Menu

Case study - Jak dobraliśmy słowa kluczowe dla agencji pośredrednictwa dla studentów

Klient wspiera absolwentów polskich szkół w rekrutacji na studia stomatologiczne w Koszycach i Bratysławie. Agencja pomaga w tłumaczeniu dokumentów, wyjeździe na Słowację oraz przygotowaniu do egzaminów wstępnych.

Branża
edukacja
Miejsce działania
cała Polska
Budżet klienta
ok. 500 zł na miesiąc

Cel

Głównym celem Klienta było poprawienie pozycji na najbardziej konkurencyjne wyrażenia kluczowe:

  • studia medyczne za granicą,
  • studia medyczne słowacja,
  • koszyce uniwersytet medyczny.

Widoczność domeny

Gdy rozpoczynaliśmy współpracę z Klientem w listopadzie 2020 roku, witryna wyświetlała się w TOP 50 Google na kilkadziesiąt słów kluczowych oraz kilkanaście fraz w TOP 10. Nie były to jednak konkurencyjne frazy i nie generowały one ruchu na stronę.

Co więcej, brak systematycznych działań SEO skutkował częstymi skokami pozycji witryny w wyszukiwarce. Między wrześniem 2018 a kwietniem 2020 roku liczba zaindeksowanych fraz w TOP 50 zmniejszyła się niemal dwukrotnie.

Potencjalne trudności

  • duża konkurencyjność ogólnych słów kluczowych.

Proces doboru fraz

Dobranie słów kluczowych

Przykładowe słowa kluczowe dobrane dla Klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
studia medyczne za granicą 110
studia medyczne słowacja 20
koszyce uniwersytet medyczny 20
studia medyczne na słowacji 20
koszyce studia medyczn 10
Strona klienta

Podczas przygotowania propozycji Doradca Klienta zweryfikował między innymi:

  • treść – strona miała odpowiednio uporządkowane zakładki, ale wymagały one rozbudowy o dodatkowe treści.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • historię domen – większość domen miała dłuższą historię, niż strona naszego Klienta,
  • poziom rozbudowy stron – strony miały podobny układ do witryny Klienta.
Profil wyników

W ramach analizy profilu wyników zweryfikowano między innymi:

  • objętość serwisów konkurencyjnych – zależało nam na tym, aby strona Klienta miała podobną objętość, co konkurencyjne firmy,
  • wyszukiwalność słów kluczowych – zależało nam na dobraniu zarówno ogólnych fraz, jak i bardziej szczegółowych wyrażeń, skierowanych do użytkowników zainteresowanych konkretną usługą.

Podsumowanie

Dzięki optymalizacji serwisu osiągnęliśmy stabilny wzrost i uniknęliśmy wcześniejszych tąpnięć w wynikach. Obecnie strona wyświetla się na 22 słowa kluczowe w TOP 20 oraz 150 fraz w TOP 50.

To dopiero początek naszych działań dla Klienta, dlatego zakładamy systematyczną poprawę wyników oraz generowanie coraz większego ruchu na witrynę.