Case study - 123kwiaty.pl

123kwiaty.pl to kwiaciarnia internetowa, która współpracuje z profesjonalnymi florystami. Bukiety trafiają do odbiorców w całej Polsce, a nawet na świecie. Z usług kwiaciarni korzystają zarówno indywidualni klienci, jak i firmy.

Branża
kwiaciarnia online
Domena
Cel

wzrost pozycji

Efekt
1 340 fraz z TOP 10
Co zrobiliśmy?
Analiza

Z kwiaciarnią 123kwiaty.pl współpracujemy już od 2015 roku.

Analizując domenę wiedzieliśmy, że wiele wyzwań postawi przed nami autorski silnik sklepu. Przez długi czas szablon strony nie był responsywny i cyklicznie pojawiły się nowe błędy.

Mimo tego postanowiliśmy zawalczyć dla Klienta o pozycję na szczycie polskiego rynku florystycznego online. Jak pokazują efekty – udało się.

Dobranie słów kluczowych

Analizując branżę, wyznaczyliśmy sobie dwa kierunki zdobywania nowych klientów.

Z jednej strony dobraliśmy wyrażenia ogólne związane z zamawianiem kwiatów przez internet i stopniowo osiągaliśmy na nie wysokie pozycje.

Wykorzystaliśmy również fakt, że frazy lokalizowane, czyli zawierające w sobie miasto, są często wyszukiwane i mogą być doskonałym źródłem ruchu.

Efekt synergii przyniósł doskonałe efekty.

Optymalizacja

Z uwagi na autorski silnik sklepu nie mogliśmy wprowadzić wszystkich zakładanych zmian. Skupiliśmy się zatem na poprawie największych błędów.

W ramach optymalizacji:

  • zadbaliśmy o bezpieczeństwo użytkowników poprzez wdrożenie certyfikatu SSL,
  • poprawiliśmy linkowanie i przekierowania w obrębie całego serwisu,
  • skonfigurowaliśmy poprawnie szablon oraz oczyściliśmy go ze zbędnego kodu.

W osobnym katalogu domeny rozwijamy blog na WordPressie, by zapewnić regularny przypływ tematycznej treści i budować autorytet domeny w oczach Google przez wzmocnienie Topical Authority.

W maju 2020 udało się wdrożyć wersję mobilną serwisu, co doskonale wspomaga proces pozycjonowania.

Tworzenie treści

W ramach działań content marketingu wdrożyliśmy treści tematyczne na kategorie oraz stronę główną.

Nasyciliśmy je wyrażeniami powiązanymi z często wpisywanymi przez użytkowników frazami jak:

  • bukiety,
  • róże,
  • dostawa.

Stworzyliśmy w serwisie podstrony dedykowane poszczególnym miastom wojewódzkim i zoptymalizowaliśmy pod nie treści. Dzięki temu osiągnęliśmy czołowe pozycje m.in. w Bydgoszczy, Rzeszowie, Gdyni czy Kielcach.

Linkowanie

Pozyskując odnośniki z zewnętrznych portali i budując profil linkowy domeny, staraliśmy się o możliwie największą naturalność oraz dywersyfikację źródeł.

Korzystaliśmy z ogólnodostępnych katalogów firm, forów internetowych oraz autorskich rozwiązań.

W ramach linkowania wewnętrznego dodaliśmy w stopce odnośniki do wszystkich podstron dotyczących konkretnych lokalizacji oraz podlinkowaliśmy podstrony ofertowe w artykułach blogowych.

Działania dodatkowe

Znakomite wyniki, jakie osiąga strona, wynikają także z dobrze prowadzonego bloga. Copywriterzy Grupy TENSE regularnie tworzą merytoryczne i ciekawe teksty, które dodatkowo są zoptymalizowane pod kątem SEO.