Wróć do listy wpisów
Google Ads Marketing PPC Reklama
Agencja SEO i SEM > Blog > YouTube – dlaczego warto zainteresować się reklamą wideo?

YouTube – dlaczego warto zainteresować się reklamą wideo?

YouTube – dlaczego warto zainteresować się reklamą wideo?

Słynny slogan „Content is king” odnosi się dziś nie tylko do treści pisanej, ale także do grafik, podcastów czy materiałów wideo. To właśnie ten ostatni format cieszy się aktualnie dużym powodzeniem, czego dowodem jest globalna popularność YouTube’a. Serwis ten, dostępny na komputerach, smartfonach, tabletach czy telewizorach, to nie tylko doskonałe miejsce do publikowania wartościowych materiałów czy budowania świadomości marki, ale również cenne środowisko do prowadzenia działań reklamowych. Sprawdź, czym są kampanie Google Ads na YouTube, jakie mają zalety i czy warto wykorzystać je do promowania własnego biznesu.

Odkryj korzyści z naszych usług! Sprawdź teraz aktualny cennik pozycjonowania i wybierz najlepszą opcję dla swojej strony internetowej.

Czym jest YouTube

Uruchomiony w 2005 roku YouTube to nie tylko największy na świecie portal z materiałami wideo, ale także druga – po Google – najpopularniejsza wyszukiwarka. Każdego miesiąca z serwisu korzysta ponad miliard użytkowników, co zapewnia mu ogromny potencjał reklamowy.

O tym, że biznesowy potencjał YouTube jest nie do przecenienia, najdobitniej świadczą rosnące zyski serwisu. Tylko w 2021 roku wygenerował on 28,8 miliarda dolarów przychodów, co stanowi wzrost aż o 46% rok do roku.

Z marketingowego punktu widzenia równie istotne są wyniki badań Think with Google (https://www.thinkwithgoogle.com/), w których aż 81% internautów przyznało, że reklama na YouTube mogłaby zachęcić ich do zakupu danego towaru lub usługi. Z kolei aż 90% badanych dzięki kampaniom na YT odkrywa nowe marki oraz produkty.

Zalety reklam w YouTube

YouTube jest częścią sieci reklamowej Google. Podobnie jak w sieci wyszukiwania oraz w serwisach partnerskich również tu możesz realizować działania w ramach kampanii Google Ads. Reklamy w formie wideo nie tylko skutecznie przyciągają uwagę odbiorców, ale także oferują szerokie możliwości, jeśli chodzi o kreowanie wizerunku marki czy budowanie jej świadomości wśród internautów. Kluczowe zalety reklamy na YouTube to m.in.:

  • możliwość nawiązywania kontaktu z odbiorcami – kampanie na YT pozwalają tworzyć skuteczne, kreatywne i oryginalne komunikaty, które umożliwiają budowanie silnych relacji pomiędzy marką a jej potencjalnymi klientami. Jest to format, który pomaga urzec odbiorcę zaskakującą historią lub przedstawić mu eksperckie rozwiązanie jego problemu,
  • szerokie możliwości profilowania odbiorców – w kampaniach wideo na YouTube możesz określić grupy docelowe na podstawie m.in.: zainteresowań, słów kluczowych, lokalizacji czy danych demograficznych,
  • łatwe mierzenie skuteczności – na swoim koncie Google Ads możesz sprawdzić, czy reklama dociera do właściwych odbiorców, sprawdzić zasięgi oraz liczbę konwersji, a także kontrolować wyświetlenia, koszty oraz budżet.

reklama na YouTube

Jakie formaty reklam dostępne są w YouTube

Wiesz już, dlaczego warto zainteresować się kampaniami Google Ads w YouTube. Czas sprawdzić, jakie formaty reklamowe oferuje największy na świecie serwis wideo i jakie cele reklamowe pozwala realizować każdy z nich.

Google Ads pozwala przyciągać uwagę użytkowników YouTube na wiele sposobów. Aktualnie w usłudze dostępne są następujące formaty wideo:

  • reklamy In-Stream możliwe do pominięcia,
  • reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia,
  • reklamy In-Feed,
  • bumpery reklamowe,
  • reklamy Out-Stream,
  • reklamy w banerze masthead.

Reklamy In-Stream możliwe do pominięcia

Reklama możliwa do pomięcia wyświetla się przed filmem, w jego trakcie lub po zakończeniu materiału wideo. Użytkownik może ją pominąć po obejrzeniu co najmniej 5 pierwszych sekund. Reklamy In-Stream emitowane są na stronach odtwarzania filmów, a także w serwisach oraz opcjonalnie w aplikacjach należących do sieci partnerów wideo Google.

Reklama TrueView In-Stream może odsyłać widza do konkretnej witryny internetowej, ale także do kanału lub filmu na YouTube. Nie powinna być krótsza niż 12 sekund (w przeciwnym razie nie zostanie ujęta w YouTube Analytics) ani dłuższa niż 3 minuty. Zaletą tego formatu jest wysoka skuteczność w budowaniu rozpoznawalności marki, produktu lub usługi.

Reklamy In-Stream niemożliwe do pominięcia

Reklama niemożliwa do pominięcia, zgodnie ze swoją nazwą, wymaga obejrzenia jej do samego końca. Ten format pozwala na przesyłanie maksymalnie 15-sekundowych materiałów, które mogą być wyświetlane przed filmem, w jego trakcie lub po nim, czyli dokładnie tak samo jak w przypadku reklamy pomijalnej.

Jeśli zależy Ci przede wszystkim na tym, by użytkownicy oglądali Twoje reklamy w całości, wybór formatu In-Stream niemożliwego do pominięcia będzie dobrym pomysłem. Za jego pomocą możesz promować markę nie tylko na YT, ale także w serwisach i aplikacjach partnerów wideo Google.

Reklamy In-Feed

Reklama wideo In-Feed stanowi połączenie miniatury filmu oraz tekstu. Taka kreacja może zmieniać swój wygląd oraz rozmiar w zależności od miejsca wyświetlania, jednak zawsze odsyła użytkowników do wybranego filmu. Jednocześnie stanowi ona jeden z formatów, których możesz użyć, chcąc skonfigurować kampanię bez określonego celu.

Zastosowanie reklamy In-Feed sprawdza się w sytuacji, gdy zależy Ci na promowaniu materiałów w czasie, kiedy użytkownicy serwisu odkrywają nowe treści, np. na stronie głównej lub korzystając z wyszukiwarki.

Bumpery reklamowe

Sześciosekundowe, niemożliwe do pominięcia bumpery reklamowe to obecnie jeden z najpopularniejszych rodzajów reklamy wykorzystywanych na YouTube. Pozwalają one docierać do szerokiego grona użytkowników, a ich niewątpliwą zaletą jest dynamiczna, krótka i zapadająca w pamięć forma. Podobnie jak w przypadku reklam In-Stream bumper może pojawić się przed filmem, w jego trakcie lub po nim.

Reklamy Out-Stream

Format reklamy stworzony z myślą o urządzeniach mobilnych. Reklama Out-Stream zaczyna się wyświetlać z wyciszonym dźwiękiem. Użytkownik może kliknąć reklamę, wyłączając w ten sposób wyciszenie. Podstawową korzyścią ze stosowania tego rodzaju kreacji jest możliwość zwiększania zasięgu reklamy wideo oraz dotarcia do większej liczby klientów stosunkowo niewielkim kosztem.

Reklamy w banerze masthead

Ostatnim formatem kampanii wideo na YouTube jest reklama w banerze masthead, czyli automatycznie odtwarzana, maksymalnie 30-sekundowa kampania, która wymaga wcześniejszej rezerwacji u przedstawiciela handlowego Google. Reklamy w banerze masthead pozwalają docierać do szerokiego grona odbiorców w krótkim czasie, wyświetlając się na komputerach, telefonach oraz telewizorach.

Więcej szczegółowych informacji na temat dostępnych formatów reklam wideo podaje oficjalny support Google.

Google Ads na YouTube

Kierowanie reklam w YouTube

Podobnie jak w pozostałych kampaniach Google Ads również w przypadku reklam wideo system oferuje wiele dodatkowych opcji targetowania grupy docelowej. Materiały reklamowe mogą być kierowane na odbiorców lub na treść. W przypadku kierowania na odbiorców możesz skorzystać z następujących opcji:

  • dane demograficzne – możesz docierać do osób wybranej płci, widzów w konkretnym wieku czy o odpowiednim statusie rodzicielskim,
  • zainteresowania – możesz wyświetlać swoje reklamy osobom, które interesują się konkretną tematyką, przeglądają strony dotyczące określonych zagadnień,
  • zdarzenia z życia – dzięki tej zmiennej możesz docierać do odbiorców, którzy np. niedawno zmienili pracę, ukończyli studia lub zarezerwowali zagraniczną wycieczkę.

Kierowanie na odbiorców umożliwia również wykorzystywanie list klientów, czyli danych pozyskiwanych od użytkowników, a także prowadzenie remarketingu kierowanego do osób, które w przeszłości odwiedziły Twój serwis lub sklep internetowy, jednak nie sfinalizowały zamówienia.

Metody kierowania na treść pozwalają wskazać miejsca docelowe, w których mają wyświetlać się Twoje reklamy. Mogą to być kanały na YouTube, konkretne filmy. Oprócz tego możesz kierować kampanie wideo na:

  • tematy – umożliwiają wyświetlanie Twoich reklam na kanałach lub w materiałach związanych z konkretną tematyką, np. gotowanie czy sport,
  • słowa kluczowe – reklamy mogą być wyświetlane także na podstawie słów kluczowych związanych z danym filmem, kanałem lub stroną internetową,
  • urządzenia – opcja pozwalająca kierować reklamy na użytkowników smartfonów, tabletów, komputerów lub telewizorów.

Reklama na YouTube – skuteczna promocja Twojego biznesu

Wiele formatów reklam, zaawansowane możliwości kierowania treści czy wygodne formy rozliczeń to tylko niektóre z licznych korzyści, które zapewniają kampanie reklamowe na YouTube. Również samo tworzenie reklam nie musi być kosztowne – współpracując z Grupą TENSE, możesz skorzystać z atrakcyjnej oferty naszego partnera zajmującego się produkcją profesjonalnych materiałów wideo. Jeśli po przeczytaniu tego artykułu wiesz już, że kampania YT jest dla Ciebie, nie trać czasu i skontaktuj się z nami! Zyskaj wsparcie ekspertów, którzy skonfigurują oraz poprowadzą Twoje działania reklamowe, pomagając Ci rozwijać markę i zdobywać nowych klientów.