Case study - agtom.eu

Agtom to prowadzony przez pasjonatów sklep z modelami do sklejania i gotowymi wersjami kolekcjonarskimi. Obok punktu stacjonarnego w Krakowie, Agtom posiada także sklep online.

Branża
modelarska
Domena
Cel

wzrost pozycji

Efekt
6 913 fraz w TOP 10
Opinia klienta
quote

Dzięki zaangażowaniu Grupy TENSE i profesjonalnemu podejściu do delikatnej kwestii pozycjonowania nasza strona z miesiąca na miesiąc stawała się coraz lepiej widoczna w sieci. Przełożyło się to na wyniki oraz rozwój naszej firmy, która od początku współpracy z Grupą TENSE urosła kilkukrotnie.

Tomasz Wawerski

Co zrobiliśmy?
Analiza

Z firmą Agtom współpracujemy od kilku lat roku. Gdy przystępowaliśmy do pozycjonowania sklepu przeprowadziliśmy analizę strony pod kątem błędów SEO.

Zaplanowaliśmy poprawki optymalizacyjne dedykowane witrynom opartym na silniku PrestaShop i zauważyliśmy konieczność rozwinięcia contentu.

Analiza wskazała również, że należy popracować nad profilem linków, ponieważ wymagał on duże zróżnicowania.

Dobranie słów kluczowych

Agtom to sklep stworzony przez prawdziwego pasjonata. Postanowiliśmy skorzystać z wiedzy i doświadczenia właściciela, dlatego wspólnie dobraliśmy kilkadziesiąt fraz, które najlepiej oddawały asortyment sklepu.

Celem było zdobycie widoczności na najważniejsze frazy i wzrost rozpoznawalności marki Agtom wśród hobbystów modelarstwa.

Wraz z wypracowaniem zadowalających wyników, rozszerzaliśmy pakiet pozycjonowanych wyrażeń.

Aktualnie jest ich znacznie więcej niż na początku, a wszystkie zajmują stabilne miejsce w pierwszej piątce wyników wyszukiwania.

Pozycjonujemy między innymi takie wyrażenia jak:

  • modele do sklejania,
  • sklep modelarski,
  • aerograf,
  • modele samolotów do sklejania,
  • modele czołgów,
  • farby modelarskie.
Optymalizacja

W procesie optymalizacji staraliśmy się maksymalnie uprościć strukturę serwisu, aby zapewnić bezproblemowe poruszanie się bota Google po stronie i ułatwić mu dostęp do wszystkich ważnych podstron.

Wdrożyliśmy poprawki w sekcji head, uzupełniliśmy tytuły o frazy kluczowe i uporządkowaliśmy hierarchię nagłówków.

Przełomowym momentem okazała się aktualizacja silnika sklepu do nowszej wersji, nadanie responsywności serwisowi oraz wdrożenie certyfikatu SSL.

Tworzenie treści

Dobrane wcześniej frazy podzieliliśmy tematycznie i przypisaliśmy do nich dedykowane kategorie. Na każdą z nich wdrożyliśmy dedykowane treści, których tematu odpowiadały zagadnieniom najczęściej wpisywanym do wyszukiwarki.

Każda z kategorii otrzymała również dedykowane title oraz meta description, a wdrożenie odbywało się z zachowaniem hierarchii nagłówków Hx.

Treści umieściliśmy na stronie w taki sposób, aby nie wyświetlały się na podstronach paginacji i nie były przyczyną wewnętrznej duplikacji.

Linkowanie

Od początku współpracy dbamy o to, aby zdobywać linki z różnych źródeł oraz, by ich profil pozostawał możliwie najbardziej naturalny.

Rozpoczynając działania pozyskiwaliśmy odnośniki z wielorakich katalogów ofert, następnie dołożyliśmy do nich linki z forów internetowych.

Po stworzeniu odpowiednio zróżnicowanego zestawu poszczególne wyrażenia promowaliśmy na autorskim zapleczu.

Starannie dobrane portale oraz odpowiednio zaplanowane anchory umożliwiły osiągniecie aktualnych wyników, czyli około 7 tysięcy fraz w TOP 10