Jak dobraliśmy frazy kluczowe w branży cateringowej
Opis klienta

Klient specjalizuje się głównie w obsłudze cateringowej firm, eventów, imprez okolicznościowych oraz wydarzeń plenerowych.

Branża
cateringowa
Miejsce działania
Warszawa
Budżet klienta
ok. 1500 zł miesięcznie
Cel

Klientowi zależało na wzroście pozycji na kluczowe dla niego frazy:

  • catering biznesowy (obsługa firm),
  • catering okolicznościowy,
  • catering plenerowy,
  • catering na eventy.
Widoczność domeny

Strona powstała w kreatorze, ale po uruchomieniu była praktycznie niewidoczna w internecie. Wynikało to z tego, że witryna nie została zaindeksowana w wyszukiwarce na żadne słowo kluczowe! Ruch na niej generowali jedynie… właściciele.

Potencjalne trudności
  • strona stworzona w kreatorze – brak możliwości rozbudowania i optymalizacji,
  • konieczność stworzenia nowej witryny – nowa strona oparta na systemie WordPress, którą można rozbudowywać pod działania SEO,
  • lokalizacja firmy – Warszawa to bardzo konkurencyjne miasto,
  • różnorodność branży (catering Paleo, wege, dla sportowców, dla kobiet w ciąży) – wybór optymalnych fraz był kluczowym zadaniem.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Średnią miesięczna wyszukiwalność dla zaproponowanych fraz

Fraza kluczowaWyszukiwalność
firma cateringowa warszawa170
catering dla firm warszawa170
catering na imprezy warszawa170
catering na imprezę warszawa170
catering na domówkę warszawa110
catering na wesele warszawa70
catering na urodziny warszawa70
catering konferencje warszawa70
catering na imprezy domowe warszawa70
catering eventowy warszawa50
catering okolicznościowy warszawa50
catering urodzinowy warszawa50
catering biurowy warszawa50
catering do biura warszawa50
catering na komunię warszawa40
catering wigilijny dla firm warszawa40
catering biznesowy warszawa30
catering weselny warszawa30
catering firmowy warszawa20
catering na konferencje warszawa20
catering na przyjęcia warszawa20
catering na przyjęcie warszawa20
catering dietetyczny dla firm warszawa20
catering na eventy warszawa10
catering plenerowy warszawa10
catering na sylwestra warszawa20
catering warszawa imprezy10
catering świąteczny dla firm warszawa10
jedzenie do biura warszawa10
oferta cateringowa dla firm warszawa10
Strona klienta
  • System – do zmiany; uniemożliwia pełną optymalizację
  • Historia domeny – strona była zarejestrowana miesiąc wcześniej
  • Zaindeksowane słowa kluczowe – brak
  • Analiza treści – konieczna rozbudowa
  • Podstrony – strona Klienta posiadała dedykowane podstrony
Konkurencja w TOP10
  • Zaindeksowane słowa kluczowe – konkurenci posiadają od 100 do 750 zaindeksowanych słów kluczowych
  • Analiza treści – strony konkurencyjne miały znaczenie bardziej rozbudowane treści
  • Historia domen – większość z nich istniała od roku i dłużej
Profil wyników
  • Geolokalizowanie – wyniki są geolokalizowalne w znacznej części
  • Agregatory ofert – występują w niewielkim stopniu, na przykład Groupon
  • Konkurencyjność dla fraz – średnia dla najważniejszych słów kluczowych, stosunkowo niska dla bardziej precyzyjnych
Podsumowanie

Na podstawie przeprowadzonej przez nas analizy strony Klienta, witryn konkurencji oraz specyfiki branży przygotowaliśmy dedykowaną strategię poprawy pozycji firmy Klienta w wyszukiwarce.
Nowa strona internetowa była jej kluczowym aspektem, ponieważ pozwalałaby nam dokonywać wszystkich niezbędnych optymalizacji. Kolejnym bardzo ważnym punktem stworzenia oferty był precyzyjny dobór słów kluczowych. Konkurowanie ze wszystkimi cateringami w Warszawie było niewykonalne i mijało się z celem, tym bardziej, że Klient posiadał mocno sprecyzowaną ofertę – catering biznesowy, okolicznościowy i eventowy. W związku z tym zaproponowaliśmy jedynie ściśle dopasowane frazy, zawężone do lokalizacji warszawskiej. Dzięki temu na stronę będą trafiać osoby zainteresowane usługami oferowanymi przez naszego Klienta, a efekty pozycjonowania będą widoczne już po krótkim czasie.