Wróć do listy wpisów
Optymalizacja stron (SEO) Pozycjonowanie Strony www
Agencja SEO i SEM > Blog > Zestawienie blogów kosmetycznych według Google 2022

Zestawienie blogów kosmetycznych według Google 2022

Zestawienie blogów kosmetycznych według Google 2022

Od prostych poradników pisanych na darmowej platformie Blogger po serwisy, które swoimi zasięgami przewyższają czasem duże portale – tak ewoluowały blogi kosmetyczne w ostatnich latach. Stały się popularnym źródłem opinii i recenzji na temat produktów do pielęgnacji włosów, twarzy czy całego ciała. To popularny typ blogów, więc konkurencja wśród nich jest duża. Ich autorzy walczą o uwagę użytkowników na różne sposoby.

Jednym z narzędzi do walki o odbiorcę jest pozycjonowanie stron www (SEO). Sytuacja, gdy dany blog pokazuje się jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania w Google, jest marzeniem każdego blogera. A ponieważ SEO to temat najbliższy naszym pozycjonerskim sercom, przygotowaliśmy zestawienie blogów kosmetycznych, które w tym zakresie radzą sobie najlepiej. Obszar naszych badań zawęziliśmy do tych blogów, które istnieją bez powiązania ze sklepami, portalami czy innymi mediami kosmetycznymi, a ich autorzy dzielą się po prostu swoją ekspercką wiedzą. Poznajcie więc „Złotą piętnastkę” i „Srebrną ósemkę” blogów kosmetycznych!

Wyjaśniamy!

Pozycjonowanie to cały pakiet działań, które mają zapewnić zwiększenie widoczności stron internetowych (czyli także blogów) w wyszukiwarkach. Działania SEO można podzielić na dwa typy:

  • on-site, czyli związane z naszą witryną – na przykład nasycenie treści odpowiednimi wyrażeniami (czyli frazami kluczowymi), szybkość ładowania się strony czy wewnętrzne linkowanie,
  • off-site, które wpływają na stronę z zewnątrz – to na przykład linki z innych stron i serwisów prowadzące na naszą witrynę.

Wyniki – „Złota piętnastka”

Dokładna analiza blogów z wykorzystaniem dwóch narzędzi – Senuto i Ahrefs – pozwoliła nam stworzyć „Złotą piętnastkę” blogów kosmetycznych pod kątem SEO. Trafiły do niej blogi o najwyższej szacowanej liczbie miesięcznych wizyt pochodzących z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Jak to obliczyliśmy? Zbadaliśmy wszystkie frazy kluczowe, na które dany blog wyświetla się w wynikach wyszukiwania. Następnie – na podstawie zajmowanej przez blog pozycji – oszacowaliśmy miesięczną liczbę odwiedzin przez użytkowników. Więcej szczegółów na temat metodologii naszego badania znajdziesz na końcu artykułu.

ranking blogów kosmetycznych

Przygotowaliśmy również zestawienia na podstawie poszczególnych wskaźników.

  • Liczba fraz kluczowych w TOP 3

Co sprawdziliśmy? Dla ilu fraz kluczowych strona internetowa pojawia się na pozycjach 1-3 w organicznych wynikach wyszukiwania. To te pozycje, które pojawiają się na pierwszych trzech miejscach wyszukiwarki (nie licząc reklam).

zestawienie blogów kosmetycznych_frazy TOP 3

  • Liczba fraz kluczowych w TOP 10

Co sprawdziliśmy? Dla ilu fraz kluczowych strona internetowa pojawia się na pozycjach 1-10 w organicznych wynikach wyszukiwania. To te pozycje, które pojawiają się na pierwszych dziesięciu miejscach wyszukiwarki, nie licząc reklam.

zestawienie blogów kosmetycznych_frazy TOP 10

  • Liczba fraz kluczowych w TOP 50

Co sprawdziliśmy? Dla ilu fraz kluczowych strona internetowa pojawia się na pozycjach 1-50 w organicznych wynikach wyszukiwania. To te pozycje, które pojawiają się na pierwszych pięćdziesięciu miejscach, nie licząc reklam.

zestawienie blogów kosmetycznych_frazy TOP 50

Dlaczego warto badać TOP 3, TOP 10 i TOP 50? Dzięki temu wiesz, na jakie frazy odpowiada Twoja strona i na jakiej pozycji się wyświetla po wpisaniu przez internautę danego zapytania do wyszukiwarki. Chociaż wyniki w TOP 50 wyświetlają się na dalszych stronach Google, nadal są one wartościowym źródłem danych na temat potencjału danego bloga. Pamiętaj, że dzięki pozycjonowaniu te strony, które wcześniej znajdowały się w TOP 50, mogą zająć zaszczytne miejsce w TOP 10 i TOP 3!

  • Liczba linków zewnętrznych, czyli prowadzących na blog z innych stron internetowych

Co sprawdziliśmy? Ile linków prowadzi na dany blog ze stron zewnętrznych. Ten czynnik buduje autorytet strony, czyli jej popularność w internecie w porównaniu do innych. Wpływa też na pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania. Największą wartość mają odnośniki umieszczone w witrynach o podobnej tematyce oraz dużym autorytecie.

zestawienie blogów kosmetycznych_linki zewnętrzne

  • Liczba zaindeksowanych przez Google podstron bloga

Co sprawdziliśmy? Ile podstron bloga zostało przeanalizowanych przez boty Google i uznanych za wartościowe. To także ma wpływ na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwań.

zestawienie blogów kosmetycznych_strony zaindeksowane

Poznaj bliżej naszych bohaterów

„Złota piętnastka” (kolejność alfabetyczna)

AGUBlog Agata Bielecka – autorka dzieli się poradami na temat kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Prezentuje hity i sprawdzone triki makijażowe, zestawienia produktów i analizy ofert drogerii.

aGwerblog.pl – na tym blogu znajdziemy recenzje kosmetyków, porady z zakresu makijażu i pielęgnacji. W osobnej sekcji pojawiają się wskazówki związane z fotografią, ponieważ autorka dzieli się wiedzą na temat fotografii produktowej i nie tylko.

Alina Rose to blog, na którym znajdują się wskazówki na temat makijażu, a także pielęgnacji skóry i włosów. Jest tu także sekcja z recenzjami kosmetyków oraz metamorfozami makijażowymi.

Basia Smoter Inspiruje – na blogu znajdują się dwie główne sekcje: „Przepisy” i „Kosmetyki”. Znajdziemy tu artykuły o kosmetykach, aktualnych trendach, diecie i sposobach na relaks, a także przepisy kucharskie.

Bless the Mess to beauty blog o urodzie i stylu. Publikowane są tu recenzje kosmetyków, porady dotyczące pielęgnacji, a także posty związane z szeroko rozumianą popkulturą i lifestylem.

Blond Hair Care – tu swoim doświadczeniem i wiedzą dzieli się włosomaniaczka. Bo od problemów z włosami i cerą zaczęła się historia tego bloga. Znajdziemy na nim wskazówki na temat pielęgnacji i stylizacji włosów, recenzje kosmetyków (nie tylko do włosów) i akcesoriów, a także nowinki i trendy.

Delicious Beauty – wśród publikacji pojawiają się przede wszystkim recenzje i testy kosmetyków do makijażu i pielęgnacji, a także teksty lifestylowe – o jodze, planowaniu czasu czy modzie. Autorka działa prężnie również na swoim kanale na YouTube.

Delishe to porady, jak wyglądać pięknie, jakich kosmetyków używać, w jaki sposób pielęgnować ciało i włosy. Znajdziemy tutaj recenzje kosmetyków, akcesoriów, opisy nowości, zestawienia produktów i podpowiedzi makijażowe. W sekcji „Lifestyle” możemy skorzystać z inspiracji związanych ze stylem życia i spędzaniem wolnego czasu.

Flaming Blog – autorka bloga skończyła ogrodnictwo na SGGW na kierunku: rośliny zielarskie i lecznicze. Na blogu dzieli się wiedzą na temat pozyskiwanych z roślin ekstraktów, olejów i olejków. Artykuły dotyczą przede wszystkim pielęgnacji skóry i włosów, chemii kosmetycznej oraz mody.

Miskejt – znajdziemy tu solidną porcję wiedzy na temat pielęgnacji urody, makijażu i manicure. Artykuły zawierają także opisy kosmetyków kolorowych oraz pielęgnacyjnych, recenzje perfum czy akcesoriów.

Piggypeg porusza tematykę świadomej pielęgnacji i self-care. W artykułach znajdziemy też podpowiedzi, co powinna zawierać kosmetyczka albo jakie kosmetyki kupować w prezencie. Autorki bloga prowadzą cykl podcastów „Tak się składa”.

Rzeklam.pl to blog o urodzie i zdrowiu. Artykuły dotyczą pielęgnacji skóry z różnymi problemami, znajdziemy tu także recenzje i zestawienia. W zakładce „Prezentownik” można szukać inspiracji prezentowych, a w sekcji „Lifestyle” – przepisów.

Sroka o… to blog zawierający testy, recenzje i analizy kosmetyków, triki urodowe i wskazówki związane z pielęgnacją. W jego skład wchodzi także sekcja z pomysłami typu do it yourself, na przykład jak przygotować krem lub olejek do mycia.

Uroda i włosy – zgodnie z nazwą to blog o pielęgnacji włosów, twarzy i ciała. Analizy składu, recenzje i zestawienia kosmetyków ułatwiają czytelniczkom wybór odpowiednich specyfików. Poza tym znajdują się tu także wskazówki i triki makijażowe.

WWWlosy.pl to blog na temat włosingu. Jak tłumaczy sama autorka, włosing to świadoma pielęgnacja włosów według opisanych przez nią zasad. Oprócz porad można tu znaleźć także recenzje różnych produktów oraz pomysły na kosmetyki własnej roboty.

Planujesz inwestycję w pozycjonowanie? Zobacz nasze konkurencyjne ceny! Obejrzyj nasz cennik pozycjonowania i ruszaj z nami na szczyt wyników wyszukiwania.

Wyniki – „Srebrna ósemka”

Wyniki części blogów nie pozwoliły im zakwalifikować się do pierwszej piętnastki, mimo że niektóre z badanych wskaźników były na wysokim poziomie. Tak powstała „Srebrna ósemka”. To te blogi, które mają mniejszy szacowany miesięczny ruch z wyników organicznych, ale charakteryzują się dużym potencjałem. Powodem słabszych wyników w ich przypadku są błędy optymalizacyjne, które warto jak najszybciej naprawić. O tym, jak to zrobić, wyjaśniamy w dalszej części tekstu.

ranking blogów kosmetycznych

Blogi ze „Srebrnej ósemki” 

„Srebrna Ósemka” (kolejność alfabetyczna)

Cosmetic Cosmos – autorka bloga najwięcej miejsca poświęca kosmetykom naturalnym, które są skuteczne i jednocześnie bezpieczne dla skóry. Interesuje się rytuałami azjatyckimi i pielęgnacją wieloetapową.

Cosmetics Freak – na blogu znajdziemy nowinki kosmetyczne, wskazówki, recenzje kosmetyków i lakierów hybrydowych, a także porady związane z macierzyństwem czy zakupami.

Drzemiące Piękno – publikacje na blogu dotyczą produktów do codziennej pielęgnacji, a także makijażu czy manicure. Autorka sprawdza składy, podrzuca nowinki i obserwuje trendy.

LiliNatura – to kolejny blog, w którym znajdziemy porady z zakresu naturalnej pielęgnacji. Autorka dzieli się także przepisami na kosmetyki, które można przygotować własnoręcznie, oraz poradami z zakresu szeroko rozumianego lifestyle’u.

Odcienie Nude – blog o makijażu, pielęgnacji ciała i włosów. W sekcji „Denko” publikowane są zestawienia kosmetyków, którym warto poświęcić uwagę, a w zakładce „Ulubieńcy” – cykl porad  typowo lifestylowych.

Pani od kosmetyków – na tym blogu swoim doświadczeniem dzieli się absolwentka szkoły kosmetycznej i studiów wyższych na kierunku menedżer produktów kosmetycznych. Wpisy zawierają porady z zakresu urody i świadomej pielęgnacji, recenzje oraz testy kosmetyków.

Perfect Basic – autorka przez wiele lat pracowała jako dziennikarka i redaktorka działu uroda. Na blogu dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, publikując artykuły o kosmetykach, pielęgnacji, perfumach i zabiegach.

Siouxie and the City – wpisy na blogu dotyczą głównie pielęgnacji skóry dojrzałej i problematycznej. Znajdziemy tu recenzje kosmetyków premium i dermokosmetyków, a także artykuły związane tematycznie z medycyną estetyczną.

Jak pozycjonować blogi kosmetyczne?

Wiele blogerek i blogerów urodowych sumiennie dzieli się swoimi spostrzeżeniami, pisząc posty od kilku, a nawet kilkunastu lat. Ich archiwa wpisów rosną z każdym miesiącem, lecz niestety często nie przekłada się to na wzrost ruchu na ich stronach. Nawet jeśli liczba użytkowników rośnie, nie zawsze ma to miejsce za sprawą ruchu z wyników wyszukiwarki Google. Wiele blogów nie zdobywa bowiem widoczności, na którą z pewnością zasługuje.

Poniżej prezentujemy kilka cennych wskazówek, które pomogą zwiększyć ruch z Google nie tylko nowym blogom, ale również tym, które w blogosferze są obecne od dłuższego czasu. Zawsze można wrócić do starszych wpisów, zoptymalizować je pod wymogi SEO, by wydobyć z nich jak największy potencjał!

SEO dla blogów kosmetycznych – 3 najczęściej popełniane błędy

Przejrzeliśmy blogi ujęte w naszym zestawieniu – zarówno te, które zajęły czołowe miejsca, jak i te ze „Srebrnej Ósemki”. W obu przypadkach wyciągnęliśmy wnioski na temat tego, o czym najczęściej zapominają autorzy, publikując nowe wpisy.

1.      Optymalizacja zdjęć i grafik na blogu

Zdjęcia testowanych kosmetyków mogą być niezwykle oryginalne i pomysłowe, ale bez podstawowej optymalizacji zostaną źle ocenione przez wyszukiwarkę. Jednocześnie w ich poprawie nie ma nic skomplikowanego – zajmie to niewiele czasu, a efekty mogą być naprawdę zadowalające.

O czym pamiętać przy publikacji zdjęć na blogu?

  • Nie wrzucaj grafik o przypadkowych nazwach. „105.jpg”, „zdjecie.jpg” czy każda inna nazwa zdjęcia, która nie zawiera informacji o tym, co przedstawia fotografia, może być źle odebrana przez wyszukiwarkę. Poprawisz to, nadając swoim grafikom bardziej opisowe nazwy, np. „krem-do-ciala-marka.jpg”. Wyszukiwarka lepiej dopasuje wtedy zdjęcie do zapytania użytkownika.
  • Teksty alternatywne, czyli alty. Są to krótkie teksty, które ułatwiają robotom wyszukiwarki zrozumieć, co znajduje się na zdjęciu. Obok opisowej nazwy zdjęcia tekst alternatywny to kolejny czynnik, który poprawi pozycje Twojego bloga.
  • Rozmiar zdjęć. Blogerki kosmetyczne dbają o walory estetyczne swoich fotografii. Często też czytelnicy cenią je za kreatywne podejście do fotografii produktów. Wysoka jakość zdjęć nierzadko idzie w parze z dużym rozmiarem pliku, co jest uciążliwe w przypadku np. urządzeń mobilnych. Kiedy czytelnicy przeglądają Twój blog na smartfonach lub korzystają z gorszego internetu, zdjęcia o dużych rozmiarach mogą wczytywać się zbyt długo. Zadbaj więc o konwersję – zmniejszenie rozmiaru pliku niekoniecznie kosztem jakości zdjęcia.

2.      Używaj odpowiednich słów kluczowych w tytułach i treści wpisów

„Krem z filtrem opinie”, „szampon do suchych włosów recenzja” czy „krem MARKA ranking” – to kilka przykładów schematów, z których korzystają użytkownicy, wyszukując oceny produktów w internecie. Warto więc odpowiednio tytułować wpisy, by internauci mogli łatwo odnaleźć je w wynikach wyszukiwania. Pisząc recenzje produktów, nie zapominaj o odpowiednich tytułach swoich artykułów, dodając w nich słowa takie jak „opinia”, „recenzja”, „ranking”. Google lubi również liczby i tytuły poradnikowe, np. „5 najlepszych kremów do…” czy „Jaki krem do… wybrać?”.

3.      Pamiętaj o optymalizacji tagów i kategorii

Często stosowane na blogach tagi oraz kategorie, w których grupowane są teksty o wybranej tematyce, są kolejnym miejscem wartym dodatkowej optymalizacji pod słowa kluczowe. W ich przypadku warto zadbać o:

  • Nazwy odpowiadające zapytaniom, które użytkownicy wpisują często w wyszukiwarce. Dla przykładu: zamiast „Ciało” nazwij swój tag lub kategorię „Kosmetyki do pielęgnacji ciała”. Zwróć również uwagę na tekst widoczny w wynikach wyszukiwarki – odpowiadają za niego tzw. metatagi. Domyślnie często nie są one zoptymalizowane, np. zawierają zbędne dopiski, takie jak „Archiwum:” czy „Tag:”.
  • Unikanie duplikatów treści. Nie powielaj tagów – zamiast tego przypisuj nowe wpisy do tagów, które utworzone zostały wcześniej. Wiele podobnych tagów może zmylić roboty wyszukiwarki, przez co nie będą one w stanie stwierdzić, którą podstronę wyświetlić użytkownikom.

Wykorzystując powyższe wskazówki, poprawisz widoczność swojego bloga kosmetycznego w Google. Są to jednak tylko nieliczne z czynników rankingowych, na które należy zwracać uwagę. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcamy do odwiedzenia naszego bloga, na którym regularnie publikujemy wskazówki dotyczące optymalizacji, albo kontaktu z naszym doradcą.

O zestawieniu

Aby przygotować to zestawienie, wzięliśmy pod uwagę następujące kryteria:

  1. Blog pojawił się w TOP 50 wyników dla zapytania „blog kosmetyczny”. Oznacza to, że po wpisaniu do wyszukiwarki wyrażenia „blog kosmetyczny” dany blog pokazuje się internautom jako jeden z 50 pierwszych wyników.
  2. Blog rankinguje na więcej niż 500 słów kluczowych – czyli wyświetla się w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na wiele wpisanych branżowych wyrażeń, zwanych frazami kluczowymi (np. „olej lniany na włosy”, „balsamy ujędrniające” czy „kremy do twarzy opinie”).
  3. Blog ma jednego lub dwóch autorów wymienionych z imienia i nazwiska (nie uwzględnialiśmy blogów pisanych przez copywriterów).
  4. Blog koncentruje się na kosmetykach i pielęgnacji.
  5. Wyłączyliśmy z badania blogi sklepów.
  6. Analizowaliśmy ruch organiczny, czyli bezpłatny. Jeśli spojrzysz na wyniki wyszukiwania, zauważysz, że część z nich poprzedzona jest słowem „reklama” – jak na poniższej grafice.

wyniki organiczne_przykład

Źródło: Google

To wyniki płatne, które są efektem prowadzonej kampanii reklamowej. My natomiast skoncentrowaliśmy się na organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tych bez słowa „reklama”. Zależą one od dopasowania strony internetowej (czyli w tym przypadku bloga) do zapytań wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki.

Nasze zestawienie powstało na podstawie 5 wskaźników.

  • Liczba fraz kluczowych w TOP 3.
    W odpowiedzi na ile wyrażeń (fraz) wpisywanych przez użytkowników do wyszukiwarki blog pojawia się na pierwszych trzech pozycjach organicznych wyników wyszukiwania?
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 10.
    W odpowiedzi na ile wpisanych przez użytkowników wyrażeń (fraz) blog pojawia się w pierwszej dziesiątce wyników?
  • Liczba fraz kluczowych w TOP 50.
    W odpowiedzi na ile wyrażeń (fraz) blog jest w pierwszej pięćdziesiątce wyników? Mimo że niewielu użytkowników zagląda na drugą i kolejne strony wyników Google’a, wskaźnik ten ma wpływ na pozycję strony.
  • Liczba linków zewnętrznych prowadzących na blog z innych stron www.
    profil linkowy to jeden z ważniejszych czynników rankingowych w wyszukiwarce, który pokazuje, jak często inne serwisy polecają treści publikowane na danym blogu.
  • Liczba zaindeksowanych przez Google podstron bloga.
    Ile z nich zostało przeanalizowane przez Googleboty i umieszczone w indeksie wyszukiwarki?