Serwis poświęcony zdrowiu i urodzie z ogromną bazą wiedzy o leczeniu i pielęgnacji. W ramach serwisu działa także sklep internetowy z kosmetykami, witaminami i ziołami, suplementami diety oraz sprzętem medycznym.

Branża
e-commerce
Domena
Cel

wzrost ruchu

Efekt
6 razy więcej sesji na stronie
Co zrobiliśmy?
Analiza

Pierwszy etap naszej pracy – dokłada analiza serwisu, wykazała braki praktycznie w każdym obszarze onsite, czyli wewnątrz strony. Priorytetowa okazała się dla nas konieczność stworzenia treści zarówno w sklepie, jak i na blogu, a więc unikatowych opisów produktów i podstron oraz wartościowych artykułów. Kategorie nie posiadały treści, niektóre opisy produktów były zduplikowane, a inne wymagały rozwinięcia.

Niedociągnięcia pojawiły się również przy analizie optymalizacji technicznej. Należało poprawić prezentację witryny w wynikach wyszukiwania.

Profil linkowy nie wykazywał dużych błędów, ale również wymagał zmian.

Dobranie słów kluczowych

Wspólnie z Klientem ustaliliśmy, że dokonamy wymiany słów kluczowych, tak aby lepiej odpowiadały zapytaniom użytkowników. Frazy wybraliśmy w oparciu o kluczowe dla Klienta nazwy produktów.

Dobór słów kluczowych oparliśmy również o analizę konkurencji oraz dane z Google Search Console, tak aby w pierwszej kolejności poprawić pozycje dla tych wyrażeń, które są już w okolicach TOP10.

Optymalizacja

W ramach działań optymalizacyjnych Specjaliści SEO z Grupy TENSE wdrożyli szereg działań:

  • zmienili strukturę nagłówków,
  • zoptymalizowali crawl budget,
  • wprowadzili dane strukturalne w celu uatrakcyjnienia wyglądu strony w wynikach wyszukiwania,
  • publikowali opinie dla najważniejszych produktów.
Tworzenie treści

Tak, jak wykazała analiza strony, tworzenie merytorycznych i ciekawych dla użytkowników wpisów poradnikowych oraz zoptymalizowanych pod SEO treści w sklepie online okazało się kluczowe.

Copywriterzy rozpoczęli cykliczne pisanie wpisów blogowych, usunięte zostały zduplikowane opisy produktów i zastąpiono je unikalnymi opisami.

Linkowanie

Proces link buildingu odbywał się z naszego zaplecza i został wsparty artykułami sponsorowanymi. Publikowaliśmy odnośniki na autorskim zapleczu do nowopowstałych lub zaktualizowanych podstron serwisu.

Działania dodatkowe

W ramach działań dodatkowych wdrożyliśmy Yandex Metrica, czyli  darmowe narzędzie pokazujące statystyki odwiedzin strony.