Case study - apstudiolodz.pl

Firma oferuje szeroki zakres przysłon okiennych. Dekoruje okna w rolety, żaluzje i plisy oraz realizuje zamówienia indywidualne.

Branża
dekoratorska
Cel

wzrost pozycji

Efekt
70 fraz w TOP 10
54 fraz na pierwszym miejscu

Opinia klienta
quote

Już początkowe optymalizacje strony pomogły naszej witrynie znaleźć się na czołowych pozycjach w wynikach wyszukiwania, a pierwsze znaczące zmiany w widoczności naszej strony w sieci pojawiły się w ciągu pierwszych kilku miesięcy od startu umowy. Oferta została idealnie dopasowana do naszych potrzeb, a wysoki poziom usług utrzymuje się do tej pory.

Anna Karpińska

Co zrobiliśmy?
Analiza

Strona jest oparta o system CMS WordPress, który jest wygodny w użytkowaniu, zatem witryna nie posiadała poważniejszych błędów optymalizacyjnych. Należało przede wszystkim rozbudować oraz zoptymalizować jej zawartość tekstową, a także uzupełnić odpowiednio znaczniki w sekcji head. Analiza techniczna wykazała także występowanie mało wartościowych podstron, które należało zablokować przed indeksowaniem przez Google.

Poprzez działania optymalizacyjne i linkujące chceliśmy uzyskać czołowe pozycje na większość popularnych fraz kluczowych związanych z przesłonami okiennymi w Łodzi co zakończyło się sukcesem.

Dobranie słów kluczowych

Firma działa głównie na terenie Łodzi, dlatego zdecydowaliśmy się dobrać frazy kluczowe powiązane z lokalizacją. Oprócz często wyszukiwanych słów, jak np.:

  • rolety łódź,
  • plisy łódź,
  • zasłony łódź,

dobraliśmy również wiele dodatkowych wyrażeń, odnoszących się do poszczególnych typów danego produktu: „rolety rzymskie łódź”, „rolety wewnętrzne łódź” itd.

Osiągnięcie pozycji na dużą liczbę tego typu słów kluczowych pozwoliło wygenerować na stronie dodatkowy ruch i jednocześnie wsparło promocję fraz częściej wyszukiwanych.

W trakcie trwania współpracy poszerzaliśmy zestaw promowanych wyrażeń o kolejne typy produktów, m.in. „rolety do okien dachowych” – tak, aby uzyskać jeszcze lepszą ogólną widoczność strony w Google.

Optymalizacja

W ramach rozbudowy dodaliśmy kilka dodatkowych podstron dla promowanych typów dekoracji okiennych, m.in. dla żaluzji pionowych, aluminiowych czy rolet dachowych. Równocześnie zoptymalizowaliśmy znaczniki w sekcji head – tagi title oraz description, aby zawierały istotne słowa kluczowe.

Silnik strony generował wiele mało wartościowych (m.in. pustych) podstron, które należało zablokować przed indeksowaniem przez Google, aby nie obniżały ogólnej wartości strony – osiągnęliśmy to poprzez m.in. optymalizację znaczników meta robots.

Tworzenie treści

Copywriterzy zaczęli tworzyć treści uwzględniające frazy kluczowe oraz te z zdługim ogonem. Zadbaliśmy o to, aby zakładki produktowe były ciekawie i poprawnie opisane dbając o o strukturę treści i użycie nagłówków hx. Z racji tego, że strona zawierała już treści, zależało nam przede wszystkich na ich uzupełnieniu, właściwym przeredagowaniu oraz uporządkowaniu pod kątem optymalizacji.

Linkowanie

Z racji tego, że strona była już pozycjonowana, prowadziła do niej duża liczba linków. Po ich dokładniejszej analizie okazało się, że teksty zakotwiczenia były mało zróżnicowane i zawierały dużą liczbę słów kluczowych, co mogło być negatywnie postrzegane przez Google. Brakowało również naturalnego profilu linkowego, czyli takiego, który nie jest nakierowany na frazy kluczowe, ale m.in. na domenę oraz brand. Naszym celem była zatem jak najlepsza dywersyfikacja struktury profilu linkowego, aby teksty zakotwiczenia były różnorodne oraz odnosiły się nie tylko do fraz kluczowych, ale również do brandu, domeny i adresów URL poszczególnych podstron ofertowych ze strony.

Chcąc działać naturalnie i ostrożnie, tak by nie narazić strony na niepożądane skutki posiadania niskiej jakości odnośników, budowanie struktury linków zewnętrznych rozpoczęliśmy od publikacji neutralnych wizytówek brandowych, a dopiero w drugiej kolejności skupiliśmy się na anchor textach związanych ze słowami kluczowymi.

W ciągu kolejnych miesięcy strona traciła sporo linków, z którymi trafiła do nas na początku współpracy, zatem nasza praca skupiała się na tym, by na bieżąco dostosowywać liczbę i rodzaj pozyskiwanych odnośników do panującej sytuacji. Obecnie profil linkowy strony jest już znacznie bardziej stabilny, naturalny i zróżnicowany.