Google Moja Firma jest wizytówką, którą użytkownicy mogą zobaczyć w wynikach wyszukiwania oraz Mapach Google. W ostatnim czasie narzędzie to jest coraz częściej aktualizowane o nowe funkcjonalności. Najnowszym ich przykładem może być możliwość dodawania wpisów w wizytówce GMF.

Do czego mogą się przydać wpisy?

Wpis w wizytówce Google to krótki post mogący służyć jako medium do:

  • informowania o aktualnościach związanych z firmą,
  • promocji wydarzenia,
  • zachęcenia do zapoznania się z ofertą,
  • przedstawienia produktu.

Jak dodać wpis w Google Moja Firma?

Aby dodać wpis w Google Moja Firma, niezbędne będzie posiadanie wspomnianej wizytówki. Założenie jej krok po kroku opisane jest w artykule Łukasza na naszym blogu. Jeżeli już posiadamy zweryfikowaną wizytówkę, możemy przejść do dodania wpisu:

  1. Zaloguj się do panelu zarządzania wizytówką.
  2. Wybierz zakładkę „Wpisy” w lewym menu bocznym lub przycisk „Utwórz post”.
  3. W pojawiającym się okienku uzupełnij:
  • zdjęcie wyróżniające wpis,

  • treść wpisu (do 300 znaków),
  • wybierz, czy wpis ma być wydarzeniem (wpisz nazwę oraz wybierz datę wydarzenia),

  • wybierz, czy ma zostać dodany przycisk CTA (ang. call to action; wezwanie do działania) oraz jego przeznaczenie, np. „Więcej informacji”, „Zarezerwuj”, „Rejestracja”, „Kup”, „Zapisz ofertę” wraz z adresem docelowym,

  • przejdź do podglądu i opublikuj wpis.

Czy warto dodawać wpisy w Google Moja Firma?

Jeżeli posiadasz wizytówkę Google Moja Firma, możesz w łatwy sposób poinformować klienta o nadchodzącym wydarzeniu, nowym produkcie albo usłudze. Dodany wpis będzie widoczny pod wizytówką w wyszukiwarce oraz mapach i może w łatwy sposób przyciągnąć uwagę obecnych oraz przyszłych klientów, a tym samym – skłonić do pożądanego działania.

Zdjęcia: materiały Google