BaluSteel to wykonawca balustrad, schodów, bram przesuwnych, mebli oraz konstrukcji stalowych. Firma działa na rynku wielkopolskim od prawie 20 lat. Obecnie rozszerza działalność na całą Polskę, wzbogacając swoje portfolio o wiele udanych realizacji oraz stale powiększające się grono Klientów.
W momencie nawiązania współpracy (w sierpniu 2014) priorytetem firmy było zwiększenie liczby zainteresowanych Klientów oraz rozszerzenie obszaru swojej działalności. By odpowiedzieć na potrzebę Klienta, podjęliśmy działania z zakresu pozycjonowania.
CEL: Pozycja strony klienta w TOP3 w Google, zwiększenie ruchu i zapytań ofertowych na stronie www
Po analizie domeny balusteel.pl zdiagnozowaliśmy nienaturalną liczbę szkodliwych linków mogących zaburzyć prawidłowy przebieg pozycjonowania. Podjęliśmy decyzję o rejestracji nowej domeny dla Klienta. Nowa domena balusteel.eu była podstawą do przygotowania oraz wdrożenia spójnej i kompleksowej strategii działań.
Fraza | Miesięczna wyszukiwalność* |
---|---|
balustrady schodowe | 1000 |
balustrady nierdzewne | 1000 |
Na początku dokonaliśmy dokładnej analizy strony Klienta oraz stron firm konkurencyjnych zajmujących czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Skorzystaliśmy także z sugestii Google, wykorzystując dedykowane narzędzie – Planer Słów Kluczowych Google Adwords, który pomógł nam w wyborze najczęściej wyszukiwanych fraz kluczowych związanych z branżą Klienta. Wybrane słowa kluczowe przeanalizowaliśmy także pod kątem ich skuteczności oraz konkurencyjności.
Na tej podstawie wybraliśmy słowa kluczowe ściśle sprecyzowane, jak "balustrady balkonowe Poznań", "balustrady szklane Poznań" czy "balustrady balkonowe ze stali nierdzewnej Poznań", opierając się tym samym na modelu pozycjonowania tzw. long tail. Słowa kluczowe w tym modelu mają mniejszą liczbą wyszukań w Planerze Słów Kluczowych, jednak docierają do internautów, którzy mają sprecyzowane potrzeby i są zdecydowani na konkretną usługę. Dlatego model pozycjonowania long tail pozwala na znacznie wyższą konwersję z wybranych, precyzyjnych fraz.
Zdecydowaliśmy się także na słowa kluczowe o bardzo wysokiej konkurencyjności bez wskazania lokalizacji, jak "producent balustrad" czy "balustrady schodowe", aby zwiększyć zainteresowanie potencjalnych klientów z całej Polski. Łącznie wybraliśmy 15 fraz kluczowych zoptymalizowanych pod ofertę usług BaluSteel.
Wybrane keywordy stały się podstawą optymalizacji strony www.balusteel.eu. Aby móc zbudować stabilną sieć linków zewnętrznych, najpierw poprawiliśmy strukturę witryny oraz opracowaliśmy skuteczne i perswazyjne opisy dla wyszukiwarki, co zwiększyło konwersję. Zoptymalizowaliśmy również wygląd i funkcjonalność strony, podejmując szereg działań:
optymalizacja tekstów pod kątem SEO
usunięcie duplikatów treści
utworzenie dodatkowych podstron tematycznych
optymalizacja przekierowań
stworzenie przyjaznych adresów url
optymalizacja nagłówków i meta-tagów
optymalizacja linkowania wewnętrznego
stworzenie mapy strony
konfiguracja strony w Google Webmasters Tools
Po zakończeniu działań optymalizacyjnych witryny przyszedł czas na pokazanie jej w sieci. Rozpoczęliśmy proces link building. Linki do strony www.balusteel.eu pojawiły się na autorskim zapleczu pozycjonerskim, na stronach o zróżnicowanym profilu oraz o wysokich wartościach wskaźnika PageRank. Już po pierwszym miesiącu pozycje strony na wybrane frazy kluczowe podwyższyły się.
"Już po pierwszym miesiącu od nawiązania współpracy strona www.balusteel.eu zaczęła osiągać coraz wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Po niedługim czasie uzyskała wysokie, stabilne pozycje w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu do naszej firmy trafia trzy razy więcej zainteresowanych Klientów. Firma BaluSteel w końcu pracuje na pełnych obrotach, a liczba zleceń jest naprawdę satysfakcjonująca."