Case Study apstudiolodz.pl

AP Studio Łódź

Strona WWW:

apstudiolodz.pl


Facebook:

Zobacz profil


Lokalizacja:

ul. Legionów 61, 90-764 Łódź

O firmie AP Studio Łódź

Firma AP Studio Łódź działa w branży przesłon okiennych. Swoim klientom proponują indywidualne rozwiązania. Ich produkty sprawdzają się nie tylko ze względu na praktyczne zastosowanie, ale także doskonale wpasowują się w aranżacje wnętrz i odpowiadają różnorodnym gustom. W ich ofercie można znaleźć m.in. zasłony, żaluzje drewniane, rolety na wymiar, plisy okienne, moskitiery, fotorolety czy rolety rzymskie.


CEL: Osiągnięcie czołowych pozycji na dobrane do branży frazy kluczowe

1

Analiza

strony WWW klienta

Strona jest oparta o system CMS WordPress, który sam w sobie jest dość wygodny w użytkowaniu, zatem witryna nie posiadała poważniejszych błędów optymalizacyjnych. Należało przede wszystkim rozbudować oraz zoptymalizować jej zawartość tekstową pod określone wyrażenia kluczowe (również w zakresie nagłówków hx), a także uzupełnić odpowiednio znaczniki w sekcji head. Analiza techniczna wykazała także występowanie mało wartościowych podstron, które należało zablokować przed indeksowaniem przez Google.

Poprzez działania optymalizacyjne i linkujące mieliśmy na celu zdobycie czołowych pozycji na większość popularnych fraz kluczowych związanych z przesłonami okiennymi w Łodzi.

2

Jak dobraliśmy

słowa kluczowe pod ofertę klienta

FrazaMiesięczna wyszukiwalność*
rolety łódź1300
rolety rzymskie łódź260
rolety dzień noc łódź210
zasłony łódź170
plisy łódź140
żaluzje drewniane łódź110
rolety okienne łódź70
rolety wewnętrzne łódź70
rolety łódź cennik70
rolety materiałowe łódź50

Firma działa głównie na terenie Łodzi, dlatego zdecydowaliśmy się dobrać frazy kluczowe powiązane z lokalizacją. Oprócz często wyszukiwanych słów, jak np. „rolety łódź”, „plisy łódź”, „zasłony łódź”, dobraliśmy również wiele dodatkowych wyrażeń, odnoszących się do poszczególnych typów danego produktu: „rolety rzymskie łódź”, „rolety wewnętrzne łódź” itd.

Osiągnięcie pozycji na dużą ilość tego typu słów kluczowych pozwoliło wygenerować na stronie dodatkowy ruch i jednocześnie wsparło promocję fraz częściej wyszukiwanych.

W trakcie trwania współpracy poszerzaliśmy zestaw promowanych wyrażeń o kolejne typy produktów, m.in. rolety do okien dachowych – tak, aby uzyskać jeszcze lepszą ogólną widoczność strony w Google.

3

Jak zoptymalizowaliśmy

stronę www pod wyrażenia

Strona zawierała już sporą ilość treści opisujących ofertę, zatem nasza rola polegała na ich poszerzeniu oraz zoptymalizowaniu pod wyrażenia kluczowe. W ramach rozbudowy dodanych zostało też kilka dodatkowych podstron dla promowanych typów dekoracji okiennych, m.in. dla żaluzji pionowych, aluminiowych czy rolet dachowych. Równocześnie optymalizacji poddane zostały znaczniki w sekcji head – tagi title oraz description zostały uzupełnione tak, by zawierały istotne słowa kluczowe.

Silnik strony generował wiele mało wartościowych (m.in. pustych) podstron, które należało zablokować przed indeksowaniem przez Google, aby nie obniżały ogólnej wartości strony – osiągnęliśmy to poprzez m.in. optymalizację znaczników meta robots.

optymalizacja treści podstron

optymalizacja meta tagów w sekcji head

optymalizacja nagłówków hx

usunięcie mało wartościowych podstron z site

optymalizacja pliku robots.txt

4

Jak zbudowaliśmy

strukturę linków zewnętrznych

Strona miała już pewną historię pozycjonowania, co skutkowało tym, że prowadziła do niej dość duża ilość linków. Po dokładniejszej analizie tych linków okazało się, że ich teksty zakotwiczenia były bardzo mało zróżnicowane i zawierały dużą ilość słów kluczowych, co mogło być negatywnie postrzegane przez Google. Brakowało również naturalnego profilu linkowego, czyli takiego, który nie jest nakierowany na frazy kluczowe, ale m.in. na domenę oraz brand. Naszym celem była zatem jak najlepsza dywersyfikacja jego struktury, aby teksty zakotwiczenia były jak najbardziej różnorodne oraz odnosiły się nie tylko do fraz kluczowych, ale również do brandu, domeny i adresów URL poszczególnych podstron ofertowych ze strony.

Chcąc działać naturalnie i ostrożnie, tak by nie narazić strony na niepożądane skutki posiadania niskiej jakości odnośników, budowanie struktury linków zewnętrznych rozpoczęliśmy od publikacji neutralnych wizytówek brandowych, a dopiero w drugiej kolejności skupiliśmy się na anchor-textach związanych ze słowami kluczowymi.

W ciągu kolejnych miesięcy strona traciła sporo linków, z którymi trafiła do nas na początku współpracy, zatem nasza praca skupiała się na tym, by na bieżąco dostosowywać ilość i rodzaj pozyskiwanych odnośników do panującej sytuacji. Obecnie profil linkowy strony jest już znacznie bardziej stabilny, naturalny i zróżnicowany.

5

Efekt

naszych działań

Opinia klienta

Już początkowe optymalizacje strony pomogły naszej witrynie znaleźć się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, a pierwsze znaczące zmiany w widoczności naszej strony w sieci pojawiły się w ciągu pierwszych kilku miesięcy od startu umowy. Oferta została idealnie dopasowana do naszych potrzeb, a wysoki poziom usług utrzymuje się do tej pory.


Anna Karpińska
Skontaktuj się z nami i zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
Aranżacja wnętrz
5 (100%) z 1 głosów