Case study - sklep.hydron.com.pl

Klient jest dostawcą hydrauliki siłowej. Zajmuje się produkcją i dystrybucją elementów złącznych hydrauliki siłowej niskiego i wysokiego ciśnienia. Prowadzi sklep internetowy.

Branża
e-commerce
Cel

wzrost ruchu

Efekt
1381 fraz w TOP 10
720% wzrost ruchu na stronie

Opinia klienta
quote

Z Grupą TENSE współpracujemy od sierpnia 2019 i jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów, jakie daje nam pozycjonowanie strony. Ruch na stronie jest kilka razy większy niż wcześniej, mamy coraz więcej klientów.

Mariusz Sząszor

Co zrobiliśmy?
Analiza

Aby dobrać odpowiednią strategię do promowania serwisu sklep.hydron.com.pl przeprowadziliśmy dokładną analizę serwisu. Wiedzieliśmy, że Klient wcześniej samodzielnie zajmował się promocją witryny w internecie. Udało mu się zbudować widoczność serwisu, jednak potencjał serwisu był dużo wyższy.

Wykorzystując dedykowane narzędzia oraz doświadczenie naszych specjalistów SEO zdiagnozowaliśmy następujące problemy:

  • ponad 900 stron ujawniało błąd 404 (brak strony) – po zmianie adresów URL nie zostały ustawione przekierowania do odpowiedników,
  • brak przekierowań wpływał bezpośrednio na utratę ruchu i spadek widoczności,
  • występowały duplikaty treści,
  • nie został w pełni wdrożony certyfikat SSL,
  • braki w linkowaniu wewnętrznym.
Dobranie słów kluczowych

Frazy do promocji witryny zostały dobrane na podstawie asortymentu oraz aktualnej widoczności w narzędziach Senuto, Semstorm oraz raportach z Google Search Console.

Uwzględniliśmy również propozycje Klienta. Musieliśmy jednak kilka z nich odrzucić, bowiem nie miały żadnej wyszukiwalności – oznacza to, że mimo obecności w TOP 10 nie generowałyby wejść do sklepu.

Finalnie ustaliliśmy z Klientem pakiet fraz, których pozycjonowanie przynosi mu realne korzyści biznesowe.

Optymalizacja

Optymalizację strony rozpoczęliśmy od wykonania i wdrożenia mapy przekierowań, czyli odnalezienia odpowiedników dla nieistniejących podstron po zmianie adresów URL w strukturze serwisu. Przekierowaliśmy stare adresy na nowe, co pomogło zatrzymać użytkowników w sklepie.

Pracowaliśmy również nad linkowaniem wewnętrznym – produkty sklepu podlinkowaliśmy z katalogu umieszczonego w domenie głównej Klienta, co zwiększyło efekty pozycjonowania.

Poprawnie wdrożyliśmy certyfikat SSL. Regularnie poprawiamy kod strony, dbamy o to, by boty wyszukiwarek nie miały żadnych problemów z odczytem i dostępem do witryny, uzupełniamy i rozwijamy treści, a także optymalizujemy pod frazy, na które witryna zdobywa widoczność w Senuto, Semstorm czy Google Search Console.

Tworzenie treści

Treści w obrębie serwisu miejscami były zduplikowane, czasami wyświetlały się pod różnymi adresami URL, wymagały rozszerzenia lub nasycenia frazami. Zmiany wdrażaliśmy pod okiem Klienta, który jest ekspertem w swojej dziedzinie i czuwał, aby prezentowane treści były wysokiej jakości i jednocześnie dostosowane pod SEO.

Dokonaliśmy zmian w tytułach, opisach meta oraz w treści właściwej – począwszy od poprawy struktury, optymalizacji treści nagłówków Hx, skończywszy na przeredagowaniu duplikatów lub rozszerzeniu treści.

Linkowanie

Początkowa analiza uwidoczniła, że strona sklep.hydron.com.pl powinna zdobyć więcej linków, aby móc rankingować na poszczególne frazy i zdobywać coraz większą widoczność, a tym samym ruch.

Zaplanowaliśmy więc długoterminową strategię pozyskiwania nowych odnośników – zarówno w katalogach typu NAP, jak i dedykowanych do linkowania konkretnych produktów.