Jak dobraliśmy frazy kluczowe w branży cateringowej
Klient specjalizuje się głównie w obsłudze cateringowej firm, eventów, imprez okolicznościowych oraz wydarzeń plenerowych.
Klientowi zależało na wzroście pozycji na kluczowe dla niego frazy:
- catering biznesowy (obsługa firm),
- catering okolicznościowy,
- catering plenerowy,
- catering na eventy.
Strona powstała w kreatorze, ale po uruchomieniu była praktycznie niewidoczna w internecie. Wynikało to z tego, że witryna nie została zaindeksowana w wyszukiwarce na żadne słowo kluczowe! Ruch na niej generowali jedynie… właściciele.
- strona stworzona w kreatorze – brak możliwości rozbudowania i optymalizacji,
- konieczność stworzenia nowej witryny – nowa strona oparta na systemie WordPress, którą można rozbudowywać pod działania SEO,
- lokalizacja firmy – Warszawa to bardzo konkurencyjne miasto,
- różnorodność branży (catering Paleo, wege, dla sportowców, dla kobiet w ciąży) – wybór optymalnych fraz był kluczowym zadaniem.
Średnią miesięczna wyszukiwalność dla zaproponowanych fraz
Fraza kluczowa | Wyszukiwalność |
---|---|
firma cateringowa warszawa | 170 |
catering dla firm warszawa | 170 |
catering na imprezy warszawa | 170 |
catering na imprezę warszawa | 170 |
catering na domówkę warszawa | 110 |
catering na wesele warszawa | 70 |
catering na urodziny warszawa | 70 |
catering konferencje warszawa | 70 |
catering na imprezy domowe warszawa | 70 |
catering eventowy warszawa | 50 |
catering okolicznościowy warszawa | 50 |
catering urodzinowy warszawa | 50 |
catering biurowy warszawa | 50 |
catering do biura warszawa | 50 |
catering na komunię warszawa | 40 |
catering wigilijny dla firm warszawa | 40 |
catering biznesowy warszawa | 30 |
catering weselny warszawa | 30 |
catering firmowy warszawa | 20 |
catering na konferencje warszawa | 20 |
catering na przyjęcia warszawa | 20 |
catering na przyjęcie warszawa | 20 |
catering dietetyczny dla firm warszawa | 20 |
catering na eventy warszawa | 10 |
catering plenerowy warszawa | 10 |
catering na sylwestra warszawa | 20 |
catering warszawa imprezy | 10 |
catering świąteczny dla firm warszawa | 10 |
jedzenie do biura warszawa | 10 |
oferta cateringowa dla firm warszawa | 10 |
- System – do zmiany; uniemożliwia pełną optymalizację
- Historia domeny – strona była zarejestrowana miesiąc wcześniej
- Zaindeksowane słowa kluczowe – brak
- Analiza treści – konieczna rozbudowa
- Podstrony – strona Klienta posiadała dedykowane podstrony
- Zaindeksowane słowa kluczowe – konkurenci posiadają od 100 do 750 zaindeksowanych słów kluczowych
- Analiza treści – strony konkurencyjne miały znaczenie bardziej rozbudowane treści
- Historia domen – większość z nich istniała od roku i dłużej
- Geolokalizowanie – wyniki są geolokalizowalne w znacznej części
- Agregatory ofert – występują w niewielkim stopniu, na przykład Groupon
- Konkurencyjność dla fraz – średnia dla najważniejszych słów kluczowych, stosunkowo niska dla bardziej precyzyjnych
Na podstawie przeprowadzonej przez nas analizy strony Klienta, witryn konkurencji oraz specyfiki branży przygotowaliśmy dedykowaną strategię poprawy pozycji firmy Klienta w wyszukiwarce.
Nowa strona internetowa była jej kluczowym aspektem, ponieważ pozwalałaby nam dokonywać wszystkich niezbędnych optymalizacji. Kolejnym bardzo ważnym punktem stworzenia oferty był precyzyjny dobór słów kluczowych. Konkurowanie ze wszystkimi cateringami w Warszawie było niewykonalne i mijało się z celem, tym bardziej, że Klient posiadał mocno sprecyzowaną ofertę – catering biznesowy, okolicznościowy i eventowy. W związku z tym zaproponowaliśmy jedynie ściśle dopasowane frazy, zawężone do lokalizacji warszawskiej. Dzięki temu na stronę będą trafiać osoby zainteresowane usługami oferowanymi przez naszego Klienta, a efekty pozycjonowania będą widoczne już po krótkim czasie.