Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla agencji reklamowej

Opis klienta

Klient prowadzi agencję reklamową. Oferuje między innymi sprzedaż gadżetów reklamowych, oklejanie samochodów, usługi poligraficzne, produkcję kasetonów, tablic i banerów.

Branża
reklamowa
Miejsce działania
Olsztyn
Budżet klienta
500-600 zł na miesiąc
Cel

Klientowi w głównej mierze zależało na wypromowaniu kasetonów. Celem było również prześcignięcie konkurencji w wyszukiwarce Google i uplasowanie się na pozycji lidera.

Najważniejszymi frazami do wypromowania były:

  • kasetony led,
  • kasetony olsztyn,
  • kasetony,
  • reklama podświetlana,
  • reklamy świetlne.
Widoczność domeny

Strona Klienta była wcześniej pozycjonowana przez inną agencję SEO. W momencie rozpoczęcia przez nas analizy, witryna wyświetlała się na 7 słów kluczowych w TOP 10 wyszukiwarki Google i na 22 frazy w TOP 50. W odniesieniu do lokalizacji, branży i serwisu nie były to satysfakcjonujące wyniki.

Potencjalne trudności
  • duża konkurencyjność – przede wszystkim na ogólne wyrażenia, takie jak „agencja reklamowa Olsztyn”,
  • Klient chciał pozycjonować firmę także na Warszawę i Białystok – brak adresu firmy w tych miastach uniemożliwia osiągnięcie wysokiej pozycji przez stronę
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych zaproponowana w budżecie Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
oklejanie samochodów olsztyn 260
banery reklamowe olsztyn 40
tablice informacyjne olsztyn 10
kasetony olsztyn 10
reklama wielkoformatowa olsztyn 10
kasetony reklamowe olsztyn 10
plakaty reklamowe olsztyn 10
oklejanie witryn olsztyn 10
reklama świetlna olsztyn 10
reklama zewnętrzna olsztyn 10
reklamy świetlne olsztyn 10
szyldy reklamowe olsztyn 10
baner reklamowy olsztyn 10
tablice reklamowe olsztyn 10
Strona klienta

Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:

  • historię domeny – strona działała kilkanaście lat i była już pozycjonowana przez inną agencję,
  • zaindeksowane słowa kluczowe – 7 słów w TOP 10 i 22 słowa w TOP 50,
  • analizę treści – należało rozbudować stronę o nowe treści
  • podstrony dotyczące najważniejszych usług – należało rozbudować poszczególne zakładki o dodatkowe treści
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • na jakie słowa kluczowe rankingują – konkurencja z pierwszej strony miała ok. 100 zaindeksowanych wyrażeń w TOP 10 oraz ok. 700 wyrażeń w TOP 50,
  • ilość i jakość treści – firmy w TOP 10 posiadały na stronach zdjęcia realizacji z opisami, sekcje z poradami oraz dodatkowe podstrony. Wiele z nich prowadziło też blog.
  • liczbę zakładek oraz podstron – site strony konkurencji wynosi 71
  • historię domen – strony konkurencji były istniały w wyszukiwarce od 2001 roku.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników sprawdzono:

  •  geolokalizowanie – branża reklamowa ma charakter lokalny i przy obecnym nasyceniu rynku warto promować ją lokalnie,
  • konkurencyjność fraz – wysoka dla fraz kierowanych na większe miasta (Warszawa, Gdańsk) oraz ogólnopolskich (agencja reklamowa, kasetony), niższa dla fraz precyzyjnych.
Podsumowanie

Po analizie strony w pierwszej kolejności rekomendowaliśmy Klientowi pozycjonowanie lokalne na frazy związane z Olsztynem. Wynikało to z tego, że Klient nie posiadał ani warszawskiego, ani białostockiego adresu firmy, dlatego strona nie wyświetlałaby się w TOP 10 na frazy związane z tymi miastami.

Zasugerowaliśmy także rozbudowę strony o wartościowe i oryginalne treści, które pozytywnie wpływają na wyniki pozycjonowania. Z uwagi na specyfikę branży rekomendowaliśmy przystosowanie strony do zamieszczania dużej liczby zdjęć z realizacjami.

Ścisła współpraca z Klientem szybko przyniosła efekty. Strona zaczęła piąć się w wynikach wyszukiwania na najważniejsze frazy, a agencja zyskiwała na popularności wśród mieszkańców Olsztyna. Klient osiągnął zamierzone cele.