ul. Wolsztyńska 5, 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

Wybierz branżę i poznaj genezę sukcesu

Case Study bezsennosc.pl

Bezsenność

Strona WWW:

bezsennosc.pl


Facebook:

Zobacz profil


Lokalizacja:

ul. Sienna 72, 00-833 Warszawa

O firmie Bezsenność

Instytut Zdrowia Psychicznego i Rozwoju Osobowości INZPiRO to prywatna instytucja specjalizująca się w udzielaniu pomocy z zakresu psychiatrii, psychologii i psychoterapii. Oprócz wsparcia w trudnych sytuacjach życiowych czy pomocy w rozwoju osobistym, INZPiRO prowadzi Poradnię Profilaktyki i Leczenia Bezsenności, oferując swoim pacjentom konsultacje psychoterapeutyczne i udział w terapii behawioralno-poznawcza zaburzeń snu.


CEL: Zwiększenie ruchu w serwisie

1

Analiza

strony WWW klienta

Strona posiadała wiele podobnych do siebie podstron, które powielały informacje i nie były dostatecznie czytelne dla internautów.

Dodatkowo w obrębie strony znajdowała się duża ilość pustych lub niskiej jakości podstron, które mogłyby zostać ocenione jako tzw. shallow content, za które Google potrafi znacząco obniżać wartość serwisu. Do tego typu podstron zaliczały się również nieprzetłumaczone wersje językowe, które generowały dużą ilość nieużytecznych podstron oraz nieprawidłowo używane znaczniki Hx.
Serwis nie posiadał także odpowiedniej struktury oraz głównej nawigacji, która ułatwiałaby dotarcie do najważniejszych podstron. Linki do nich znajdowały się na samym dole serwisu w stopce, bez żadnego ich tematycznego pogrupowania.

Chcieliśmy zwiększyć wiarygodność, praktyczność i intuicyjność witryny dla klientów, polepszyć jej pozycję w wyszukiwarce, a pośrednio zwiększyć liczbę odwiedzin na stronie i poprawić jej ocenę. Przeprowadziliśmy więc szczegółową analizę serwisu, która wykazała potrzebę rozbudowania witryny o większą ilość użytecznych i wartościowych dla potencjalnych użytkowników informacji. Oprócz tego analizy techniczne serwisu wskazały konieczność optymalizacji meta tagów title i description w całym serwisie.

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

Fraza Miesięczna wyszukiwalność*
hipersomnia 14800
bezsenność 12100
jak szybko zasnąć 9900
problemy ze snem 2900
jak zasnąć 2900
bezsenność w ciąży 1600
zaburzenia snu 1600
brak snu 1300
sposoby na sen 880
przyczyny bezsenności 585

Początkowo głównymi pozycjonowanymi frazami były „bezsenność“ oraz „problemy snu” lub „zaburzenia snu”. W celu zwiększenia ilości pozycjonowanych fraz kluczowych posłużyliśmy się planerem słów kluczowych w narzędziach Google AdWords, dzięki któremu znaleźliśmy dużą ilość fraz związanych z tematyką serwisu z dostatecznie wysoką wyszukiwalnością. Jako dodatkowe frazy, które znacząco przełożyły się na ruch w serwisie oraz tym samym pozwoliły zdywersyfikować nasycenie frazami na całej stronie, wybrane zostały wyrażenia z informujące użytkowników jakie przeciwdziałać problemowi braku snu oraz frazy pytające typu: „jak szybko zasnąć“, „dlaczego nie mogę zasnąć“. Zwiększyły one szanse witryny na wywindowanie w wyszukiwarce na topowe pozycje. Ponadto, chcąc wyjść naprzeciw potrzebom użytkowników poszukujących informacji dotyczących bezsenności, dodane zostały frazy typu: „brak snu“, „sposoby na zaśnięcie”. Aby strona nie informowała wyłącznie o bezsenności, ale dotyczyła też ogólnie tematu snu, dodane zostały frazy dotyczące choroby, jaką jest hipersomnia. Dla niej dobrane zostały frazy „nadmierna senność“, „senność przyczyny“, „ciągłe zmęczenie i senność” i inne.

Dzięki tak urozmaiconej grupie fraz, mogliśmy odpowiedzieć użytkownikom na najczęstsze pytanie związane z bezsennością i tematyką snu.

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

W celu optymalizacji serwisu w pierwszej kolejności zadbaliśmy o content strony, aby z kilku mniej wartościowych podstron, które znajdowały się w serwisie, stworzyć porządnie rozbudowane i użyteczne artykuły tematyczne. Po przeprowadzeniu analizy zainteresowania internautów, określiliśmy, jakiego typu tematy podstron najczęściej pojawiają się na czołowych pozycjach i utworzyliśmy artykuły odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. W ten sposób powstały użyteczne i merytoryczne poradniki, które odpowiadały algorytmom Google przez zdecydowanie większą ilość wartościowych informacji. Ponadto odpowiednia optymalizacja tekstów, jak np. ich sformatowanie, wdrożenie znaczników Hx czy zastosowanie list wypunktowanych, pozwoliło zwiększyć czytelność treści.
Oprócz podstron z tematycznymi artykułami, dodaliśmy i zoptymalizowaliśmy również podstrony typu „O nas“, „FAQ“ czy „Nasi specjaliści“, co przełożyło się na większe zaufanie użytkowników wobec serwisu.
Kolejną kluczową kwestią było odpowiednie podlinkowanie w serwisie nowych podstron. Stworzona i rozbudowana została główna, górna nawigacja wraz z działem „Bezsenność“ i jego podstronami, które odpowiadają na wiele poruszanych we frazach tematów.

Po optymalizacji struktury serwisu oraz kluczowych dla pozycjonowania podstron konieczne było przekierowanie wszystkich starych, niepotrzebnych adresów, które wcześniej zostały zaindeksowane oraz wykonanie optymalizacji meta tagów title i description pod kątem pozycjonowanych fraz dla każdej z tematycznych podstron.
Po pierwszych efektach w postaci wzrostów pozycji w wyszukiwarce, zostały dodane oceny użytkowników w postaci „gwiazdek“ na kluczowych podstronach wraz z nałożeniem na nie tzw. mikrodanych, zgodnych ze standardem schema.org, co dodatkowo pozwoliło wyróżnić się w wynikach wyszukiwania i zwiększyć ruch na stronie.
Optymalizacja wszystkich poszczególnych podstron w serwisie i zwiększenie tematyczności nowego działu „Bezsenność“ w końcu przyczyniła się do uzyskania pozycji w TOP3 na najważniejszą frazę, jaką jest „bezsenność“.

optymalizacja treści podstron

optymalizacja znaczników html

odpowiednie formatowanie treści

optymalizacja nawigacji wewnętrznej

przekierowania wewnętrzne

wdrożenie elementów interakcji z użytkownikiem

wdrożenie znaczników schema.org

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

Z początku wszystkie publikowane odnośniki dotyczyły fraz związanych z bezsennością, co mogło być źle odebrane przez algorytmy Google. Naszym głównym celem było jak najlepsze zdywersyfikowanie całego profilu linkowego, aby zdecydowana większość odnośników była naturalna (URL i brand). Dodanie pomocniczych fraz pozwoliło mocniej zróżnicować tematykę wpisów wraz z ich odnośnikami do strony. Oprócz tego różnicowaniu poddane zostały typy serwisów linkujących, bowiem zaczęliśmy kierować do strony odnośniki z naszych autorskich, tematycznych serwisów o zdrowiu i problemach medycznych. Ponadto część linków została dostarczona z forów tematycznych i wartościowych ogólnopolskich katalogów, co dodatkowo zwiększyło wiarygodność witryny.

Odpowiednie dobranie ilości typów linków oraz ich tzw. anchor textów pozwoliło na wypracowanie wysokich pozycji na najtrudniejsze frazy, które już same w sobie załatwiły znaczący ruch na stronie.

5

Efekt

naszych działań

Opinia klienta

Na co dzień pomagamy naszym klientom, wspieramy ich i dbamy o ich dobre samopoczucie. Również w przypadku naszej strony zależało nam na tym, aby osoby szukające pomocy, znalazły ją jak najszybciej, by kontakt z nami był możliwie ułatwiony. Zależało nam także na tym, aby dzielić się wiedzą z pacjentami. Specjaliści z Grupy TENSE pomogli nam osiągnąć ten cel poprzez poprawienie struktury strony i treści, a także pomoc w tworzeniu artykułów, które odpowiadają na najczęstsze pytania naszych pacjentów.


Jaroslaw Ławniczak
Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
Zdrowie
4.8 (96.67%) z 6 głosów

Zaufali nam:

  • PWN
  • Komputronik Biznes
  • Uniwersytet Adama Mickiewicza
  • sanacjafirm.pl
  • tpay.com
  • BZWBK Leasing
  • Apteka Gemini
  • TESA
  • The North Face
  • Szpot
  • Grupa Fachowiec
  • Poznań Film Commission
  • Melinski Minuth
  • Qpony
  • Ziebart
  • LeasePlan
  • Gerard
  • SuperSportowy.pl
  • Asma Nieruchomości