ul. Wolsztyńska 5, poziom II 60-361 Poznań tel: 61 866 77 27 tel:+48618667727

Deloitte Technology Fast 50 Lider przedsiębiorczości Google Partner Google Partners Rising Stars

social-349597_640

Twitter czy Pinterest – wybierz platformę dla swojego biznesu!


SOCIAL MEDIA 12-09-2014

Do tego czasu niszowe, jednak coraz bardziej dochodzą do głosu – Twitter i Pinterest. Sprawdź, które medium społecznościowe będzie odpowiednie dla Twojego biznesu?

„Ćwierkanie” o wielkim zasięgu

Już od początku swojej obecności w mediach (czyli od 2006 roku) Twitter stanowi dominujący serwis społecznościowy. Na chwilę obecną, tj. osiem lat od debiutu, posiada ponad 676 milionów zarejestrowanych użytkowników, a miesięcznie na portalu działa aktywnie ok. 115 milionów osób.

Natomiast od czasu, gdy w kwietniu 2010 roku serwis udostępnił możliwość zamieszczania reklam (w formie specjalnie promowanych tweetów), platforma cieszy się coraz większą popularnością pośród firm z niemal wszystkich branż. Wprowadzona usługa „Twitter Business” pozwala dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów, przekazując im aktualne informacje o nowych produktach czy też wydarzeniach. Umożliwia również prowadzenie promocji treści oraz obsługę klienta.

Wielka siła treści wizualnych

W mediach społecznościowych oprócz odpowiednio dobranych tekstów, niezwykle ważną rolę odgrywają również treści wizualne. W szczególności na przestrzeni ostatnich kilku lat zauważa się wielką popularność, jaką cieszą się różnego rodzaju elementy graficzne. Bez wątpienia spowodowane jest to faktem, że prawie 85% populacji jest zdania iż – czy to podczas uzyskiwania nowych informacji, czy w trakcie nauki – treści wizualne mają ogromne znaczenie. Odbiór grafik nie wymaga również zbyt dużej koncentracji – w przeciwieństwie do tekstu.

To wszystko sprawia, że obrazy, zdjęcia czy inne ilustracje znakomicie sprawdzają się w efektywnym przekazywaniu treści marketingowych w social media, szybko przykuwając uwagę potencjalnych klientów.

Szybki rozwój Pinterest

Wśród serwisów społecznościowych opierających się na grafice początkowo największą popularnością cieszył się Instagram, lecz wraz z rozwojem Pinteresta to właśnie on stała się obecnie dominującym portalem. Platforma wystartowała w 2010 roku, a trzy lata później pochwalić się już mogła ponad 70 milionami użytkowników z wszystkich części świata. W 2013 roku odnotowano wyjątkowo duży wzrost ruchu – prawie 125%!

Według przeprowadzanych badań niemal 70% użytkowników Pinteresta odwiedza platformę w celu zdobycia informacji na temat towarów i usług. Ten istotny fakt sprawia, że nawet tak duże marki, jak General Mills, Gap czy Expedia rozpoczynają tam pierwsze płatne kampanie reklamowe. Liczba firm decydujących się na taki krok będzie bez wątpienia się zwiększać.

Dla kogo Pinterest?

Firmy działające w branży podróżniczej, DIY, żywnościowej czy odzieżowej na Pinterest odnaleźć mogą idealne miejsce na swoją promocję. I tak na przykład zdjęcia związane z gotowaniem i jedzeniem stanowią 66% aktywności na tej platformie (na Twitterze tylko 40%). Natomiast aż 81% badanych uznaje ten serwis jako źródło wiarygodnych porad i informacji.

Nie bez znaczenia jest tu fakt, że aż 83% użytkowników Pinterest to kobiety. Dedykowanie w głównej mierze dla tej grupy produkty mogą zatem liczyć na duże zainteresowanie, zaś z uwagi na to, iż panie odznaczają się większą lojalnością od mężczyzn, staną się one bardziej aktywnymi użytkownikami.

Pinterest stanowi idealne miejsce na kampanie social media o wysokim zaangażowaniu, których celem będzie m.in. zwiększenie lojalności wobec danej marki.

Dla kogo Twitter?

W przypadku serwisu, jakim jest Twitter, mamy do czynienia z podobną liczbą odwiedzających go kobiet oraz mężczyzn. Odnotować można natomiast większą liczbę użytkowników pochodzących z dużych miast (20% – na Pinterest 13%), jak też poszukujących informacji na temat nowoczesnych technologii (aż 44% – na Pinterest 33%). Jeśli więc prowadzony biznes związany jest z powyższą branżą, Twitter sprawdzi się w promocji niezwykle dobrze.

Jednakże tym, co wyróżnia ten portal, jest możliwość łączenia go z innymi mediami społecznościowymi czy stronami internetowymi. Z racji na swoją pasywność Twitter stosowany może być do generowania ruchu w innych miejscach w sieci, jak i do szybkiej obsługi klienta.

Podsumowując

Dobierając platformę społecznościową dla promocji swojego biznesu, uwzględnić należy branże, w jakiej się działa oraz wynikające z tego cechy (m.in. typ odbiorcy, zasięg terytorialny), jak też ilość czasu oraz funduszy, jakie zamierza się na tego typu działania przeznaczyć.

Najlepszym rozwiązaniem byłaby aktywna obecność na każdej z kluczowych platform, jak i łączenie systemu publikacji. Dzięki temu skupić się będzie można na jednym portalu – na innych treści pojawiać się będą automatycznie.

Jaką platformę poleciłbyś do celów biznesowych? Korzystniejszy według Ciebie jest Twitter czy Pinterest? Podziel się opinią w sekcji komentarzy.



Zaufali nam:

BĄDŹ NA BIEŻĄCO!
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA!