Poradnia Profilaktyki i Leczenia Bezsenności

Poradnia Profilaktyki i Leczenia Bezsenności oferuje konsultacje psychoterapeutyczne i udział w terapii behawioralno-poznawcza zaburzeń snu. Działa w ramach Instytutu Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Osobowości INZPiRO, który specjalizuje się w udzielaniu pomocy z zakresu psychiatrii, psychologii i psychoterapii.

Branża
medyczna
Domena
Cel

wzrost pozycji

Efekt
62 frazy w TOP 10
Co zrobiliśmy?
Analiza

Witryna posiadała wiele podobnych do siebie podstron, które powielały informacje i nie były dostatecznie czytelne dla internautów. Poza tym część z nich była pusta lub miała niską jakość, co mogłoby zostać ocenione jako tzw. shallow content, za które Google potrafi znacząco obniżać wartość serwisu. Zaliczały się do nich również nieprzetłumaczone wersje językowe, które generowały dużą liczbę nieużytecznych podstron oraz nieprawidłowo używane znaczniki Hx. Serwis nie posiadał odpowiedniej struktury oraz głównej nawigacji, która ułatwiałaby dotarcie do najważniejszych podstron. Linki do nich znajdowały się na samym dole serwisu w stopce, bez żadnego ich tematycznego pogrupowania.

Chcieliśmy zwiększyć wiarygodność, praktyczność i intuicyjność witryny dla Klientów, polepszyć jej pozycję w wyszukiwarce, a pośrednio zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i poprawić jej ocenę. Przeprowadziliśmy więc szczegółową analizę serwisu, która wykazała potrzebę rozbudowania witryny o większą ilość użytecznych i wartościowych dla potencjalnych użytkowników informacji. Oprócz tego analizy techniczne serwisu wskazały konieczność optymalizacji meta tagów title i description w całym serwisie.

Dobranie słów kluczowych

Początkowo głównymi pozycjonowanymi frazami były:

  • bezsenność,
  • problemy snu
  • zaburzenia snu.

Aby zwiększyć liczbę pozycjonowanych fraz kluczowych posłużyliśmy się planerem słów kluczowych w narzędziach Google AdWords, dzięki któremu znaleźliśmy dużą liczbę fraz związanych z tematyką serwisu z dostatecznie wysoką wyszukiwalnością.

Jako dodatkowe, wartościowe frazy wybraliśmy wyrażenia informujące użytkowników jak przeciwdziałać problemowi braku snu oraz frazy pytające typu:

  • jak szybko zasnąć,
  • dlaczego nie mogę zasnąć.

Zwiększyły one szanse witryny na zajęcie na topowych pozycji. Ponadto, chcąc wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników poszukujących informacji dotyczących bezsenności, dodaliśmy frazy typu: „brak snu“ i „sposoby na zaśnięcie”. Aby strona nie informowała wyłącznie o bezsenności, ale dotyczyła też ogólnie tematu snu, poszerzyliśmy zbiór fraz o powiązane z hipersomnią: „

  • nadmierna senność,
  • senność przyczyny,
  • ciągłe zmęczenie i senność.
Optymalizacja

Oprócz podstron z tematycznymi artykułami, dodaliśmy i zoptymalizowaliśmy również podstrony „O nas“, „FAQ“ czy „Nasi specjaliści“, co przełożyło się na większe zaufanie użytkowników wobec serwisu.

Kolejną kluczową kwestią było odpowiednie podlinkowanie w serwisie nowych podstron. Stworzona i rozbudowana została główna, górna nawigacja wraz z działem „Bezsenność“ i jego podstronami, które odpowiadają na wiele poruszanych we frazach tematów.

Po optymalizacji struktury serwisu oraz kluczowych dla pozycjonowania podstron konieczne było przekierowanie wszystkich starych, niepotrzebnych adresów, które wcześniej zostały zaindeksowane oraz wykonanie optymalizacji meta tagów title i description pod kątem pozycjonowanych fraz dla każdej z tematycznych podstron.

Po pierwszych efektach w postaci wzrostów pozycji w wyszukiwarce, zostały dodane oceny użytkowników w postaci „gwiazdek“ na kluczowych podstronach wraz z nałożeniem na nie tzw. mikrodanych, zgodnych ze standardem schema.org, co dodatkowo pozwoliło wyróżnić się w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch na stronie.

Optymalizacja wszystkich poszczególnych podstron w serwisie i zwiększenie tematyczności nowego działu „Bezsenność“ w końcu przyczyniła się do uzyskania pozycji w TOP 3 na najważniejszą frazę, jaką jest „bezsenność“.

Tworzenie treści

W celu optymalizacji serwisu w pierwszej kolejności zadbaliśmy o content strony, aby z kilku mniej wartościowych podstron, które znajdowały się w serwisie, stworzyć porządnie rozbudowane i użyteczne artykuły tematyczne. Po przeprowadzeniu analizy zainteresowania internautów, określiliśmy, jakiego typu tematy podstron najczęściej pojawiają się na czołowych pozycjach i utworzyliśmy artykuły odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. W ten sposób powstały użyteczne i merytoryczne poradniki, które odpowiadały algorytmom Google, ale przede wszystkim stanowią wartość dla użytkoników. Ponadto odpowiednia optymalizacja tekstów, jak np. ich sformatowanie, wdrożenie znaczników Hx czy zastosowanie list wypunktowanych, pozwoliło zwiększyć czytelność treści.

Linkowanie

Naszym głównym celem było jak najlepsze zdywersyfikowanie całego profilu linkowego, aby zdecydowana większość odnośników była naturalna (URL i brand), a co za tym idzie zgodna z wymaganiami Google. Dodanie pomocniczych fraz pozwoliło mocniej zróżnicować tematykę wpisów wraz z ich odnośnikami do strony. Oprócz tego różnicowaniu poddane zostały typy serwisów linkujących, bowiem zaczęliśmy kierować do strony odnośniki z naszych autorskich, tematycznych serwisów o zdrowiu i problemach medycznych. Ponadto część linków została dostarczona z forów tematycznych i wartościowych ogólnopolskich katalogów, co dodatkowo zwiększyło wiarygodność witryny.

Odpowiednie dobranie liczby, typów linków oraz ich tzw. anchor text pozwoliło na wypracowanie wysokich pozycji na najtrudniejsze frazy, które już same w sobie zapewniły znaczący ruch na stronie.