Case study - aptekaurtica.pl

Apteka Urtica oferuje szeroki zakres leków homeopatycznych. Posiada placówkę stacjonarną w Kędzierzynie-Koźlu oraz aptekę internetową. Zakupów leków można dokonywać zarówno na miejscu jak i on-line.

Branża
medyczna
Cel

wzrost pozycji

Efekt
3 000 fraz w TOP 10
300% większy ruch

Opinia klienta
quote

Na współpracę z Grupą TENSE zdecydowaliśmy się, ponieważ chcieliśmy rozwijać naszą sprzedaż internetową oraz dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Teraz stronę internetową odwiedza kilkanaście razy więcej użytkowników niż przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania, co cieszy tym bardziej, że widoczność strony była budowana praktycznie od zera.

Agnieszka Kuterska

Co zrobiliśmy?
Analiza

Pracę dla Klienta rozpoczęliśmy od wnikliwej analizy serwisu. Na podstawie jej wyników w pierwszym etapie przygotowaliśmy rozpiskę wyrażeń i przypisanych do nich podstron.

Kolejnym krokiem było zamówienie dedykowanych treści oraz wdrożenie zmian technicznych związanych z prawidłowym działaniem sklepu. Zaobserwowaliśmy, że regularnie powstają duplikaty produktów, które powodowały niekorzystny z punktu widzenia SEO efekt kanibalizacji.

Dobranie słów kluczowych

Frazy kluczowe dobraliśmy na podstawie oferty Klienta. Wzięliśmy pod uwagę produkty, kategorie oraz tematykę sklepu.

Dziś zdobywamy najwyższe pozycje zarówno na wyrażenia ogólne, jak i te z długim ogonem, które budują widoczność serwisu.

  • leki homeopatyczne dla dzieci,
  • homeopatyczny lek na zatoki,
  • lek homeopatyczny na nerwicę.
Optymalizacja

Ze względu na ograniczenia systemu CMS sklepu większość zmian wdrażaliśmy poprzez wysyłanie wytycznych do firmy dostarczającej silnik sklepu.

Działania podejmowane przez nas opierały się na dodawaniu i optymalizacji contentu oraz regularnej modyfikacji sekcji head. Ustawialiśmy bądź zoptymalizowaliśmy nagłówki Hx, a także nasyciliśmy stronę frazami kluczowymi.

Istotnym elementem optymalizacji było przekierowywanie pojawiających się duplikatów adresów URL lub samych produktów, aby zapobiec szkodliwej w SEO kanibalizacji treści.

Poprawiliśmy również architekturę strony, aby uprościć botom dostęp do wszystkich podstron serwisu – działanie takie w żargonie SEO nazywamy optymalizacją crawl budgetu.

Dla najbardziej konkurencyjnych i wymagających wyrażeń, które były w TOP 10 wykonaliśmy kompleksowe analizy stron konkurencji pod kątem nasycenia treści i tym samym ustalenia kryteriów rankingu. Po osiągnięciu 100 procent zakładanych pierwotnie wyników, pracujemy na tym, aby wyniki były jeszcze lepsze.

Z racji tego, że lista produktów w sklepie ulega ciągłej zmianie musimy optymalizować treści na bieżąco i monitorować najchętniej odwiedzane przez klientów podstrony.

Tworzenie treści

Na potrzeby promocji witryny zdecydowaliśmy się stworzyć dedykowane opisy kategorii produktów, jak również rozszerzaliśmy oraz modyfikowaliśmy treści na kartach samych produktów.

Każda optymalizacja treści poparta była dokładnym prześledzeniem działań konkurencji – wszystko po to, aby dostarczyć równie wartościową treść lub rozwinąć temat tak, jak jeszcze nikt inny tego nie zrobił.

Mieliśmy jeden cel. Osiągnięcie jak najwyższych wyników dla naszego Klienta.

Linkowanie

Linki zwrotne do strony Klienta zdobywaliśmy z autorskiego zaplecza naszej agencji.

Samą strategię podzieliliśmy na dwie części. Jej główna część zakładała zbudowanie tematyki i autorytetu strony (frazy związane z apteką, homeopatią i ich kombinacje). Druga z kolei służy do naturalnego linkowania kluczowych produktów czy kategorii.

Publikacja linków jest regularna i dzięki temu stale wzmacniamy widoczność oraz autorytet domeny.