Webinar to nic innego jak krótkie internetowe seminarium transmitowane na żywo. Często przeprowadzane są one w formie prezentacji, wykładu czy warsztatu. Zazwyczaj trwają nie dłużej niż godzinę – im krótszy i bardziej treściwy webinar, tym lepiej. Wydarzenie to jest alternatywą dla nużących szkoleń w realu.

Czym są webinary i dlaczego stają się tak popularne?

Webinary nie są skomplikowaną formą przekazywania wiedzy, prelegent zazwyczaj trafia w punkt zainteresowania słuchacza, i co więcej, zachęca go do dyskusji. Responsywność odbiorcy jest w tym rodzaju przekazu kluczowa. Webinary to również oszczędność czasu, często pieniędzy oraz energii. Webinarium wspomaga naszą sprzedaż, wzmacnia relacje z partnerami biznesowymi i promuje markę na rynku, wiele korzyści i praktycznie zero ryzyka. Krótko mówiąc, narzędzie skrojone na miarę każdego przedsiębiorcy.

Dlaczego warto używać webinaru w programie partnerskim?

Webinary w programie partnerskim spełniają kilka funkcji, jedną z nich jest edukacja obecnych oraz potencjalnych partnerów. Przekazywanie wiedzy dotyczącej oferty organizatora programu jest kluczem do rozwoju dalszej współpracy między podmiotami. Budowanie wiedzy produktowej u partnera jest inwestycją długofalową i przynoszącą korzyści dla obu stron. Ewentualne zapytania ofertowe spływające od partnerów są owocem rzetelnie udostępnianej bazy wiedzy przez założyciela programu.
Webinarium wpisuje się w ramy szeroko pojętego content marketingu – rzeczowo ujmując, marketingu treści. Zadaniem content marketingu jest tworzenie wartościowe treści, które będą zrozumiałe dla każdego użytkownika. Marketing treści w ostatnim czasie przybrał nowe szaty, a to z powodu zmian, które zafundował nam Google, wprowadzając zmiany w algorytmie wyszukiwania. Atrakcyjne treści wspomagają w skutecznym edukowaniu partnerów, a co więcej w pozyskiwaniu nowych obiecujących relacji biznesowych. Dystrybucja wartościowych i błyskotliwych treści marketingowych często jest kluczem do umocnienia naszej pozycji na rynku oraz budowania dobrego wizerunku w oczach partnera. Jednym zdaniem, Content is king!

Webinar – most w relacjach B2B

Szkolenia online mają znaczny potencjał budowania nowej przestrzeni w komunikacji z partnerami, naszymi obecnymi lub potencjalnymi klientami. Webinar stawia nas w pozycji eksperta danej dziedziny, możemy pokazać naszego przysłowiowego „asa z rękawa”. Oczywiście musimy pamiętać o zasadzie równości, nasz partner zawsze może wnieść powiew świeżości i wiedzy w szeregi naszej firmy. Ponadto budowanie pozycji eksperta w swojej dziedzinie utrwala w kliencie zaufanie do naszej marki. Dzielenie się wiedzą branżową i doświadczeniem ukazuje nas jako kompetentnych w swojej dziedzinie – tak budujemy fundamenty rzetelnego i profesjonalnego partnerstwa w biznesie. Webinary są wygodnym rozwiązaniem dla obu stron, nie musimy opuszczać swojego biura czy miejsca zamieszkania, aby spotkać się z naszym klientem czy partnerem. Nie muszę wspominać o kosztach, forma webcast jest dużo tańsza niż tradycyjne szkolenie twarzą w twarz. Każde działanie edukacyjne ma za zadanie przynosić konkretne korzyści dla firmy, w przypadku webinarium są to nowe leady. Szkolenia online to niewątpliwie bardzo efektywna forma lead generation, jest uznawana za jeden z najskuteczniejszych metod pozyskiwania leadów. Bussines to bussines to wzajemne odpowiadanie na potrzeby firm, webinary to mosty, które pomagają je odnaleźć. Model tradycyjnej sprzedaży w Internecie przestaje być już skuteczny w niektórych branżach, duża konkurencja wymusza na nas szukania nowych narzędzi sprzedaży.

Webinarium realną drogą rozwoju organizacji?

Webinary to niezwykle oryginalna forma edukacji, firma która wprowadza w swoje szeregi takie rozwiązania znacznie podwyższa swoją rynkową wartość. Dlaczego? Ponieważ ta forma webcast ma kilka znaczących przewag nad innymi formami marketingu treści. Przypatrzmy się niektórym z nich. Interaktywna forma webinaru pozwala organizatorowi odpowiedzieć w czasie rzeczywistym na pytania uczestników, niezrozumiałe kwestie są natychmiastowo wyjaśniane, co buduje zaufanie między partnerami biznesowymi. Seminarium online jest niczym innym jak najszybszym badaniem potrzeb na linii organizator – partner, czy też organizator – klient. Prezentacje graficzne są dużo ciekawszą formą szkoleniową niż monotonne wykłady. Podczas szkolenia online wykorzystujemy mniej zmysłów niż w tradycyjnej formie, co więcej pozwala dłużej zachować koncentrację, co wymiernie przekłada się na przyswojenie informacji. Rozwój firmy zaczyna się od dobrze przeszkolonej jednostki. Webinar generuje pokłady materiału do scoringu. Platformy do prowadzenia webinarium dają możliwości analizowania stopnia zaangażowania uczestników, co jest bezpośrednią informacją czy klient jest zainteresowany naszym produktem lub usługą. Po co właściwie nam scoring? Oddzielenie zaangażowanych uczestników szkolenia online od biernych jest bardzo cenną wskazówką, pomoże nam w dobraniu odpowiedniej, spersonalizowanej oferty. Rozwój marki zaczyna się od zbadania potrzeb klienta, webinar to miejsce idealne.

Webinar jedną z dróg do sukcesu w B2B

Ustalona strategia komunikacji z odbiorcami jest kluczem do sukcesu naszego webinarium, celem jest przedłużenie kontaktu z klientem po zrealizowanym szkoleniu. W tym miejscu pojawiają się pytania, jak i kiedy skontaktować się z naszymi partnerami czy też potencjalnymi klientami? Przekazanie materiałów, wysłanie ankiety o efektach webinaru lub zwyczajny telefon z pytaniem „jak się podobało?”, może podtrzymać kontakt, który w niedługim czasie przerodzi w rzeczywisty zysk – w postaci leadów sprzedażowych. Ważnym elementem relacji “powebinarowej” jest dostarczenie zarejestrowanym uczestnikom nagrania szkolenia. Takie działania zwiększają lead generation. Grupa TENSE rusza z serią webinarów dla partnerów, jeżeli chcesz ubogacić swoją wiedzę z zakresu SEO (i nie tylko), to serdecznie zapraszam!

Webinar – nowa jakość marketingu treści
5 (100%) z 3 głosów
Artykuł Ci się spodobał? Udostępnij!