Jak dobraliśmy frazy kluczowe w branży stomatologicznej

Opis klienta

Klient od kilku lat prowadzi w Warszawie gabinet dentystyczny, specjalizując się w szeroko rozumianej stomatologii estetycznej oraz leczeniu zębów. Kadrę lekarską stanowią wysoko wykwalifikowani specjaliści z zakresu stomatologii ogólnej, implantologii, ortodoncji oraz protetyki.

Branża
stomatologia
Miejsce działania
Warszawa – Wola
Budżet klienta
ok. 800 zł miesięcznie
Cel

Podstawowym celem było uzyskanie przez stronę internetową pozycji w TOP 10 wyników wyszukiwania na frazy związane z prowadzoną działalnością:

  • stomatologia warszawa wola,
  • stomatolog warszawa wola,
  • stomatologia wola,
  • stomatolog wola,
  • ortodoncja warszawa wola,
  • ortodonta warszawa wola,

oraz pozostałe, opisujące zakres świadczonych usług medycznych: protetykę, ortodoncję, implanty zębowe oraz leczenie kanałowe.

Widoczność domeny

Klient przez rok współpracował z inną agencją zajmującą się pozycjonowaniem. Z uwagi na brak zakładanych efektów w postaci poprawy widoczności serwisu oraz wzrostu liczby klientów, współpraca została zakończona. Domena posiadała 100 słów kluczowych zaindeksowanych w TOP 50 wyszukiwarki Google. Na najważniejsze frazy serwis indeksował się natomiast w granicach 30-40 miejsca w wynikach wyszukiwania, co nie przekładało się na zwiększenie liczby jego odwiedzin przez osoby zainteresowane ofertą gabinetu.

Potencjalne trudności
  • geolokalizacja – algorytm Google zawężający wyniki wyszukiwania do lokalizacji użytkownika wpisującego dane zapytanie,
  • lokalizacja gabinetu – Warszawa jest miastem o bardzo silnej konkurencji w branży stomatologicznej,
  • obecność w TOP 10 agregatorów typu znanylekarz.pl oraz rozpoznawalnych brandów i sieci gabinetów medycznych z lokalizacjami w wielu miastach.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Lista słów kluczowych zaproponowanych w budżecie klienta:

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
klinika stomatologiczna warszawa wola 10
implanty zębów warszawa wola 10
implantologia warszawa wola 10
dobry ortodonta warszawa wola 10
naprawa protez zębowych warszawa wola 10
piaskowanie zębów warszawa wola 10
piaskowanie zębów wola 10
leczenie kanałowe warszawa wola 10
leczenie kanałowe pod mikroskopem wola 10
leczenie kanałowe pod mikroskopem warszawa wola 10
warszawa wola stomatolog 20
dobry stomatolog warszawa wola 20
naprawa protez warszawa wola 30
protetyk wola 50
gabinet stomatologiczny Warszawa Wola 70
implanty warszawa wola 70
stomatologia wola warszawa 170
protetyk warszawa wola 170
protetyka warszawa wola 170
ortodoncja warszawa wola 210
ortodonta warszawa wola 210
stomatologia wola 480
stomatolog wola 480
stomatologia warszawa wola 590
stomatolog warszawa wola 590
Strona klienta

Przy doborze słów kluczowych sprawdzono:

  • system, na podstawie którego zbudowana jest strona gabinetu stomatologicznego,
  • historię domeny,
  • zaindeksowane do tej pory słowa kluczowe,
  • analizę treści w porównaniu z konkurencją,
  • podstrony dotyczące priorytetów klienta.
Konkurencja w TOP10

W przypadku konkurencyjnych stron z TOP 10 sprawdzono:

  • zaindeksowane słowa kluczowe,
  • podstrony, które posiada również klient zgłaszający się do nas,
  • historię domeny,
  • ilość i jakość treści na stronie.
Profil wyników

Profil wyników uwzględniał:

  • geolokalizację – czy branża jest geolokalizowana,
  • konkurencyjność dla fraz – liczba wyników wyszukiwania na dane zapytanie,
  • średnią miesięczną wyszukiwalność dla zaproponowanych fraz,
  • obecność agregatorów ofert – czy w wynikach pojawiają się agregatory ofert.
Podsumowanie

Po wykonaniu przez nas kompleksowej analizy specyfiki branży stomatologicznej, serwisu klienta oraz witryn konkurencji, zaproponowaliśmy szereg rozwiązań składających się na dedykowaną strategię poprawy pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Uwzględniając budżet Klienta oraz bardzo wysoką konkurencyjność branży w całej Warszawie, zaproponowaliśmy pozycjonowanie w oparciu o frazy lokalizowane na dzielnicę, na której obszarze Klient świadczy swoje usługi (Wola). Przyjęcie takiej strategii powinno zaowocować znacznie szybszym odczuciem efektów naszych działań przez klienta. Kolejną zaletą pozycjonowania serwisu na frazy geolokalizacyjne jest wyższa konwersja z uwagi na stosowanie ich przez osoby zdecydowane na skorzystanie z konkretnej usługi i jednocześnie znajdujące się w pobliżu gabinetu naszego klienta. Osiągnięcie przez stronę wyższej pozycji w wyszukiwarce pozwoli rozszerzyć proces pozycjonowania o kolejne dzielnice lub konkurować z firmami z całej Warszawy.