezpieczeń, co potencjalnie mogło znacznie utrudnić skuteczne pozycjonowanie,
  • zerowa historia domeny i brak optymalizacji – z uwagi na to, że strona nie była nigdy pozycjonowana, zakładaliśmy, że na efekty będziemy musieli dłużej poczekać.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe wybrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
ubezpieczenia poznań 390
ubezpieczenia poznan 170
fraza kluczowa 170
ubezpieczenia oc poznań 90
ubezpieczenia samochodowe poznań 90
ubezpieczenie samochodu poznań 90
ubezpieczenie oc poznań 90
agencja ubezpieczeniowa poznań 50
multiagencja ubezpieczeniowa poznań 50
agent ubezpieczeniowy poznań 50
ubezpieczenie na życie poznań 40
ubezpieczenie mieszkania poznań 30
oc poznań 20
ubezpieczenie zdrowotne poznań 20
firmy ubezpieczeniowe poznań 10
ubezpieczenie grupowe poznań 10
tanie oc poznań 10
ubezpieczenia grupowe poznań 10
ac poznań 10
ubezpieczenia komunikacyjne poznań 10
ubezpieczenie motocykla poznań 10
ubezpieczenia poznań centrum 10
ubezpieczenie centrum poznań 10
ubezpieczenia dla firm poznań 10
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • liczbę zaindeksowanych słów kluczowych – strona widoczna w TOP 10 na 5 haseł, a w TOP 50 na 12 słów kluczowych,
  • historię domeny – strona funkcjonowała od 2017 roku, ale nie była pozycjonowana ani optymalizowana,
  • liczbę podstron – niezbędne było rozbudowanie serwisu o nowe podstrony dotyczące poszczególnych typów ubezpieczeń,
  • słowa kluczowe – bardzo ważne było dobranie wyrażeń, które były realnie możliwe do wypozycjonowania w budżecie Klienta zważywszy na dużą konkurencję.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • widoczność serwisów bezpośrednich konkurentów – znaczna większość stron z TOP 10 Google była zaindeksowana na kilkadziesiąt, a nawet kilkaset słów kluczowych,
  • historię domen stron pojawiających się na 1. stronie Google – większość serwisów w TOP 10 widnieje w sieci od lat i od długiego czasu jest pozycjonowana,
  • objętość stron należących do bezpośrednich konkurentów – strony widoczne w TOP 10 były bardzo rozbudowane. Posiadały wiele podstron dedykowanych pod różne typy ubezpieczeń, uzupełnionych dużą ilością treści,
  • teksty nas stronach widocznych w TOP 10 – inne serwisy pokazujące się na pierwszej stronie w Google zwierały dużą liczbę unikalnych i wartościowych treści, które stanowią ogromną zaletę w procesie pozycjonowania.
Profil wyników

W ramach analizy profilu Doradca Klienta zweryfikował aspekty takie jak:

  • trudność słów kluczowych – strategia pozycjonowania w dużej mierze opiera się na doborze odpowiednich wyrażeń – przy ograniczonym budżecie i dużej konkurencji, warto skupić się na wyłonieniu mniej konkurencyjnych słów kluczowych, ale za to precyzyjnych wyrażeń,
  • geolokalizacja – wszystkie strony widoczne w TOP 10 na frazę „ubezpieczenia poznań” posiadały na stronie poznański adres siedziby,
  • wygląd i budowę serwisów konkurencyjnych – w tym między innymi liczbę podstron oraz unikalnych treści. W tym zakresie strona Klienta znacznie odstawała od konkurencji.
Podsumowanie

Po analizie wszystkich opisanych wyżej punktów, Doradca Klienta sporządził dedykowaną propozycję współpracy.

Strona została rozbudowana, stworzono na niej dedykowane podstrony pod wszystkie rodzaje ubezpieczeń, a profesjonalni copywriterzy uzupełnili serwis o wartościowe treści.

Dzięki dużemu zaangażowaniu i doświadczeniu Specjalisty SEO strona po pół roku pojawiła się w TOP 10 na większość słów kluczowych.

Obecnie jest widoczna na pierwszej stronie na wszystkie najważniejsze dla Klienta hasła. Współpraca z Grupą TENSE trwa nieprzerwanie od trzech lat.