Firma od ponad dwudziestu lat wykonuje balustrady, schody, bramy przesuwne i meble z konstrukcjami stalowymi. W chwili rozpoczęcia współpracy z Grupą TENSE rozszerzała swoją działalności z Wielkopolski na cały kraj.

Branża
budowlana
Domena
Cel

wzrost pozycji

Efekt
12 fraz w TOP 10
Opinia klienta

Już po pierwszym miesiącu od nawiązania współpracy strona www.balusteel.eu zaczęła osiągać coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Po niedługim czasie uzyskała wysokie, stabilne pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu do naszej firmy trafia trzy razy więcej zainteresowanych Klientów. Firma BaluSteel w końcu pracuje na pełnych obrotach, a liczba zleceń jest naprawdę satysfakcjonująca.

Łukasz Wieczorek, Współwłaściciel

Co zrobiliśmy?
Analiza

Po analizie domeny balusteel.pl zdiagnozowaliśmy nienaturalną liczbę szkodliwych linków, mogących zaburzyć prawidłowy przebieg pozycjonowania. Podjęliśmy decyzję o rejestracji nowej domeny – balusteel.eu. Była to podstawa do przygotowania oraz wdrożenia spójnej i kompleksowej strategii działań.

Dobranie słów kluczowych

Przy doborze słów kluczowych najpierw dokładnie przeanalizowaliśmy stronę Klienta oraz witryny konkurencji. Skorzystaliśmy także z sugestii Planera Słów Kluczowych Google Adwords, który pomógł nam w wyborze najczęściej wyszukiwanych fraz.

Na tej podstawie wybraliśmy słowa kluczowe ściśle sprecyzowane, jak „balustrady balkonowe Poznań”, „balustrady szklane Poznań” czy „balustrady balkonowe ze stali nierdzewnej Poznań”, opierając się tym samym na modelu pozycjonowania tzw. long tail. Słowa kluczowe z długim ogonem mają co prawda mniejszą liczbą wyszukiwań, jednak docierają do internautów, ze sprecyzowanymi potrzebami, szukających konkretnych rozwiązań. Ta przemyślana strategia szybko zaczęła przynosić efekty.

Dodatkowo zdecydowaliśmy się także na pozycjonowanie słów kluczowych o bardzo wysokiej konkurencyjności bez wskazania lokalizacji, jak „producent balustrad”  czy „balustrady schodowe”, aby zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów z całej Polski. Łącznie wybraliśmy 15 fraz kluczowych zoptymalizowanych pod ofertę usług BaluSteel.

Optymalizacja

Wybrane słowa kluczowe stały się podstawą optymalizacji strony. Aby móc zbudować stabilną sieć linków zewnętrznych, najpierw poprawiliśmy strukturę witryny oraz opracowaliśmy skuteczne i perswazyjne opisy dla wyszukiwarki, co zwiększyło konwersję. Zoptymalizowaliśmy również wygląd i funkcjonalność strony poprzez:

  • optymalizację przekierowań,
  • poprawę linkowania wewnętrznego,
  • stworzenie mapy strony,
  • optymalizację nagłówków i meta tagów.
Tworzenie treści

Tworzenie treści do pozycjonowanych przez Grupę TENSE witryn to ważny element optymalizacji. Nasz zespół copywriterów przystąpił zatem do zapełniania witryny wartością treścią. Opisaliśmy główne usługi firmy, wytłumaczyliśmy specjalistyczną nomenklaturę oraz stworzyliśmy zakładkę Poradnik, w której opisaliśmy takie zagadnienia jak malowanie proszkowe czy cynkowanie ogniowe. W krótkich tekstach umieściliśmy frazy z długim ogonem, co pozytywnie wpłynęło na rankingowanie przez roboty Google, a co ważniejsze pozwoliło użytkownikom strony lepiej poznać specyfikę oferty naszego Klienta.

Linkowanie

Po zakończeniu działań optymalizacyjnych witryny przyszedł czas na pokazanie jej w sieci. Rozpoczęliśmy proces link buildingu. Linki do strony www.balusteel.eu pojawiły się na autorskim zapleczu, na stronach o zróżnicowanym profilu oraz o wysokich wartościach wskaźnika PageRank. Już po pierwszym miesiącu pozycje strony na wybrane frazy kluczowe podwyższyły się.