Jak dobraliśmy frazy kluczowe w branży cateringowej

Opis klienta

Klient specjalizuje się głównie w obsłudze cateringowej firm, eventów, imprez okolicznościowych oraz wydarzeń plenerowych.

Branża
cateringowa
Miejsce działania
Warszawa
Budżet klienta
ok. 1500 zł miesięcznie
Cel

Klientowi zależało na wzroście pozycji na kluczowe dla niego frazy:

  • catering biznesowy (obsługa firm),
  • catering okolicznościowy,
  • catering plenerowy,
  • catering na eventy.
Widoczność domeny

Strona powstała w kreatorze, ale po uruchomieniu była praktycznie niewidoczna w internecie. Wynikało to z tego, że witryna nie została zaindeksowana w wyszukiwarce na żadne słowo kluczowe! Ruch na niej generowali jedynie… właściciele.

Potencjalne trudności
  • strona stworzona w kreatorze – brak możliwości rozbudowania i optymalizacji,
  • konieczność stworzenia nowej witryny – nowa strona oparta na systemie WordPress, którą można rozbudowywać pod działania SEO,
  • lokalizacja firmy – Warszawa to bardzo konkurencyjne miasto,
  • różnorodność branży (catering Paleo, wege, dla sportowców, dla kobiet w ciąży) – wybór optymalnych fraz był kluczowym zadaniem.
Proces doboru fraz
Dobranie słów kluczowych

Średnią miesięczna wyszukiwalność dla zaproponowanych fraz

Fraza kluczowa Wyszukiwalność
firma cateringowa warszawa 170
catering dla firm warszawa 170
catering na imprezy warszawa 170
catering na imprezę warszawa 170
catering na domówkę warszawa 110
catering na wesele warszawa 70
catering na urodziny warszawa 70
catering konferencje warszawa 70
catering na imprezy domowe warszawa 70
catering eventowy warszawa 50
catering okolicznościowy warszawa 50
catering urodzinowy warszawa 50
catering biurowy warszawa 50
catering do biura warszawa 50
catering na komunię warszawa 40
catering wigilijny dla firm warszawa 40
catering biznesowy warszawa 30
catering weselny warszawa 30
catering firmowy warszawa 20
catering na konferencje warszawa 20
catering na przyjęcia warszawa 20
catering na przyjęcie warszawa 20
catering dietetyczny dla firm warszawa 20
catering na eventy warszawa 10
catering plenerowy warszawa 10
catering na sylwestra warszawa 20
catering warszawa imprezy 10
catering świąteczny dla firm warszawa 10
jedzenie do biura warszawa 10
oferta cateringowa dla firm warszawa 10
Strona klienta
  • System – do zmiany; uniemożliwia pełną optymalizację
  • Historia domeny – strona była zarejestrowana miesiąc wcześniej
  • Zaindeksowane słowa kluczowe – brak
  • Analiza treści – konieczna rozbudowa
  • Podstrony – strona Klienta posiadała dedykowane podstrony
Konkurencja w TOP10
  • Zaindeksowane słowa kluczowe – konkurenci posiadają od 100 do 750 zaindeksowanych słów kluczowych
  • Analiza treści – strony konkurencyjne miały znaczenie bardziej rozbudowane treści
  • Historia domen – większość z nich istniała od roku i dłużej
Profil wyników
  • Geolokalizowanie – wyniki są geolokalizowalne w znacznej części
  • Agregatory ofert – występują w niewielkim stopniu, na przykład Groupon
  • Konkurencyjność dla fraz – średnia dla najważniejszych słów kluczowych, stosunkowo niska dla bardziej precyzyjnych
Podsumowanie

Na podstawie przeprowadzonej przez nas analizy strony Klienta, witryn konkurencji oraz specyfiki branży przygotowaliśmy dedykowaną strategię poprawy pozycji firmy Klienta w wyszukiwarce.
Nowa strona internetowa była jej kluczowym aspektem, ponieważ pozwalałaby nam dokonywać wszystkich niezbędnych optymalizacji. Kolejnym bardzo ważnym punktem stworzenia oferty był precyzyjny dobór słów kluczowych. Konkurowanie ze wszystkimi cateringami w Warszawie było niewykonalne i mijało się z celem, tym bardziej, że Klient posiadał mocno sprecyzowaną ofertę – catering biznesowy, okolicznościowy i eventowy. W związku z tym zaproponowaliśmy jedynie ściśle dopasowane frazy, zawężone do lokalizacji warszawskiej. Dzięki temu na stronę będą trafiać osoby zainteresowane usługami oferowanymi przez naszego Klienta, a efekty pozycjonowania będą widoczne już po krótkim czasie.