Case study - florexpol.eu

Firma jest liderem branży sprzedaży wysyłkowej roślin na terenie całej Polski. Od ponad 25 lat pomaga miłośnikom ogrodnictwa w rozwijaniu swojej pasji. Większość roślin pochodzi o rodzimych producentów oraz z najlepszych szkółek holenderskich.

Branża
e-commerce
Domena
Cel

wzrost pozycji

Efekt
160 fraz w TOP 10

Opinia klienta
quote

Ponieważ jako sprzedawcy oferujemy szeroką ofertę zarówno bardzo popularnych produktów, jak i tych bardziej specjalistycznych, zależy nam przede wszystkim na umożliwieniu Klientom odnalezienia dokładnie tego, czego potrzebują. Dzięki Grupie TENSE to się udało. Optymalizacja umożliwiła naszej stronie florexpol.eu zająć i utrzymać wysokie pozycje na większości pozycjonowanych fraz.

Tomasz Celejowski, Prezes

Co zrobiliśmy?
Analiza

Analiza strony wykazała dużą liczbę błędów w serwisie jak np. nadmierne oraz nieprawidłowe użycie znaczników hx czy duplikaty wewnętrzne opisów kategorii. Ważnym elementem optymalizacji okazało się odpowiednie przemodelowanie struktury drzewa kategorii.

Istotne było dostosowanie nazw kategorii oraz produktów do zapytań użytkowników. Wszystkie kluczowe kategorie, jak i strona główna, nie posiadały w polu ATF (ang. Above The Fold) tematycznych opisów, które zwiększają wartość serwisu. Treści w kategoriach były umieszczone nisko, w okolicach stopki. Cały serwis wymagał również optymalizacji sekcji head.

Dobranie słów kluczowych

Oferta sklepu obejmowała od początku bardzo rozbudowane drzewo kategorii, z którego nie trudno było wyciągnąć najważniejsze i główne frazy do pozycjonowania.

Ze względu na sezonowość branży wybrane zostały zarówno frazy z wysoką wyszukiwalnością latem jak i zimą. Odpowiednie dobranie skorelowanych ze sobą fraz długiego ogona pozwoliło wypozycjonować do TOP 3 frazy „nasiona” i „nasiona sklep”.

Optymalizacja

Prace rozpoczęliśmy od poprawy globalnych błędów w całym serwisie. Zlikwidowaliśmy duplikaty, nadmiarowe znaczniki hx (w tym h1), usunęliśmy ukryte elementy z kodu. Wszystko po to, aby uniknąć obniżenia pozycji serwisu. Przy współpracy z Klientem ustaliliśmy nową strukturę kategorii oraz ich nazw odpowiednią do pozycjonowanych fraz kluczowych, co pozwoliło rozpocząć prace pod kątem budowania tematyki serwisu.

Tworzenie treści

Usunęliśmy duplikaty i zadbaliśmy o odpowiednią optymalizację treści oraz meta tagów pod kątem fraz kluczowych. Poprawiliśmy wygląd kategorii, aby obejmowała ona krótki opis z możliwością rozwinięcia oraz tematyczny nagłówek w znacznikach h1.

Linkowanie

Pomimo tego, iż serwis trafił do nas po wcześniejszych działaniach optymalizacyjnych przez inną agencję, został potraktowany przez nas podobnie jak „świeża” domena. Profil linkowy był mocno ukierunkowany na frazy kluczowe, co mogłoby zostać uznane przez Google jako nienaturalne. Brakowało w nim typowo naturalnych linków z nazwą domeny, brandu czy po prostu adresem URL w tekście zakotwiczenia. Z tego powodu w celu naturalizacji profilu linkowego rozpoczęliśmy prace nad dostarczeniem linków wizytówek z wysokiej jakości katalogów firmowych.

Ponieważ serwis częściowo posiadał pozycje w TOP 30 oraz miał już wiele linków z różnych katalogów, do których nie mieliśmy dostępu, proces publikacji odnośników musiał być przemyślany, aby stosunek tematycznych linków do wszystkich fraz był naturalny.

Publikacje linków pod frazy kluczowe rozpoczęliśmy od najważniejszych dla klienta kategorii, aby wiele podstron równomiernie otrzymywało ich podobną liczbę. Akcje dzieliliśmy na etapy, pomiędzy którymi wdrażaliśmy poprawki optymalizacyjne. Cały proces budowania profilu linkowego musiał być rozłożony na kilka miesięcy ze względu na pozycjonowanie dużej liczby fraz oraz konieczność zadbania o naturalny przyrost linków w czasie.