Menu

Case study - cukierniasowa.pl

Zwycięski case w konkursie European Search Awards 2021. Jedna z najbardziej znanych marek w Polsce. Historia firmy sięga połowy ubiegłego wieku, kiedy ojciec obecnego właściciela otworzył swoją pierwszą cukiernię w Bydgoszczy. Dzisiaj słodkości z Cukierni Sowa kupimy niemal w każdym mieście w Polsce, a także poza granicami kraju.

Branża
cukiernicza

Cel

wzrost ruchu

wzrost pozycji

Efekt
20 000 więcej wejść na stronę w miesiąc

Wykres wzrostu ruchu strony cukierniasowa.pl

Co zrobiliśmy?

Analiza

Analizę wykonaliśmy na dwóch stronach – obowiązującym wówczas serwisie oraz testowej stronie, której uruchomienie planowane było na kilka tygodni po rozpoczęciu współpracy.

Bardzo ważne w ramach analizy i ustaleniu planu było uzgodnienie zakresu współpracy z firmą realizującą projekt nowej witryny, do której migracji się przygotowywaliśmy. Kluczowa dla nas była kwestia tego, aby nie straciła na widoczności.

Dobranie słów kluczowych

400 słów kluczowych. Tyle wyrażeń wybraliśmy w początkowym etapie pozycjonowania strony. Przy ich doborze uwzględniliśmy potrzeby i rekomendacje Klienta, które dotyczyły pozycjonowania fraz na konkretne lokalizacje.

Wybraliśmy zatem zarówno frazy lokalne kierujące do cukierni w różnych miastach w Polsce, jak i frazy produktowe, skupiające się na ofercie.

Z racji tego, że asortyment cukierni się zmienia, będziemy do niego dopasowywać zestawy pozycjonowanych wyrażeń.

Optymalizacja

Naszym priorytetem, przed migracją nowej strony, było uporządkowanie kwestii subdomen na poprzedniej witrynie, linkowania między nimi oraz konsolidacji wersji mobilnej z desktopową.

Równolegle prowadziliśmy prace typowo techniczne, które dotyczyły:

  • optymalizacji opisów meta tagów, w tym opisu strony,
  • linkowania wewnętrznego i powiązania treści na witrynie,
  • konfiguracji Google Analytics i Google Search Console.

Obok wprowadzania zmian na obowiązującą wówczas stronę stworzyliśmy szczegółowe wytyczne optymalizacyjne dla firmy realizującej nowy serwis Klienta, w których wykazaliśmy także konieczność optymalizacji wersji językowych, wyeliminowania stron bliźniaczych, poprawienie poruszania się po stronie oraz optymalizacji obrazów pod wytyczne SEO.

Tworzenie treści

Z racji tego, że Google jest wyszukiwarkę tekstową, na stronie nie mogło zabraknąć nasyconych frazami kluczowymi treści oraz ciekawych dla użytkowników artykułów.

Nasz zespół copywriterów przygotował zarówno treści do poszczególnych podstron jak i cały czas pracuje nad tworzeniem tekstów blogowych. Dzielimy się w nich poradami odnośnie pieczenia, prezentujemy wyroby cukierni i przedstawiamy nowinki z branży. Tematykę artykułów ustalamy z Klientem, aby jak najlepiej odpowiadała jego potrzebom.

Do tej pory napisaliśmy ponad 200 000 znaków!

Linkowanie

Planując proces linkowania, istotne jest jego dobre rozłożenie w czasie i dołożenie wszelkich starań, aby był naturalny. Dzisiaj o sukcesie strony w wyszukiwarce nie decyduje tylko liczba odnośników do witryny, ale ich jakość.

W przypadku strony cukierniasowa.pl skupiliśmy się na uzupełnieniu profilu linkowego pod kątem konkretnych wyrażeń oraz przywróceniu odnośników, które uległy zerwaniu na wersji mobilnej serwisu.

Działania dodatkowe

Bardzo dobre wyniki, które osiągnęliśmy, były możliwe dzięki udanej współpracy na linii Klient-agencja. Krytycznym momentem był dzień migracji strony. Trzymaliśmy rękę na pulsie, aby natychmiast wprowadzić niezbędne poprawki optymalizacyjne, pozwalające utrzymać dotychczas wypracowany ruch.