Case study - drewhome.com.pl

Firma specjalizuje się w budowie domów szkieletowych. Działa głównie na Śląsku i w Małopolsce, ale buduje także za granicą. Ich domy cechują się wytrzymałością, trwałością i energooszczędnością.

Branża
budowlana
Cel

wzrost pozycji

Efekt
72 frazy w TOP 10

Opinia klienta
quote

W biznesie kierujemy się profesjonalizmem i stosujemy jedynie nowatorskie rozwiązania. To właśnie połączyło nas z Grupą TENSE. Dzięki ich kwalifikacjom nasza strona została wysoko wypozycjonowana, a oferta stała się szeroko dostępna dla potencjalnych klientów w bardzo krótkim czasie. Szczególnie to podkreślamy biorąc pod uwagę, do jak wąskiego grona odbiorców skierowana jest nasza oferta

Co zrobiliśmy?
Analiza

Serwis został utworzony w systemie CMS, który nie umożliwiał wprowadzenia niektórych ze standardowo wykonywanych prac optymalizacyjnych. Z powodu braku możliwości uzyskania danych dostępowych do serwera FTP, nasza analiza skupiła się głównie na elementach, które można było zoptymalizować za pomocą samego panelu administracyjnego. Niezbędna okazała się optymalizacja sekcji head, nagłówków oraz treści pod kątem pozycjonowanych słów kluczowych.

Dobranie słów kluczowych

Wybraliśmy ogólne frazy związane z działalnością klienta, takie jak:

  • domy szkieletowe,
  • domy kanadyjskie,
  • domy energooszczędne,

które charakteryzują się wysoką wyszukiwalnością. W celu wsparcia ich pozycjonowania, dobraliśmy także słowa kluczowe powiązane z daną lokalizacją, jak:

  • domy szkieletowe Śląsk,
  • domy szkieletowe małopolska,
  • domy kanadyjskie Śląsk

oraz zwroty tzw. długiego ogona, np.:

  • domy szkieletowe producent,
  • domy kanadyjskie budowa,
  • domy szkieletowe projekty,
  • domy energooszczędne pod klucz.

Pomogły one wypromować ogólnopolskie, najbardziej konkurencyjne frazy.

Optymalizacja

Ze względu na ograniczone możliwości wprowadzania zmian poprzez system CMS oraz brak dostępu do silnika strony z poziomu serwera FTP, wykonanie pełnej optymalizacji serwisu było niemożliwe. Z tego powodu nasi specjaliści zaczęli od optymalizacji sekcji head pod kątem wybranego zestawu słów kluczowych.

Oprócz tytułów i opisów meta description zoptymalizowaliśmy również meta tagi robots, by roboty wyszukiwarek mogły swobodnie indeksować kluczowe podstrony witryny oraz, by nie indeksowały podstron o niskiej wartości. W trakcie pozycjonowania strony, klient postanowił zlikwidować drugi serwis o tej samej tematyce, który działał pod inną domeną i je połączyć. Musieliśmy zatem wprowadzić odpowiednie przekierowania z tematycznych podstron usuwanej domeny na ich odpowiedniki w pozycjonowanej domenie oraz odświeżyć optymalizację w promowanym serwis.

Tworzenie treści

Kolejnym etapem była rozbudowa treści wykonana na podstawie analizy konkurencji oraz modyfikacja nagłówków pod pozycjonowane frazy. Zespół copywriterów przystąpił do tworzenia wartościowych dla użytkowników i zawierających słowa kluczowe tekstów. Przy tej realizacji ważne było także stworzenie tekstów z tzw. długim ogonem, które celniej trafiają w potrzeby osób planujących budowę domu. Dzięki tej strategii witryna zaczęła rankigować. Poza tym strona stała się użyteczniejsza i pomocna dla internautów zainteresowanych tematyką budowlaną.

Linkowanie

Działania związane z link buildingiem na pierwszym etapie skupiły się na dodawaniu odnośników pod kątem wzmocnienia brandu strony. Dopiero w drugim etapie, już po optymalizacji kodu i treści witryny, budowanie profilu linkowego skierowane zostało na promowanie wybranych słów kluczowych. Dzięki temu witryna zaczęła osiągać lepsze wyniki w pierwszej kolejności na frazy z długiego ogona, a następnie na te najbardziej konkurencyjne wyrażenia.